Pitkät hiukset ja hiustenhoitotuotteiden jäämät iholla ja jumalaton kutina!!

Vierailija

Olen viimeisen parin vuoden aikana kasvattanut aika pitkät hiukset, ylettyvät puoleen selkään nyt. Olen aina ollut aika kuiva- ja herkkäihoinen, saan helpolla oireita mm. hajustetusta kosmetiikasta. Hiustenmuotoilutuotteista (sekä kampaamon että markettien tuotteista) aloin saamaan jossain vaiheessa hilsettä päänahkaan, ja siihen ei auttamut muu kuin lopettaa muotoilutuotteiden käyttö, nykyään käytän vain bilettämään lähdössä tai juhliin mennessä muutaman kerran vuodessa.

Viime aikoina mulla on alkanut yläselkä kutiamaan aivan hirveästi, siis just siltä alueelta jonka hiukset peittävät, ja todella sietämättömästi kutiseekin. Olen miettinyt, että kun melkein kaikki shampoot ym. sisältävät silikonia ja hajusteita, niin siitäköhän tämä johtuu?? Mitkä shampoot ja hoitoaineet ovat täysin silikonittomia, tietääkö kukaan?

Kommentit (5)

Vierailija

Mulla oli ihan samat oireet eli kutinaa ja ihottumaa juuri yläselässä missä hiukset peitti. No asiaa tutkittiin iholääkärillä ja testeissä paljastui hajusteallergia siis kosketus allergia. No ei siinä auttanut muu kun vaihtaa kaikki hajustamattomiin tuotteisiin.

Hajustamattomat shampoot ei vaan ole niin hyviä kun ns. tavalliset. Ihan kun niistä puutuisi jokin aine mikä tekee hiuksen hyvän tuntuiseksi. Olen kokeillut monta eri merkkiä. Samoin hajustamattomat muotoilutuotteet on ihan onnettomia. Ei ole mitään vaikutusta laittaako niitä vai ei, niitä olen testannut paria eri merkkiä. Nyt olen päätynyt siihen että silloin kun käytän vaikka lakkaa, niin käytän tavallista.

Kannattaa kokeilla täysin hajusamattomia tuotteita, myös pyykinpesuaineet ja rasvat.

Vierailija

Eli juuri tuota epäilen omallakin kohdallani, koska kutina on just hiusten peittämällä alueella. Minkälaista ihottumaa sulle tuli? Saitko muista tuotteista oireita kuin hiustenhoitotuotteista? Auttoiko hajusteettomiin tuotteisiin vaihto heti? Ja tärkein: mistä ostat näitä hajusteettomia tuotteita, apteekista vai löytyykö ihan markettien hyllyistä, jotka oikeasti toimivat?

Vierailija:

Lainaus:

Mulla oli ihan samat oireet eli kutinaa ja ihottumaa juuri yläselässä missä hiukset peitti. No asiaa tutkittiin iholääkärillä ja testeissä paljastui hajusteallergia siis kosketus allergia. No ei siinä auttanut muu kun vaihtaa kaikki hajustamattomiin tuotteisiin.

Hajustamattomat shampoot ei vaan ole niin hyviä kun ns. tavalliset. Ihan kun niistä puutuisi jokin aine mikä tekee hiuksen hyvän tuntuiseksi. Olen kokeillut monta eri merkkiä. Samoin hajustamattomat muotoilutuotteet on ihan onnettomia. Ei ole mitään vaikutusta laittaako niitä vai ei, niitä olen testannut paria eri merkkiä. Nyt olen päätynyt siihen että silloin kun käytän vaikka lakkaa, niin käytän tavallista.

Kannattaa kokeilla täysin hajusamattomia tuotteita, myös pyykinpesuaineet ja rasvat.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat