Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä olis tosi tyhmä ja nolo kysymys.

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kysyn nyt kuitenkin kun en tiedä: Otatteko lapsen /lapset mukaan äitiysneuvolaan? Enkä nyt tarkoita sitä masussa olevaa ;) Mulla kun on kohta 1-vuotias niin pitäisikö viedä hoitoon siksi aikaa? Ja jos otatte mukaan niin mihin se lapsi menee silloin kuin käytte antamassa virtsanäytteen? Vessaan mukaan...? En meidän tyttöä viitsisi oven taaksekaan jättää vahtimatta.

Kommentit (10)

Vierailija

Meillä on se ongelma et mun lapset pelkää kaikkea mitä edes näyttää lääkäriltä. en ota niitä ikinä mukaan koska siitä ei tulis mitään. kerran otin esikoisen mukaan kun odotin tokaa ja sydänäänet jouduttiin kuuntelee kun esikoinen oli sylissä ja muutenkin se huus koko ajan. se neuvolakäynti oli kaikille niin stressaavaa. onneks mun serkku ja paras ystäv asuu lähellä niin aina kun on menoa niin saa hoitopaikkaa ja sit jos sillä on menoa tai muuten vaan väsyny niin jeessaan. siis jeesataan toisiamme. kunnon selitykset. kyl mä voisin ottaa lapset mukaan jos ne ei sais paniikkia. ens viikolla on mun eka neuvola käynti. jee!

my_selene rv 7+5

Vierailija

tavalliseen neuvolaan, ellei mies ole vapaapäivällä. Olen jättänyt 4v ja 2v leikkimään siihen neuvolan odotustilaan kun olen käynyt vessassa ja sanonut että siitä ei lähdetä minnekään sillä välin kun äiti käy pissalla. Lääkärineuvolaan en ole ottanut mukaan vaan olen tarvittaessa vienyt naapuriin leikkimään siksi aikaa.

Meillä on sama terveydenhoitaja äitiys- ja lastenneuvolassa, joten terveydenhoitaja tuntee meidän lapset ja tekee tarvittaessa kehityksen seurantaa siinä minun äitiysneuvolakäynnillä. Lapset saa leikkiä siinä lattialla minun vieressä, eivätkä lapset huomaa terkkarin seuraavan niitäkin, mm lasten puhumisen seuraaminen sujuu paljon paremmin kun lapset leikkii siinä vapaasti.

Vierailija

Minulla on lapsi mukana aina ja ihan joka paikassa. niin neuvolassa,ultrassa kuin muuallakin.

Kaikki lapsenvahdit kun töissä päivisin.

Koskaan en ole sanut negatiivistä palautetta mutta tyttö 4 joten silläkin osaa varmaan olla ihan hiiren hiljaa. neuvolassa yleensä leikkii odotushuoneessa ja terveydenhoitajan huoneen ovi raollaan ja sitä väliä saa sit kulkea jos haluaa tulla välillä äitiä katsomaan.

Ultrassa lääkäri outo joten tyttö haluaa istua lähellä minua ja on ihan hiljaa.

Jos ei olisi rauhallinen lapsi,terveydenhoitaja/kätilö katsoisi hetken,näin ehdottanut mutta tytöstä ei ole ollut harmia joten mukaan vain.

Vierailija

Tähän asti olen saanut omat käyntini hoidettua niin, että mies on jäänyt lapsen kanssa kotiin. Mutta jos joskus sattuu olemaan neuvolakäynnin aikaan töissä, niin otan kyllä mukaan oman 1-vuotiaani. Tuon pissitestin hoitaisin varmaan niin, että lapsi mukaan vessaan ja joku mielenkiintoinen lelu/kirja käteen, johon toivottavasti keskittyy. Toisaalta tuon ikäinenhän on vielä helppo ottaa sinne vessaan vrt. esim. kolmen vanha, joka sitten kaupassa huutelee tädeille, että meidänpä äiti pissi viilipurkkiin yms :)

Vierailija

Kun otin housut pois alatutkimusta varten sanoi vaan että äiti menee pissille=) Hieman kyllä jännitti miten jaksaa olla, mutta hyvin meni.

Mielummin käyn kyllä neuvolassa yksin että saa keskittyä siihen olennaiseen.

Vierailija

mutta tuli vain mieleeni, että jos se vessakäynti neuvolassa tuntuu ongelmalliselta lapsen kanssa, etkö voisi pyytää neuvolasta aina puhtaan purkin mukaan, johon voit seuraavan kerran näytteen pissata jo kotona?

Mulla oli esikoista odottaessa sellainen neuvolatäti, jolla oli tapana aina antaa desinfioitu purkki (sellainen tiiviskantinen viilipurkkia tukevampi astia kylläkin) mukaan, että jos on mukavampi hoitaa homma jo kotona (siis jopa ilman mitään tuollaista hyvää syytä)!

Vierailija

Minulla on aina äitiysneuvolassa joko molemmat tai ainakin nuorempi lapsi mukana (2v ja 4v). En koskaan pääse ilman (miehen työvuorot). Myös neuvolalääkärissä 2v oli mukana ja leikki leluilla lattialla alatietutkimuksen aikaan eikä huomannut koko juttua (4 v:ta en olisi ottanut mukaan alatietutkimukseen).

Meidän neuvolassa vessaan mahtuu menemään rattailla ja siellä on pyttykoppi erikseen. Jätän lapsen istumaan lavuaaritilaan rattaisiin pissimisen ajaksi. Terkkarin huoneessa on tosi paljon leluja ja lapsi/lapset leikkivät niillä muiden tutkimusten ajan. En ole koskaan kokenut sitä hankalaksi. Ultrissa lapset eivät ole olleet mukana. Np-ultrassa lähinnä juuri siksi, että se tehdään sisäkautta. Ja rakenneultrassa koska mieheni ei päässyt mukaan. Pelkäsin etteivät lapset viihdy tutkimuksen aikaa hiljaa vaan häiritsevät tutkimuksen tekijää.

Tulipa mieleen, että pari ystävääni on joutunut olosuhteiden pakosta ottamaan pari vuotiaan lapsen mukaan synnytkseenkin ja hyvin sujui. =)

Jääkarhuäiti 28+1

Vierailija

Eka neuvola on parin viikon päästä ja taidan ottaa tytön mukaan. Oli pakko kysyä kun rupesi askarruttamaan että miten muut sen hoitaa.

Vierailija

Isommat 3 ja 5 v tosin jo leikkivät odotustilassa, mutta nuorin on siellä " sisällä" aina ollut mukana. Vessareissun aikana olen yleensä pyytänyt neuvolantätiä hetken katsomaan pienimmän perään, tai useimmiten täti on itse ottanut lapsen hoiviinsa. Neuvolalääkärin aikana yleensä neuvolantäti on katsonut nuorimman perään, kun olen ollut siellä lääkärin hoivissa:)

Uusimmat

Suosituimmat