Kertokaa hyviä synnytyksen käynnistyskokemuksia!!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mulla on edessä kahden päivän kuluttua synnytyksen käynnistys, mikäli mitään ei tapahdu ennen sitä...Jotenkin jännittää ja pelottaa tuo käynnistäminen ihan hirveästi...Kaksi edellistä lasta ovat lähteneet tulemaan ihan spontaanisti supistuksilla rv41+6 ja 41+4. Esikoisen synnytys oli tosi kivulias, mutta toinen jo paljon helpompi ilman minkäälaisia puudutuksia tms...Nyt mua hirvittää, jos käynnistyksellä aikaansaatu synnytys on ihan hirveän kivulias verrattuna ns. luomusti käynnistyneeseen...Kauhutarinointa kuulee aina, että miten homma ei edennytkään ja sitten piti leikata ja kivut olivat ihan sietämättömät jne...Jos jollain olisi positiivisia käynnistyskokemuksia, niin lukisin niitä mielelläni, että saisin vähän mielenrauhaa näin viikonlopun ajaksi! :)

t.Sinisiipi rv41+6

Ps. mulla siinä mielessä hyvä juttu, että paikat ovat jo valmiiksi aika kypsät eilisen sisätutkimuksen mukaan --> kohdunkaulaa ei oikeastaan jäljellä yhtään ja kohdunsuu auki 3cm...

Kommentit (4)

Vierailija

Muistankohan oikein, että sä olet menossa Taysiin synnyttämään?

No, joka tapauksessa mä synnytin jokin aika sitten Taysissa toisen lapseni ja synnytys siis käynnistettiin cytotec-tableteilla. Ja synnytys oli aivan ihana kokemus! Toisen päivän toinen tabletti alkoi tehota. Olin ennen käynnistelyä 2cm auki ja kohdunkaulaa 2cm jäljellä. Supistukset alkoivat pikku hiljaa ja voimistuivat sopivaa vauhtia, ei siis mitään " räjähdysmäistä" . Supistukset oli myös tehokkaita, vaikkeivät kovin kipeitä, en tarvinnut kivunlievitystä (kaurapussin lisäksi) ollenkaan. supistukset oli myös tosi lyhytkestoisia tai oikeastaan se kipeä hetki kesti lyhyen ajan, muuten supistus kesti pitkään. Synnytys oli niin helppo, että tuntui kuin en olisi koskaan synnyttänytkään! Ainakin verratuna esikoisen itsestään käynnistyneeseen ja epiduraalilla helpotettuun synnytykseen..

Tsemppiä sulle koitokseen!

Vierailija

tippaa, mut synnytys oli kyllä käynnissä jo muuten (lapsivettä vuosi)..hyvin pärjäsin kohdunkaulan puudutteella joka laitettiin puol tuntii ennen kun poika synty..multa ne otti kyllä ton tipan jossain vaiheessa siin lopussa pois kun supistuksia tuli minuutin välein ja ne oli tosi kovia..mulla oli se minimimäärätippaa sillon ku oli..en tiedä laittoko ne siksi kun olin ensisynnyttäjä enkä halunnut kivunlievityksiä (vasta kun loppumetreillä ton pcp:n)..synnytys oli kuitenkin ekaksi kai aika nopee 6 ja puol tuntia..eikä kyllä mun mielestä mitenkää paha..ei repeemiä eikä mitään epparia tms..nyt toista odotellaan alkumetreillä rv 13 ja ultrassa selvis et istukka on kohdunsuulla..eli nyt vaan toivon et se siirtyy..toiveena luomusynnytys tällä kertaa :)

t.anni

Vierailija

Lapsivedet menivät edellisenä yönä, ja aamupäivällä laittoivat ensin pari kertaa tabletin kohdunkaulaan kun supistukset eivät alkaneet. Mitään ei kuitenkaan alkanut oikein tapahtumaan ja 12 h vesien menosta homma käynnistettiin sitten tipalla. Olin aika tiukkana ton käynnistyksen suhteen, en halunnut odottaa yhtään pidempään tulehdusvaaran takia, ja onneksi lääkäri oli samaa mieltä.

Tipan laiton jälkeen se oli menoa :-) Paikat olivat vielä aika kiinni ja vauvakaan ei ollut kovasti laskeutunut, joten homma tapahtui aikamoisella rytinällä. n. 7 tuntia myöhemmin meillä oli pieni tyttö sylissä. En osaa verrata kipuja " tavalliseen" synnytykseen, mutta sattui kyllä kamalasti. Epiduraali auttoi mainiosti ja ponnistusvaiheessa tuli pieni kahden tikin repeämä. Ihmeen reippaana sitä oli kuitenkin, ja kävin itse suihkussa ja kävelin osastolle.

Musta oli ainakin ihan positiivinen kokemus, kaikesta huolimatta. Tottakai nyt kakkoskierroksella toivon, että synnytys käynnistyisi itsestään, mutta en ota asiasta stressiä. Pääasia, että vauvalla kaikki hyvin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat