Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiinteiden syöttämisestä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Voiko kaksosille syöttää kiinteitä samalla lusikalla, sitten kun tulee hampaita? Ajattelin vain noita reikä ym. juttuja. Meidän neidille, reilu 5 kk, on nimittäin tullut ensimmäinen hammas ja tähän asti vauvoja on syötetty yhdellä lusikalla, jos on ollut vain yksi syöttäjä.

Kommentit (4)

Vierailija

Meillä likka on varsinkin sellanen harakka, että kaikki pitää viedä veikalta. Eli vaikka molemmilla ois tutit, niin oma tutti heitetään pois ja viedään veikan tutti suusta eli eiköhän nuo bakteerikannat ole tuolla kaksikolla melko samat lusikoista huolimatta.

Dummy + kaksikko (5,5 kk)

Vierailija

Muistan lukeneeni jostain, että juuri tuon karriesbakteerin takia pitäisi sisaruksillakin olla omat lusikat, eikä vanhemmat tai muut aikuiset tietenkään saa nuoleskella itse samoja ruokailuvälineitä. Meilläkin on kummallakin epelillä omat lusikat, mutta käytännössä kun niitä lusikoita kuluu enemmän ja vähemmän (osa aina lattialla, koska itsepäisesti kannatan omatoimista syömistä ja epelit viskovat lusikoitaan lattialle) niin välillä lusikoidaan kyllä samallakin välineellä. Periaatteena tuossa vaiheessa on jo se, että kunhan jollain saadaan kauhottua ravitsevaa ruokaa pikku suukkeihin :D

Hampitilanne on se, että kummallakin on kaksi alahammasta ja B:llä kuultavat ikenen läpi ylähampaatkin, eli kohta saadaan entistä upeampia purujälkiä :)

t. Meku ja pojat 1-v.

Vierailija

Olen huomannut, ettei sitä kauaa pysty omia pitää, jos tutteja syö, niin ne varmaan aika pian napataan toisen suusta. Itse yritin ensin, mutta kun on yksin niin ei sitä pysty/jaksa pelata, että kumpi on kumman.

Lähinnä on tärkeintä että ei laita omaan suuhun. Eihän heillä kummallakaan ole kariesta tietty, niin ei se silloin toiselta tartu.

Ja toisaalta, mä en ainakaan pysty olla pussailematta sulopalleroita, että kyllä ne äitin pöpöt ennemmin tai myöhemmin kait kuitenkin tarttuu..

Uusimmat

Suosituimmat