**** LOKAMASUJEN LAUANTAI ****

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Nyt kyllä alkaa tuntua että minäkin keikun täällä (pääosin kyllä taustaillen) vielä kuun lopussa... la oli ja meni 6.10. Muutamia kivistyksiä on ollut, mutta ei mitään säännöllistä. Taitaa olla niin että käynnistykseen menee tämäkin synnytys...

Itse asiassa meillä ens viikko kaiken muuttaa voi! Tiistaina eka yliaikaiskontrolli, ja kun kohdunsuu oli jo rv 36 auki 3 cm niin elättelen toiveita, että edistystä ois tapahtunut vähän lisää ja käynnistystä edes harkittaisiin! Yläpää alkaa olla jo kypsä!

Noista muista kuin S menetelmistä käynnistää synnytys oli eilen puhetta. Rapuäiti 77 kävi vyöhyketerapiassa päivää ennen kuin lapsi syntyi! Eli kyllä ainaskin jos tilanne muuten valmis niin voi se auttaakin. Mitenkähän tuo rappusten ravaaminen ylös alas, onkohan se tehokkaampaa kuin tavan kävelylenkki. Meillä kun 8 kerroksinen kerrostalo, voisin ilahduttaa naapureita lähtemällä rumistelemaan tuonne rappukäytävään! Pitänee kokeilla.

Nasulikin oli sitten karannut synnärille ja synnyttänyt aamulla, onnea vielä kerran hänelle ruusukimpun ja shamppanjan kera!

Viikonloppuja, Päippy 41+2

Vierailija

Loppuivat sairaalassa tai eivät, niin eihän tätä hullukaan kestä!

Ehkä olen vaan tavallista heikompi yksilö kestämään kipua tai sitten edetään vauhdilla sen aiemman supparimaratonin johdosta. Väli on tihentynyt ja sattuu niin pirusti!

Onnea muillekin!

Vierailija

WAIMOLLE ONNEA MATKAAN! *huiskuttaa* Täällä varmaankin myös aloitettiin lähtölaskenta... Idolsien aikoihin alkoi alamahan jäytävä kipu, joka toistaa itseään tällä hetkellä 5-8 min välein.. Limatulppa irtosi myös hetki sitten, joten kaipa se kohta synnäri kutsuu..

Vielä kuitenkin kivut sen verran " lieviä" , että hyvin pystyn kotosalla olemaan. Pitäisi vielä yrittää vaikka nukkuakin, jotta jaksaa sitten tositoimet loppuun saakka.

Elellään siis jänniä aikoja :)

- Minski - rv 40+3

Vierailija

[b]Lokavaaville ja Gapille[/b] vauvantuoksuiset onnittelut [color=red]♥[/color]

[b]Kaisa[/b] - Mä eilisestä pinosta vaan bongasin että [b]Coppola[/b] oli saanut nännien hieromisella aikaan jotakin supisteluita ;D Niin aattelin sit itsekin kokeilla.. en siitä yhtään tarkemmin sitten tiedä että mikä juttu se on :D

[b]Omaa napaa[/b]: Aamusta saakka on tullut suppareita epäsäännöllisin väliajoin, suurin osa on kyllä melko kivuttomia :-(

Eilisissä sentään oli jo potkua, mutta tänpäiväiset on tällasia

Lainaus:

" hiljaisia suppareita"

..... plaaaaah. Mä olin eilen jo aika innoissani, mutta tänään on taas iskenyt se masis että ei tämä synny ennen LA:ta, eikä varmaan ees heti sen jälkeen :-/

[b]Vallu[/b]: Positiivista ajattelua, hyvähyvä!!! Niinhän se on että ne jotka saa vauvansa aiemmin, niin ennättävät jo hankkia itselleen vauvakuumeen kun me

[quote]

Mattimyöhäiset[/b] " poimimme satomme" ;D

Ok. Taidanpa mennä ihmettelemään perheen pariin...

Emppu *etsii niitä kuuluisia tsup-tsupeja*

Vierailija

Ja NINNULI, kyllä ainakin mulla ekassa raskaudessa tuli ihan lopussa semmoinen hiljaisempi vaihe, että vauva liikkui aiempaa vähemmän - varmaankin sitten tilanpuutteen vuoksi. Mutta ei se kyllä kokonaan liikkumatta ollut, vaan ne liikkumiset kävivät enemmän jaksottaisiksi, eli välillä oli hiljaista, sitten taas potkuja sateli sarjassa. Kokeile vähän töniä masua ja syö jotain makeaa - väittävät sen vauhdittavan vauvan liikkeitä. Jollei liiku/ liikkuu ihan vähän/muuten huolestuttaa, soita toki sairaalaan. Meikäläisiä vartenhan se henkilökunta siellä sairaalassa on, ja heidän palkkaansa olet sinäkin osaltasi verorahoillasi maksamassa, joten soita reippaasti vain äläkä suotta huolehdi yksiksesi.

Nyt meitsi suuntaa saunaan. Toiveikkaasti ajattelen, että jos vaikka olis viimeinen tukanpesu ennen synnytystä. Mies naureskelee näille suunnitelmilleni ja jankuttaa, että laskettu aika on vasta viikon päästä. Se tosiaan tuntuu uskovan, että vauva syntyy just tasan la:na. Hassuja numerouskovaisia noi miehet!

t. IdaA + Masulius 39

Vierailija

Paljon onnea kaikille vauvansa lunastaneille! aika moni oli tainnu lähteä jo hakemaankin nyyttiänsä!

Nyt kun itselläkin alkaa kaikki olla valmiina vauvan tuloon, alkaa olla levoton olo. Syntyis jo, mutta toisaalta tuntuu että eipä tuolla kiirettä ole. Kaksijakoisia ajatuksia siis. Ja siihen ku lisää sen ettei mitään synnytyksen alkamiseen viittaavaa oiretta ole, niin alkaa miltei ahdistaa. Onko muita jotka tuntee näin?

Vauva liikuskelee masussa vielä mukavasti, jalkojen potkut tuntuu jo aika ikävältä kyljessä. Itsensä punkeminen tonne vasemmalle puolen kohtua alkaa myös olla ikävän tuntoista.

Mies oli kyllä maailman hellyyttävin tänään, kuuntelutti masuasukille Schnappia pikkukuulokkeiden kautta, läppärillä! Sitte seuras silmä kovana miten vauva siihen musiikkiin reagoi. No, piti vaihtaa Scorpionsiin, enneku alko masussa jammailut!!

Pitäisköhän munki alkaa ottamaan kiinni noita empun lähettämiä suppareita, joskos sitten alkais mullakin tapahtumaan... :)

Huomenna tasis, 39 viikkoa tulee täyteen. Sisko synnytti 7 kuukautta sitten juuri noilla viikoilla. enpäs panis pahakseni vaikka se tapahtuis mullekin.

t. Misuli rv 38+6

Vierailija

[b]URKILLE[/b] raskausenkkaonnittelut ;D Toivotaan että vauva pian syntyisi, jotta isommilla lapsilla olisi sitten hoitaja vielä siellä *bd bd*

[b]ONNI:)ILONALLE[/b] tasisonnittelut :) Ja hyvä kun muistutit, mä unohdin aamuv*tutuksissani koko tsup-tsupit ;D

Tästä lähtee, ottakaa omanne :D

[color=fuchsia]~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~ tsup ~~~

Vierailija

ettette vaan pääse ajattelemaan, että olen mennyt (hih, ihan varmaan ajattelisittekin ;-D)!!!

Lauantaita vaan kaikille!

Ollaanpa täällä taas alettu jakautumaan, viikonloppuisin nämä mammat tykkäävät vissiin sitä tehdä ;). [b]WAIMO[/b] on varmaan jo nyytti sylissä, onnea siis!!! [b]MINSKILLE[/b] voimia koitokseen kuin myös [b]COPPOLALLE[/b], joka taitaa pikkuhiljaa startata matkaan :)!!!

[b]URKILLE[/b] onnea enkasta, laitetaan nyt kuitenkin niitä suppareita (oikein voimakkaita ja kivuliaita!) kasapäin tulemaan!!!! Onnea myös teidän pikku-kuopukselle täyttäessään 1 v ja 3 kk:ta <3 !!!

Omassa navassa ei mitään uutta. Nyt löytyy vaan jo asennetta ;), olen nimittäin tässä juuri tajunnut, että mullapa onkin sitten kuukauden pienempi ja uudempi vauva kuin teillä, jotka menette jo synnyttämään - lällällällällää ;-D !! Teille ehtii ehkä jo melkein siihen mennessä tulla vauvakuume kuin minä omani saan *nostaa päätään risukasasta*

Olen tänä aamuna pessyt ja silittänyt 3 koneellista pyykkiä (nyt pesen jo kaikkea mahdollista), järjestellyt paikkoja yms. Nyt pitäisi lähteä ulos, harmi kun tuolla on noin märkää ja harmaata.

Mutta palailen taas :)

*Vallu kera ' paavo' n 38+4*

Vierailija

kun ei mitään kuulu...

Onnea LOKAVAAVIllekin vauvan syntymästä!!!

Missä kaikki, kun ei pino kasva?! Vauvoja hakemassa;) No, meikä päivystää täällä kun ei ole oikein muutakaan. Pääsispä itekin jo omaansa ponnistamaan maailmaan. Maanantaina ois La, joten jospa syntyis tasan sillon (toiveajattelua) .

taas kerran Hemulii_i

Vierailija

Hei vaan kaikki lokamasut!

Huh kuinka päivät on alkaneet lentää, ei ole paljon koneelle ehtinyt (tai malttanut :) ) miten sen ottaa.

Saimme ihanan pojan pe 7.10. klo 09.16 aamulla. Syynnytys lyhyesti:

- Aamulla 4.43 heräsin supistuksiin, n. 7 min välein niitä tuli

- Päätimme että mies lähti sitten vielä töihin, eihän sitä tiedä jos supparit loppuu, eli mies työhön klo kuudeksi 35 km päähän

- Supparit jatkui, kärvistelyä kaurapussin ja suihkun kanssa, kivut kuitenkin vielä siedettäviä

- Puoli kahdeksan veristä vuotoa, soitin miehelle että mennään tarkistamaan tilanne

- Kahdeksan jälkeen matkaan, supistukset jo todella kivuliaat, konttausasennossa siedettävimmät

- Automatka yhtä helvettiä, ei olisi kärsinyt pompottaa tai kurvata yhtään, supistukset ehkä 3 min välein, ajantaju katosi :)

- Loppumatka etupenkillä selkä menosuuntaan, istuminen oli jo mahdotonta

- Sairaalanmäellä Seinäjoella n. 8.40, ja eteisessä niin kova supistus että jalat meni alta

- Heti tarkistettiin tilanne: Kohdunsuu 8 cm auki ja kalvot pinkeänä

- Minä rukoilin jotain puudutusta !!!

- Suoraan saliin, ei mitään puudutuksia

- Pari hönkäisyä ilokaasua (tuntui taivaalliselta)

- Kalvot puhkaistiin

- Ja käsky ponnistaa!!!!!

- Minä: " Jättäkää mut rauhaan!" " En voi ponnistaa" ym tosi fiksua

- Jostain ylhäältä voimaa ponnistaa

- Ponnistusaika 6 min

- Ja poika maailmassa klo 9.16

- Mitat 49 cm, 3490 g ja päänympärys 37 cm

Ja uskottava se on, luomuna poika siis syntyi ja kivut tosiaan loppui siihen paikkaan kun juniori syntyi.

Uskomattoman upea kokemus!!!!!!!!!

Onnea kaikille joilla koitos on vielä edessä. Meidän lapsiluku on nyt täynnä (2 poikaa). Tosin hoitajat meinasivat että tulkaa vielä vaan, mutta seuraavalla kertaa vähän aikaisemmin :)

Ja nyt syöttämään.

Vierailija

HEMULII: Täällähän minä. En mä sitte soittanut synnärille kun vauva liikkuu ja ei ole mitään tuntemuksia. Sitä " limaa" on tullut pitkin päivää enemmän ja vähemmän. Kaveri sanoi et yleensä sitte vuorokauden sisällä menee vedet kun noin paljon tulee tulppaa, lisäsi mun jännitystä ihan kivasti...

Ja sori etten aikaisemmin pinoutunut. Mein vanhukset tulivat meille, laitoin heille ruokaa ja passasin viimosen päälle, leivoksetkin vielä. Äitee lupasi viedä pizzalle huomenna niinkuin kiitokseksi, nice.

Mulla vaan se ongelma, etten saa paljoo syödä huomenna kun maanantaista sektioo varten pitää olla vähemmällä ravinnolla, not nice.

Mulla on nyt ihan viimeisten viikkojen aikana tullut painoa 7kg, siis kuukaudessa. Mulla on jalat ja sormet niin turvoksissa ettei niitä voi sanoo enää normaalin ihmisen raajoiksi.

Kävin kaverin kanssa päivällä puolen tunnin kävelyllä, alkoi sattuu ihan simona oikeaan puoleen vatsassa. mitä lie, mut kävely muuttui aika hitaaksi.

Nyt odotellaan sitte lapsivesien menoa jos se sitä sitte on, et jollei huome aamupäivällä näy ni synnärillä ollaan, toivossa hyvä elää, mut en kuitenkaan usko. Mieskin sanoi ettei meidän vauva tule kuin pakottamalla ulos eli sektiolla.

Palaillaan vielä.

annu

Vierailija

WAIMO ja MINSKI, ja onnea nyytinhakumatkaan! Onneksi PONNYT sinä et ilmoittautunut myös lähteväksi, olisi ollut mälsä jatkaa tähän pinoon, että ei mitään tuntemuksia tällä suunnalla! Kukun täällä tähän aikaan vain siksi, että mies lähti aamuun töihin, ja sopivasti heräilin sen kolisteluihin, eikä uni enää tullut. Täytyy kohta oikaista vielä hetkeksi, jotta jaksaa esikoisen tahdissa koko hela dagen...

Eli huomenna taas yksi tasispäivä, rv41. Hassua. Mies on " tilannut" synnytyksen tiistaille, eli sopisi hänen työvuoroihinsa + muihin touhuihin silloin erittäin hyvin. Olenkin jo ehtinyt tottua ajatukseen, että taitaa olla niin isin tyttö tai poika masussa, että tuleekin vasta silloin.

KAISA: sinulta piti kysyä, että etkös synnyttele Jyväskylässä? Oletko kuullut mitään uusista synnärioloista, eli kun siellä on se remppa menossa, että miten vaikuttaa? Minulla kukaan tuttu ei ole nyt ollut synnyttämässä, eli ei mitään tarkempia tietoja ole, neuvolantäti sanoi, että uudelleensynnyttäjät pääsevät kai kotiin kahdessa päivässä ja perhehuoneita on kai melko mahdoton saada. Mutta kai missään varastohuoneessa ei joudu ponnistelemaan... :-)

Tällaista tähän lauantaihin,

seilori rv40+6

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat