Minkälaista on olla kotona hoitovapaalla, jos lapset ovat 1v ja 2v6kk?

Vierailija

Ensi vuonna on luvassa sellainen tilanne ja mietin pystyisinkö opiskelemaan ja tekemään yrittäjän töitä samalla kun olen kotona lasten kanssa.

Kommentit (13)

Vierailija

Mun lapset on nyt tasan 1v ja 3v9kk, ja mun piti aloittaa opiskelut tauon jälkeen nyt syksyllä yliopistossa. Meinasin siis niin, että en olisi juurikaan istunut luentoja, vaan lähinnä lukenut kirjoja ja kirjoittanut esseitä. Ottanut 1-2 luentoa per viikko isoäidin hoitoavun avulla.

Mutta ei hitto, tää on kyllä täystyötä tää lasten kanssa kotona oleminen. Ei tule minun opiskelustani ainakaan mitään niin kauan kun lapset ovat kotona. Ainakin itsekuri pitäisi olla ihan hirmuinen - kun niitä hiljaisia hetkiä tulee, niin pitäisi olla voimia heti silloin vetää työhuoneen ovi kiinni. Mutta kuten kaikki tiedätte, niin...

Vierailija

Miten täydellistä arkea haluat pyörittää? Pitääkö valmistaa lämmin ruoka kaksi kertaa päivässä itse alkutekijöistä asti, vai pystytkö joustamaan siinä? Haluatko että lapset ulkoilevat muutaman tunnin päivässä pari kertaa ja käyttekö kerhoissa ym... Pitääkö kodin olla aina tip top siisti?

Kyllä omaa aikaa voi järjestää, mutta se on vääjäämättä aina jostain pois.

Vierailija

riippuu tietty mitä opiskelet ja missä, mutta kokemuksesta voin sanoa, että ainakin amk:ssa opiskelu yhdenkin 1 v. kanssa pitää kädet täynnä työtä.

Vierailija

Niin semmosta tuli mieleeni vielä, että kyllähän nuo energiatasot ainakin itselläni ovat tän kuluneen vuoden (jolloin mulla on siis ollut kaksi lasta) aikana vaihdelleet. Pikkuvauva-aika ei ollut niinkään rankkaa, ja silloin jaksoin viedä kotielämän ohella yhtä jälleenmyyntihommaa semmosena puoliharrastuksena... mutta nyt syksyllä en jaksanut enää. Kaikki energia menee kotihommiin. Vuoden huonosti nukutut yöt ovat alkaneet painaa, ja vähän tuntuu että se unen puute vaikuttaa älykkyyteenkin niin että... tokt ok äly hoi... Siinä sitten valtio-opin laudatur-tasoiset jutut on olleet hieman liian korkealentoisia juuri nyt ;-)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat