Onko AINA VALMIN KIUAS ihan oikeasti hyvä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

ja kalliin hintansa arvoinen?

Meillä on nyt harkinnassa Harvian malli, sellainen pyöreä.

Kommentit (7)

Vierailija

Kannattaa kuitenkin tarkkaan miettiä sähkönkulutuksen kannalta,

että onko aina valmis kiuas hyvä vaihtoehto vai ei. Toki aina valmis

kiuas kuluttaa sähköä - eihän se muuten olisikaan aina valmis!

Jos saunoo harvoin, niin sähkönkulutus kasvaa merkittävästi,

kun aina valmis kiuas on päällä turhan takia.

Esim. meillä olisi sähköntuhlausta pitää aina valmista

kiuasta, kun käymme saunassa korkeintaan kerran viikossa.

Joskus menee viikko, parikin ettemme käy kertaakaan

saunassa. Etenkin kesällä tulee saunottua todella harvoin,

kun pääsee uimaan järveen jne.

Vierailija

Antaa mukvan pehmeät löylyt, jotka sopivat hyvin lapsille. Ja on ihanaa kun saunaan menoa ei tarviytse tähdätä johonkin tiettyyn kellonaikaan, vaan menee silloin kun sopii muihin toimiin.

Vierailija

Marija:

Lainaus:

Mutta itse harkitsimme aina valmista kiuasta. Jotta sellainen kannattaa hankkia, tulisi saunomiskertoja olla väh. 3/vko. Itse päädyimme Saunatonttuun, johon olemme todella tyytyväisiä. Lämpeää tunnissa ja on myös ajastusmahdollisuus. Löylyt tosi pehmeät ja kosteat suuren kivimäärän ansiosta.

Onko tämä SAUNATONTTU joku kiuas merkki?

Mikä liike myö ja mikä on noin hinta?

Vierailija

Me päädyimme Risto-Matti Ratian Helolle suunnittelemaan saunatonttuun. Valinta oli lopulta tosi helppo sillä kiuas on eristetty eikä kuumene ulkopuolelta. Se " upotettiin" lauteisiin ja mitään tilaa vieviä kaideratkaisuja ei tarvinnut. Aivan loistava lapsiperheessä kun ei tarvitse pelätä että pikkuiset polttaa itsensä kuumassa kiukaassa. Vanhemmillani on Harvian hetivalmis. Hyvä sekin mutta kuumenee ulkopuolelta.

Meillä on vähän normalia isompi omakotitalon sauna ja kiuas on kokoa 9. Löylyt on loistavat ja saunassa on mukava peruslämpö. Olemme asuneet Maaliskuusta ja näinkin ison talon sähkölaskut on ollut tosi kohtuulliset. Ei vie mitenkään erityisemmin sähköä. Insinööri mieheni osaisi selostaa tämän paremmin. Meille sanottiin että jos saunoo kolmesti viikossa on hetivalmis kannattava. Meillä saunotaan ehkä kaksi-kolmekertaa. Arkena saunotetaan usein ensin lapset, kansi kiinni ja lapsien nukahdettua on aikuisten vuoro. Ennen jouduttiin pitämään saunaa kauan päällä ja kun itse pääsimme sinne oli se jo epämiellyttävän kuuma. Johan näitä hyvi puolia tulikin. Sanotaanko että pois en enää antaisi!

Vierailija

ja kyllähän se hyvä onkin. Meillä saunotaan paljon, vähintään joka toinen päivä.

Ei sauna ole kuumana koko ajan :D vaan kiukaassa on kansi ja eristys. Kiuas on kuumana koko ajan, ja kun kannen avaa, sauna alkaa lämmetä nopeasti. Saunaan menoa ei tarvitse odotella kovin kauaa, ja löylyt ovat pehmeämmät kuin tavallisessa sähkösaunassa.

Meillä hetivalmiista on kovasti hyötyä siinäkin mielessä, että sauna oli aiemmin tosi kylmä silloin kun sitä ei lämmitetty. Hetivalmis pitää sen sopivan lämpöisenä muunakin aikana. Varsinkin kun kuivatamme pyykkiäkin saunassa.

Onneksi meillä on myös puulämmitteinen sauna pihalla...

Mökillä meillä on myöskin kaksi saunaa : tavallinen puulämmitteinen sekä savusauna :)

Vierailija

Mutta itse harkitsimme aina valmista kiuasta. Jotta sellainen kannattaa hankkia, tulisi saunomiskertoja olla väh. 3/vko. Itse päädyimme Saunatonttuun, johon olemme todella tyytyväisiä. Lämpeää tunnissa ja on myös ajastusmahdollisuus. Löylyt tosi pehmeät ja kosteat suuren kivimäärän ansiosta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat