kiropraktikko/naksauttaja?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko joku käynyt raskauden aikana naksauttamassa selkää? mulla selkä tosi kipeä (nikama jää jumiin) ja normaalisti käyn " naksauttelemassa" nikimat auki, mutta nyt mietein että uskaltaako raskaana ollessa mennä, kumminkin siellä painetaan selästä aika kovasti! onko kellään kokemuksia tai tietoa?? vielä olis maha sen verran pieni että pystyis makaamaan mahallaan=)

Kommentit (10)

Vierailija

... mutta kävin sellaisella naksauttajalla (fysioterapeutti, joka oli saanut naksautteluun lisäkoulutuksen. Titteli kolmikirjaiminen, en nyt muista mikä) edellisessä raskaudessani ja samana päivänä alkoi ekaa kertaa tuhru (6+5). Raskaus päättyi sittemmin keskenmenoon ja juuri noita viikkoja pidemmälle vauvanalku ei ollut jaksanut. Luultavasti niin olisi käynyt kuitenkin, mutta itselle jäi kuitenkin sellainen olo, että uudestaan en alkuraskaudessa sinne uskaltautuisi. Sanoin kyllä silloin olevani raskaana ja alaselkää ei painettu, joten jos olet sinne menossa, niin tee ainakin selväksi, että olet raskaana!

koala nyt 11+0

Vierailija

Olen käynyt kiropraktikollani molempien raskauksieni aikana. Minua on lähinnä vaivanneet SI-nivelet jotka pystyy aukaisemaan myös selällä ollessa. Ainakin omalla kiropraktikollani on paljon kokemusta raskaana olevien hoitamisesta, ja hän on pystynyt muuntelemaan hoitoasentoja sillä tavalla ettei isokaan maha haittaa.

Lettumilli ja Koopa 34 tasan

Vierailija

En ole käynyt kiropraktikolla mutta vyöhyketerapeuttini jonka luona käyn säännöllisesti osaa myös kansanparannusta, mitä se nyt ihan virallisesti on, kalevalaista jäsenkorjausta tms. kuitenkin oppinsa saanut kaustisella mestariparantajilta.

Het kun tulin raskaaksi, sanoi, ettei enää hierota lantion aluetta, ja muutenkin on tosi hellästi hieronut selästä. Yhden nikaman lapaluiden välistä laittoi varovasti paikalleen.

Nyt kun on ollut paljon supistelua, ennenaikaisia, sanoi, että nyt ei saa selkään koskea ollenkaan. Ristiselässä on yksi nikama noussut mutta ei uskaltanut sitä kunnolla niksauttaa, pikkasen ihan varovasti kokeiltiin.

Ihan mille tahansa niksauttajalle ei raskaana ollessan ainakaan kannata mennä, pitää olla varma, että osaa hommansa.

Vierailija

itse naksautettavaksi, kunhan viikkoja kertyy vähän lisää. Mun omt-fysioterapeutti (jolla kävin ennen raskautta naksauteltavana) sano, että ihan alku raskaudesta ei sais sitä tehdä, kun siihen liittyy pieni keskenmenon riski. Kehotti oottamaan, että viikoja on siinä 16 paikkeilla. Nyt kun selkä on ollu kipee, niin olen käyny siellä vaan lihaksia venytyttämässä ja hierottavana ja on nikamiakin varovasti käsitelty (mobilisoitu), mutta ei naksautettu. kylllä se vähän on auttanu.

Varsinaisella kiropraktikolla käynnistä mulla ei oo omakohtasta kokemusta, mutta hämärästi muistasin, että sitä ei raskaana ollessa suositella. Kannattaa tarkistaa vielä.

Vierailija

Mulla on ollut jo viikkoja harjoitussuppareita, vaikka on vasta 11+2 menossa. Niskat on jumissa ja pää kipeä. Uskaltaakohan harteita ja yläselkää hierotuttaa edes näin kotioloissa?

Vierailija

voidaan tehdä raskaana olevallekin, mutta eräät " naksauttelut" voi käynnistää ennen aikaisen synnytyksen. Eli hoitajan täytyy todella tietää, mitä tekee.

Vierailija

Pointti on se, että alaselän aluetta ei saa niksautella kun sieltä menee hermotukset kohtuun eli mulla on käsitelty vain yläselkää.

Toinen asia on se - mikä on tullut muittenkin vastauksissa ilmi - että pitää olla hyvä koulutus sillä niksauttajalla. Itse tykkään enemmän OMTstä kun siinä niksauttamisen lisäksi myös hierotaan.

Vierailija

En edes maininnut raskaudestani ja mahakin oli sen verran pieni tten ole varma huomasko se sitä lainkaan. Ja kokemus oli ehdottomasti hyvä! ennen särki päätä väh. 2krt/viikko ja nyt on mennyt ainakin 2 kuukautta ilman tietoakaan päänsärystä!! eikä tuo vauvelikaan tuntunut pahaksipistävän, kun kovasti potkiskelee edelleen. Nyt siis rv 34+3

Vierailija

vk 12, 14 ja 17 hoitamassa kipeytyneen ja sijoilta menneen selän ja apua sain! Olisi halunnut minun käyvän kerran velä siinä vk 25-30, mutta en halunnut ihan kaiken varalta, epäilevä kun olen. Oli puhe hänen kanssaan että raskaus ei ole este ja hoitoja voidaan tehdä myös osin seisaalleen ja istualteen. Hoitopöytäkin on sellainen missä mahalle jätetään tyhjää tilaa alle tarvittaessa.

Jeela

joka menee synnytyksen jälkeen taas kiropraktikolle kerran vuoteen ennaltaehkäisy mielessä. Oli siis positiivinen kokemus!

Vierailija

Olen käynyt kaksi kertaa kiropraktikolla raskausaikana. Eka käynti raskausviikolla 25 ja toinen 37. Minulle on sanottu että on turvallista käydä kun varaa ajan koulutetulle kiropraktikolle. He ovat lukeneet vuosia ulkomailla... Raskausaikana esim selkää ei käsitellä samalla tavalla kuin normaalisti vaan minulla esim. oikaistiin sellaisilla kiiloilla. Nyt viime viikolla, raskausviikolla 37 istuin kun selkää ja lantiota käsiteltiin. Kannattaa varmaan soitella ja kysellä kiropraktikolta asiaa, minulle kyllä on apua ollut myös raskausaikana.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat