Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***SyysSäteiden Viikonloppukuulumiset***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

[color=darkorchid]Laiskamato yllätti...

Osoitteessa www.liberovaipat.fi --> Odotusaika löytyy kiva raskauskalenteri, työkaveri sen yhtenä päivänä näytti. Vauva-lehden raskauskalenteri näillä sivuilla kun on mielestäni vähän laihanlainen. Ja kuten Eevis eilen sanoikin, niin olemme tosiaan jo ekalla tai tokalla viikolla menossa (toivotussa) raskaudessamme :))

Eiliseen galluppiin piti vielä lisätä: mieheni kanssa olemme siis kihloissa ja vuonna 2007 olisi tarkoitus mennä naimisiin. Itse en tajua miksei jo ensi kesänä, mutta miehen mielestä se on liian pian.. mutta kuitenkin hän on valmis hankkimaan lapsen kanssani... Aina ei voi ymmärtää miehen ajatusmaailmaa! :D

No joo, perunateatteri eli kattilallinen perunoita odottaa kuorijaansa!

Moiiii!

Vierailija

[color=navy]hei Qassu ja tervetuloa (takaisin)! Ja muillekin uusille: nostin tuon esittelylistan eka sivulle, sieltä voi lueskella ainakin jotain perusjuttuja meistä. Ja laittaa omat tietonsa sinne, jos haluaa.

Venlalla jännä tilanne, toivottavasti on nyt tärpännyt!

Jaa-a, mulla ei näytä olevan tänä viikonloppuna muuta elämään kuin työt ja tietokone. Joten koittakaa kestää tätä palstahäirikköä ;-)

Riika

Vierailija

että

Lainaus:

monet

meistä ovat ensimmäisellä tai toisella viikolla menossa toivotussa raskaudessaan.. Ei ollut tarkoitus yleistää ihan kaikkiin tietenkään.

Vierailija

Ilma on harmaa ja niin on mielikin..Taidan poistua takavasemmalle ryhmästä ja jättää haaveet uuden vauvan suhteen vaan haaveiksi, ainakin toistaiseksi. Kävin siis verikokeissa ja röntgenissäkin, mutta niissä ei ilmennyt mitään reumaan viittaavaa, kuitenkin jatkotutkimuksiin jossain vaiheessa menen.

Kipuja kuitenkin on ja mietin miten muka pärjäisin kahden pienen kanssa, kun mies on 3-vuorotyössä ja mie sit kotona. Lisäksi masentaa sekin, et miten ihmeessä me mitään vauvaa voidaan edes yrittää, kun elämä makkarin puolella on aika hiljaista, kipujen takia. Miten pitkään noi synnytyksen jälkeiset ongelmat voi jatkua, ennen kuin pitäisi mennä näyttäytyy gynelle? Kellään kokemusta?

Ja onhan tuossa pian 6-kuisessa vauvaa vielä hetkeksi, katsellaan varmaan vaikka vuoden päästä uudelleen..tai ens keväänä tms. Sekavia ajatuksia, kun ensin ehdittiin jo sopeutua ajatukseen et pian alettais yrittää, mut nyt sit ilmaantui kaikkee muuta..

Varmasti käyn täällä välillä katselemassa ja onnea plussanneille toivottelemassa..Toivottavasti ootte kaikki jo odotuspuolella, jos/kun tänne n. ½-1 vuoden päästä ilmaannun:)

Kovasti onnea plussanneille ja piinailijoille ++plussatuulia++!!

Anteeksi vielä tää omanapainen valitus..

Vierailija

Minäkin taas täällä huutelemassa.. ;)

[color=violet] Riika kyseli raskausoireita. Mulla ei ollut mitään oireita ennen kuin kp26 alkoi pahoinvointi. Silloin eka kertaa epäilin, että hetkinen mitä tämä nyt on. Sitä ennen olin parina iltana nukahtanut sohvalle, eli kai sitä väsymystäkin oli. Muistan myös reagoineeni joihinkin hajuihin normaalia voimakkaammin. Nyt on vielä alamahakipuja välillä, niitä ns repäisykipuja, painontunnetta mahassa, hieman turvotusta ja iltapäivällä alkaa huono-olo. Kertaakaan en ole oksentanut kuitenkaan. Niin ja se kamala väsymys. Lisäksi mulla on maha ajoittain ihan sekaisin ja haisen tosi pahalle... (sori=))) Nämä vatsan oireet muistan myös aiemmista raskauksista.

Gallupiin: me ollaan oltu miehen kanssa yhdessä aika tasan 6v. Kihloihin mentiin 9kk seurustelun jälkeen ja naimisissa ollaan nyt oltu reilut 4v. Tänä aikana meille on siis syntynyt 2 poikaa ja kolmas pienokainen nyt siis tulossa. Aika nopeasti ollaan toimittu, muttei ainakaan vielä oo kertakaan tarvinnut näitä ratkaisuja katua. :)

Idolsiin kommentoin minäkin sen verran, että Ilkka oli mun mielestä ihan ok. Siinä pojassa on potentiaalia, jos jättää pelleilyt vähemmälle. Ehdottomasti paras laulajana tuosta porukasta olis kyllä ollu se Sari. Biisivalinta oli mun mielestä Idolsia ajatellen huono. Siihen lentoemäntä-Minnaan olin vähän pettynyt ku lauloi aika pliisusti ja vieläpä lähes koko ajan ylävireisesti. Ja Rikun oli jo aika tippua. Ihmettelen, että pääsi edes tuonne asti. Ja siinä toisessa tummassa pojassa, ei ollu mun mielestä mitään erikoista. Että tällainen analyysi täältä! =D

Meidän viikonloppuun ei kuulu mitään ihmeellistä. Omassa pihassa ois lehtien haravointia yms. Tänään saunotaan ja nautitaan illalla pimeistä syksyilloista ja kynttilänvalosta! ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

++++säteitä piinailijoille! Tärppionnea muille! :)[/color]

[color=red][size=6]♥[/size][/color] Mirju

Vierailija

... punaista ferraria odotellessa:( Nyt siis kiertopäiviä jo 40 kasassa enkä ole raskaana -oireettomuudesta huolimatta testasin eilen ja negahan sieltä tupsahti. Voi kun tämä kierto jo loppuisi ja pääsisi taas uuteen yritykseen. Pliis, kenen pihalle punainen kaara onkaan pysäköity, potkaiskaa se tätsy äkkiä pihalle ja antakaa ohjeeksi suunnistaa seuraavaksi meille hipihipi. Parempaa onnea muille piinailijoille.

Sorge omanapainen viesti, kun en ehdi nyt muiden kuulumisia kommentoida, mutta pitää tehdä ilta koneen ääressä töitä huomista duunipäivää varten. Yleensä yritän vältää työkoneen raahamista kotiin, mutta nyt on pakko, plääh. Vähän masentaa tuo negatiivinen testituloskin, vaikken plussaa osannutkaan odottaa. Mutta nyt koiran kanssa ulos pirteään syysilmaan ja sitten töihin. Palaillaan ensi viikolla paremmalla ajalla ja toivottavasti paremmalla mielellä - s' on moro!

Vierailija

Kiitokset ainakin Kathylle ja Riikalle kommenteista mun oireiluun liittyen! Osa on varmaan hormonaalista ja osa psykosomaattista :) Enpä taida testailla vaan odotan mitä tuleman pitää tulevan viikon lopulla... Lopetan nyt koko asian pohtimisen (ainakin yritän...) Mäkin voisin vastailla galluppeihin:

Miehen kanssa ollaan oltu vuosi naimisissa ja sitä ennen kaksi vuotta kihloissa.

Alkoholin nauttimisen olen jättänyt minimiin pillereiden lopetuksen jälkeen, nyyh. Tykkään erityisesti punaviinistä. Onko muuten kukaan maistanut alkoholitonta punaviiniä, kannattaisikohan maistaa? Oon kuullut joitakin arvioita, että ne on kaikki aika hirveitä...

Törsään mieluiten matkailuun ja kodin sisustamiseen... mutta elellään nyt säästöudjetilla miehen kanssa, joten ei mitään suurempia hankintoja...

Rentouttavaa sunnuntai-iltaa kaikille ja plussasäteitä!!!!!!!!

Anny

Vierailija

[color=tomato]jotenkin meni taas viikonloppu kuin siivillä, enkä edes ole ehtinyt tänne kirjoitella (lukemassa kyllä kävin eilenkin pikaisesti). Riika, kiitos kun olet " häiriköinyt" ahkerasti, voisinkin nimetä sinut apulaislistaemoksi ;) Kun en aina itse ehdi paikalle nostamaan listaa esiin ja neuvomaan uusia.. :)

Niin, tervetuloa minunkin puolestani uusille (vanhoille;D) kuumeilijoille! Laittakaahan tosiaan tuonne esittelylistan perään tietojanne, niin saan lisäillä teidätkin sinne. Sieltä löytyy tietoja meistä muista jo. Ihan niinkuin Riika onkin kertonut (sori toisto ;) ) ;)

Omaan napaan ei uutta. Odotellaan sitä marraskuun loppupuolta.. *malttamaton* En usko, että tässä sen aiempaa varaslähtöä kumminkaan otetaan, vaikka täällä tuleekin entistä kärsimättömäksi.. ;D onhan sitä meillä jo kuukaudella hilattu aiemmaksi! No, katsellaan nyt vielä.. eihän sitä koskaan varmaksi tiedä. ;)

Kovin syksyiseksi tuo keli ainakin täällä Keski-Suomessa tässä viikonlopun aikana muuttui. Kyllä se vaan talvikin sieltä lähestyy.. :) Pimeinä iltoina täällä sitten tuleekin pyörittyä kumminkin enemmän.. veikkaa hän. ;)

Juu, mutta nyt perheelle ruuanlaittoon! Se on moro ja mukavaa sunnuntai-iltaa! Nyt en muista (taaskaan), että kenellä oli jännät paikat, mutta Venlalla oli ainakin.. Kaikille tasapuolisesti peukutukset ja plussasäteet!! [/color]

Vierailija

[color=purple]Joo täälläkin luova tauko työnteosta, pitää säästää hommia aamuyölle ;) Pakko tota idolsia kommentoida, siis en käsitä tuota oliko se Ilkan jatkoon menoa.. mie en tykkää kummastakaan veljeksestä, mut siis tämä vain mun mielipide, muistaakseni joku täällä heistä piti.

K@isa tosiaan, kävit ultrassa.. saakos kysyä mitä semmoinen lysti maksoi ja mitä kela korvaa takas, vai korvaako mitään? Pidin kaveria ihan pöpinä ku se kans kävi sillo alussa ultrassa mutta samaa kyllä harkitsen varmasti itse joskus kun sen aika koittaa, näin sitä saa kaikkia puheitansa taas perästä miettiä uudestaan, kovin tuttua.

Mut siis ihanaa että kaikki ok!♥

G: alkoholin käyttö ei ole vähentynyt mut saas nähdä lisääntyykö jos ei tärppiä kuulu.. no tuskinpa, on niin kamalat dagen efterit että nykyään juon kerran 1-2kk. Ja eipä se biletys muutenkaan kiinnosta, joskus kyllä harmittaa ku itse ei pääse ja kaikki muut menee, mutta tämä ihana hoiva-ala vie suurimman osan viikonlopuista. ja kyllähän sitä kerkesi hurjassa nuoruudessa mennä tämän " vanhuudenkin" edestä, kyllä oikein hymyilyttää ne menneet, varsinainen säätäjä olin ;)

Tänään olis kummipojan 1v synttärit, kamalaa miten nopeasti vuosi vierähti, muistan kuin eilisen kun ajoin Jorviin vauvaa katsomaan ja kirpas sitten nähdä se ihana nyytti ku vauvakuume oli jo silloin kova ja mies asiaa vastaan. Ja kohta saan taas ajaa katsomaan heidän uutta vauvaa, la maaliskuun alussa, jos silloin ei ole omaa asukkia mahassa niin varmasti tekee vielä kipeämpää. Mutta toivotaan että olis..*haaveilee*

Onneksi Jedelede selvisit anopin vierailusta, me ei tosiaan olla mun anopin kanssa niin hirmu läheisiä joten se ei onneksi käy juuri koskaan kylässä.

Pitäisi lähteä vessoja desinfioimaan, JEE :D *hyppii ilosta*

Lindströminpihvit ja munavoin tuossa äsken loihdin..muuta en sitten juuri ole aikaan saanutkaan. Noh..

Mutta nyt takas hommiin...

+++ säteitä +++ säteille +++!

Kathy [color=pink][size=6]♥

Vierailija

Toivottavasti kaikkien säteiden viikonloppu on ollut mukava. Taitaa talvi tosiaan olla tulossa, kamalan kylmää jo ollut. Oikeastaan kyllä odotankin jo talvea, vaikka tämä syksyn aikakin on ihanaa. Se välimuoto, jolloin loskaa ja räntää, ei niinkään..

Pahoittelut Tiltalle negasta. Vaikkei sitä uskaltaisi tärppiin uskoakaan, niin kyllä se nega on kuitenkin pettymys. Toivotaan, että se täti sitten teille kaasuttelisi, jos ei plussaa ole luvassa. Ja seuraavaan yrityskiertoon paremmalla onnella!

Venlalle peukutuksia! Näytähän sinä pitkää nenää tädille ja pidä se poissa teiltä. Ja kerro sitten meille muillekin, kuinka se onnistuu! :D

Täällä meneillään kp 7/24-30 eikä edelleenkään ole hajuakaan kuinka mahdollisen oviksen voisin bongata. Mulla on nyt kaikissa kolmessa luomukierrossa nippaillut aikamoisesti alavatsasta, muttei se ole edes rajoittunut mihinkään tiettyyn ajankohtaan. Ehkä sitä kroppa vain palautuu ennalleen ja käynnistelee hormonitoimintaansa. Ehkä sitä pitäisi oikeasti vaan olla ajattelematta koko asiaa ja mennä vaan fiiliksen mukaan. Miten sitä saisi palautettua itsensä alkuperäiseen TJOT-suunnitelmaan?!

Gallupeihin vielä;

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä kolme vuotta, eikä olla naimisissa eikä sellaista ainakaan nyt tarpeelliseksi nähdäkään.

Alkoholia juon edelleen ihan fiiliksen mukaan, mieluiten siideriä ja punaviiniä.

Joo, taidanpa siirtyä tv:n ääreen makoilemaan ja nauttimaan sunnuntai-illan täydellisestä tekemättömyydestä. :)

*vilkuttaa mennessään*

Vierailija

Nopeasti käyn minäkin kantamassa korteni tähän vkonloppupinoon.

Ikävää Milenna, ettei kokeista selvinnyt mitään. Itsekin kävin nuorempana reuma lääkärillä tutkimuksissa jatkuvien särkyjen ja kipujen vuoksi. Syyksi paljastui sitten tämä " pehmytkudosreuma" eli mummojen tauti. Olen kovin arka vedolle ja kesälläkään ei voi ajaa esim. auton ikkunat auki kun muuten särkee kroppaa seuraavat pari päivää. Muutenkin olen hirveä vilukissa ja villasukat ja villatakki ovat jo nyt kovassa käytössä.

Alkoholigalluppiin pitää häpeillen myöntää, että seuraavat kolme viikonloppua on " varattu" juhlintaan. On vaan jotenkin tullut sovittua useiden ihmisten kanssa menoista peräkkäisinä viikonloppuina. Tosin tuo kolmas jää toivottavasti pois ohjelmasta jos sitä ennen saisin plussatestin tehtyä;)

Törsäysgalluppiin sanoisin, että mieluiten ostelisin itselleni vaatteita, etenkin uusia toppeja! Siis minulla on yksi vaatekaappi täynnä erilaisia toppeja (hienoja, joita ei arki käytössä voi pitää) Ja monia niistä en ole kuin kerran kokeillut (taas häpeää) Sitten niitä tulee myytyä kirppiksellä kun menevät muka vanhoiksi.

Nyt toivottelen kaikille mukavaa viikonloppua ja plussasäteitä niitä tarvitseville!

Vierailija

on ollut järjetön kiire, ei ole tännekään ehtinyt.. eli täällä on nyt 31/30 negatiivinen testi tehtynä, mutta tätiä ei näy...

täytyy katsella mihinkä suuntaan tästä nyt sitten...

Yhdessä ollaan miehen kanssa oltu melkein kolme vuotta...(onko siitä muka oikeasti niin kauan)

täytyy tulla ens viikolla paremmalla ajalla, mutta plussasäteitä kaikille!!!

Vierailija

Kathy: ultra maksoi Femedassa 76 euroa, mutta samassa paikassa on kuulemma myös lääkäreitä, joiden hinta on vain viitisenkymppiä. Mun mielenrauhasta toi oli halpa hinta, vaikka mäkin etukäteen kuvittelin, että jaksaisin odottaa ja ottaisin tän kaiken tosi coolisti. ;) On mulla kuitenkin nyt rauhallisempi olo ja voin antaa itseni reilummin nauttia raskaudesta, kun tiedän että vaavi on olemassa & oikeassa paikassa.

Riikako se kysyi, joko paha olo on yllättänyt? Ei vieläkään oikeastaan, vaikka vatsa (tuntuu oikeastaan siltä kuin kohtu) huutaa ruokaa heti kun pidän syömisessä liian pitkän tauon. Kahvi ja tulinen ruoka maistuvat kuten ennenkin, mutta aamuisin herään hirveään janoon - ihan kuin lievään krapulaan. Hassua, että jotkut saa raskausoireita jo neljännellä viikolla, mutta mä en näköjään olekaan semmoinen hormonihiiri kuin kuvittelin. Ihan ylivoimaisesti suurin mullistus tapahtuu pään sisällä, kun ekaa kertaa ollaan kerran asialla.

SORI että tuli taas kerran näinkin omanapainen viesti, mutta täytyy lopetella, kun anoppi on tulossa kohta kylään. Täällä oli jotain kivoja gallupejakin, mutta nyt en yhtäkkiä muista niitä. Mukavaa viikonloppua kaikille!

ps. Mä kannatin Idolsissa kiharatukkaista Minnaa, mutta teinityttöjen äänet näköjään ratkaisi kisan sille kaksospojalle. ;D

Vierailija

Heippa!

Esittäydyn nyt ekaa kertaa listalla SyysSäteisiin liittymiseni jälkeen. On ollut kiva lukea, kuinka moni pähkäilee vastaavassa tilanteessa ja toivoo plussia enemmän kuin mitään. Ihanaa ettei ole yksin :) Mun on nyt pakko ihmetellä omaa tilannettani tähän viestiin, kun tuli nukuttua tuo yökin vähän huonosti.

Lopetin pillerit elokuun lopulla. Tänään on kp 24/28. Viimeviikon torstain kieppeillä olleen ovulaation jälkeen mulla oli heti seuraavan kuuden päivän aikana oireita: huonoa oloa, alavatsan jomotusta, nippailua ja rintojen kipeytymistä. Kerroin jo miehellenikin näistä oireista ja että tuntuu erilaiselta kuin aiemmissa kierroissa. Siksi tein eilen testinkin ja se oli negatiivinen :( Jo edellispäivänä nämä oireet tuntuivat myös vähentyneen.

Mitä kokemuksia muilla on... koska raskauteen liittyvä pahoinvointi yms. alkaa... onko tää mun oireilu sittenkin jotain hormonaalista tms.?

Kiitos ajatuksistanne jo etukäteen!

Anny1

Vierailija

en ole siis ainakaan pariin viikkoon käynyt edes lukemassa juttuja! on tämä niin väärin ettei ole konetta kotona ja jopa äitini koneesta levisi kovalevy niin en päse kuin satunnaisesti piipahtamaan..

Joku uusi kyseli tietoja elikäs yhdessä ollaan oltu 6vuotta ja kihloihin mentiin kun yhdessäoloa oli takana 7kk. avokkeja ollaan oltu 5 vuotta ja kaks tyttöä ollaan saatu tähän mennessä aikaan =)

Mun kuumeilu on jotenki jäähtynyt viimeaikoina ja ilman suurempia tunnemyrskyjä oon minipillereitä jaksanut taas popsia, mutta mutta.. Tässä kun tuli teidän juttuja luettua niin olen taas hyvin KUUMEINEN!! Mieskin aloitti just uudet työt niin siltäkin kannalta vois oikeastaan hyvin aloittaa yrityksen... =) Hmmm.. Meillä tuo isukki on kans aina ollu oikea vauvafani että jos sille tosissani ehdottaisin niin =) Voi että teidän kanssa!!!!

Mä kävin eilen ihan extempore kaverin kanssa vähän tanssimassa piiitkästä aikaa ja oli kivaa! ihanaa tanssia vaan..ja hups, valomerkki tuli jo! No tässäpä mun kuulumiset. Ihanaa syksyä kaikille!! ja paljon +++++++++++++säteitä

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat