*****SYYSvaaperot04 viikonloppuna*****

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Kiva tietää, että on kaivattu.

En saanu enää eilen kirjoitettua, niin laitanpa nyt. Mietin eilen sun kirjoitusta ja kun en kunnolla muistanut, mikä tilanne oikeasti on, kehittelin tämmöisen version. Saat varmasti hyvät naurut. Puhuit pelkästä anopista, joten muistelin, että mites appi.

Aattelin,että ehkä anoppis suht nopeaan tahtiin on tavannut sinut ja jäänyt leskeksi ja miehesi ainut poika ja nyt purkaa ikäväänsä ja pahaa oloaan sinuun leijonaemon lailla, vaikka kiitellä pitäis.(+ ehkä se, ettei teillä ehkä parhaalla mahdollisella tavalla kemiat muutenkaan käy yhteen) Vähän sama kuin dementioitumisessa joskus käy, että herttainen vanhus rupeaa kärttyiseksi ja tarkoittaessaan kiittää kiroaa rumasti.

Tuo teidän asuntohässäkkä ei myöskään oo mikään outo. Ja hyvä puoli minusta on, että mietitte rauhassa tilannetta. Toki ratkaisu on jossain vaiheessa uskallettava tehdä. Tunnen pari-kolmekin perhettä vastaavantyyppisessä tilanteessa. Paitsi etää ovat perheen kasvaessa tehneet pikaremontin ja muuttaneet siihen isompaan. Sitte onkin aikaa kulunut eläessä remontin keskellä tai odottaeessa, että ois aikaa ja rahaa korjata tupaa.

Mä oon ollu n. 11v ennen kuin meille tuli sisäsauna ja wc. Siihen asti meidän nelihenkisellä perheellä oli käytössä tuvan pienin kamari. Sitte pian saatiin siskon kanssa yhteinen huone ja lukioiässä omat. Sitte lähdettiinki opiskelemaan ja mummu kuoli, joten isä ja äiti jäi kahdestaan isoon rintamamiestaloon.

Syömisestä vielä mietin, että onnistuisko semmoinen, että ottaisit itelle syömistä ja Motin vaivihkaa syliin istumaan ja jotain tarjolle omalle lautaselle sen kummemmin tarjoamatta. Meillä on toki ihan eri tilanne, kun P saa syödä kaikkea, mutta sormillaan poika syö murusten lisäksi kaiken muunki ruuan, myös esim. puuroa ja jäätelöä.

Että tämmöisiä mietteitä.

T@hti

Vierailija

äkäselleen laitan kuulumisia, ettei vaan_joku_säikähtäisi_että_MÄ_oon_kadonnu. Tuliko oma napa riittävän selväksi???

Oltiin mökillä laittamassa pillit pussiin eli syystyöt. Siellä oli hiiri-invaasio. Poikasen sukat unohtuivat perjantai-iltana saunan lattialle ja aamulla oli jäljellä vain toinen, järsitty sukka. Nyt joku hiirivauva köllöttelee mukavasti harmaan pojansukan sisällä. Lämmittää mukavasti, kun tulee kylmät yöt.

Ehkä sen hiirivauvan serkut oli taasen kokeneet surullisen kohtalon. Olivat matkanneet tiskipenkin alla (ulkona) ja käyneet tutkimassa peltiämpärin pohjaa. Sieltä löytyivät serkut, muumioituneina kuin muinaiset faaraot.

Näistäkin syistä siivosin mökillä tavallista innokkaammin. Kotimatkalla ajettiin työmaan kautta, jossa myös siivosin. Välissä hieman kinasteltiin väsymystä miekkosen kanssa, jota riitaa tasoiteltiin Mäkkärin roskaruuilla.

Poikanen on viikon mummin ja vaarin kanssa toisella mökillä. Tuntuu, kuin olisi käsi irti tai jotain, kun on niin kova ikävä. En ole tottunut tähän hiljaisuuteen ja hitaaseen vauhtiin. Kukkanen on kukoistanut äidin ainoana huomionsaajana. Käpöttelee siellä täällä ja osoittelee sormella juttuja. Osaa myös pudistella kielletyille jutuille päätään ja heittäytyä selälleen jos ei saa jotain tahtomaansa.

Kirpakkaa ensi viikkoa siskot,

Kukkuu + Kukkanen

Vierailija

Hääkoristeetkin oli helppo keksiä, kuivatin vaan vaahteranlehtiä (en kuitenkaan ihan litteiksi) ja niitä noutopöytään ja meidän pöytään koristeeksi. Pitopalvelukin kehui, samoin vieraat! :) 6 vuotta sitten oli sateinen syksy, mutta sattui sateeton päivä. Ehkä lähellä tätä päivää. Aika kylmä oli, mutta eihän mulle kylmä tullut, päinvastoin:) Iih, tässähän alkaa muistella...

Meillä tosiaan leluja on paljon ja se on kyllä aika rasitekin. T-P, olet mielestäni hyvällä linjalla! Meillä leluja on joka paikka täynnä, kun lapset ei itse niitä kerää vielä. Fanaattisella Nalle Puh-fanillamme on myös MONTA erilaista ja erikokoista puh-hahmoa ja tuntuu puoli lelukoria alakerrassa täyttyvän niistä. Vähempikin varmaan riittäis, mutta mummot on tulleet hulluksi! Kaiken lisäksi suosikkeja niistä on kirppikseltä ostetut mäkkärin Nalle Puh-pehmot, eli rahaa ei tarvis syytää jokaiseen leluun jonka kaupassa näkee ja johon isorinsessa ihastuu. Tulee vielä itselle sellainen olo, ettei saada koskaan ostaa lapsille mitään, kun leluja tursuu joka paikka:(

Nyt lakkas ajatukset kulkemasta. Kuka tulis lakkaamaan meidän lapsiportin, että saatais se VIIMEIN paikoilleen?!

T: Ynis

Vierailija

Töistä palannut juuri ja en siellä viitsinyt kirjoitella, joten heti kotona koneelle:) Onnikin nukkuu sopivasti.

Ynikselle hääpäiväonnea!!!! Ihanaan vuodenaikaan olette menneet naimisiin! Tykkään syksystä kovasti itse.

Mimmuli, ehdinkin jo ajatuksissani kaipailla sinua. En vaan ehtinyt huhuilla:) Jaksua rakkokipuihin!

Lelug: Meillä ei varsinaisesti ole kyllä kovin paljon leluja. Synttärilahjaksi Onni sai muutaman ihan kivan lahjan. Ehkä enemmän tavallaan toivoin lahjoja mutta toisaalta, vaatteet on aina tärkeitä myös. Ja oikeastaan sai Onni juuri sellaisia leluja ja kirjoja, joita se tarvitsi. Mulla on semmonen ajatus ollut aina, että mun lapselle (tai lapsilel) ei ostella paljon leluja ja muuta krääsää. Niin, tietysti vähän joutuu muuttaan ajatuksia ajan kuluessa ja kun joskus olin sitä mieltä, että juuri mitään leluja ei tarvi ostaa (tiukkapipoinen olin joskus:D) niin totta kai itse olen ollut eniten nyt huolehtimassa, että Onni tarvis tuon ja tuon lelun. Jatkossa kuitenkin olen sillä kannalla, että mitään tietyn ajan villitysleluja pyritään olla ostamatta. Ja lisäksi aseita tai muita kovin sotaisia leluja en halua ostaa. Näinkin voi ajatella äiti, joka on itse käynyt armeijan ja hakenut sotilasurallekin:/ Osa meidän vähistä leluista on nyt jemmassa, kiinnostavat sitten taas enemmän kun otetaan esille.

Flunssaa on yrittänyt jo viikon pukata. Alkoi ikkunan pesusta, tuli kurkku kipeäksi. Nyt vuotaa jo vesi nenästä. Hitaasti mutta varmasti se sieltä tulee.

Nyt höpöti höö ja heippa hei!

T-P

Vierailija

Hain siis tänään myös pikkurinsessan 1v-kuvat ja teetettiin itselle yksi iso kuva jossa tytöllä on tosi veikeä ilme. Nyt kuva on olohuoneessa pöydällä ja joka kerta tulee hymy kasvoille, kun kuljen ohi. Pitää nopeasti saada se seinälle, kun siitä kerran tulee niin hyvälle tuulelle:) Ihanaa, että kuvat onnistui!

Niin, ne pillihousut pitänee hankkia:) Mutta MicMac oli ainoa oikea merkki! Sitten vielä joku vyötäröstä kuminauhalla kiristetty pussittava toppatakki! Oisko muuten hapsusaappaat mitään, vaikka turkoosit mokkasaappaat. Muistaako kukaan, kun oli niitä mokkasaappaita joissa oli sivussa rivi hapsuja ja jotka vedettiin housunlahkeen päälle? Mulla oli jotkut turkoosin väriset. Oi niitä aikoja... :)

Hih, ei tässä mitään viinaksia edes tarvi, kun olen tän päivän jälkeen niin hilpeällä tuulella. Miten tässä taas osaa rauhottua nukkumaan. Ilta loppuu kesken!

Meillä on huomenna hääpäivä, oih!

Vierailija

Johan minäkin pääsin koneelle. Täällä oli kova myrsky, tuulee vieläkin kovasti. Aamulla oli sähkötkin poikki. Käytiin silti koko perheen voimin pihalla aamulla, vähän ihmettelemässä kovaa tuulta. Tai siis Onni ihmetteli. Tosin kauaa ei voitu olla kun herra meinas nukahtaa vaunuihin.

Tutti ja pullo ja muut: Joo, käytössä on. Juo aamulla aamupalan jälkeen, päiväunille mennessä ja iltaunille mennessä pullosta. JOskus siinä välissäkin vielä. Ruualla vettä. Olen kyllä suunnitellut jo kauan, että ruualla alkais meneen nokkamukista maitoa, niin sais vähentää pullottelua. Ja oppis Onni, että ruuan kanssa maito on hyvä juoma. Tutti taas... Se vaikuttaa tulleen entistä tärkeämmäksi Onnille. Aamulla kun herää ja nostetaan se meidän sänkyyn vähäksi aikaa melskaamaan, mukana pitää olla pari tuttia. Niitä se sitten vaihtelee, imee välillä toista ja taas vaihtaa. Ja jos tuttia ei ole ja näkee sellaisen, sanoo " tta" . Eli tutti. Muutama kuukausi sitten ei ollut noin tärkeä tuo tutti, silloin olis kannattanut ehkä vähentää minimiin. Nytkin on tutti suussa. Siis tosi paljon imuttaa, nyt kun oikein alkaa miettiä.

Nuo pullottelut ja NOKKAmukittelut on niitä asioita, joissa (mm.) mun vanhemmat vertaa veljen poikaan:( Kun se juo jo oikeasta mukista ja tuttia ei juurikaan syö. MITÄ SITTEN? Onni on mikä on! Hö.

Ja meillä juodaan iltamaito makkarissa. Jos ne hampaat on muistettu pestä illalla, niin sen jälkeen siis vielä maito. No, hitaasti kehitytään tässäkin. Enää ei kuitenkaan sänkyyn juoteta vaan sylissä. Että josko tuosta kohta pääsis pois. Voishan sitä edes yrittää.

Ja pottailu. Ei harrasteta. Olen liian laiska siihen. Eikä Onni oikein hiffaa mitä siinä pitäs tehdä.

Ihanaa, että Pilen tyttö on terve!

Plussaonnea sitä tarvitseville:)

Aavis, voin kuvitella, että miehesi on ollut todella positiivisesti yllättynyt vastaanotostasi:) Meillä mies varmaan mittais perälämmön, jos jotain tuommosta keksisin:D

Huomenna pitäs töihin. Röntgenkuvissa ei löytynyt yllättäin mitään mun selästä. Kipeä on silti. Alkaa vaikuttaan jo yleiseen mielenlaatuun... Kestoketutus päällä.

T-P

Vierailija

Tulkaahan muutkin taas ulos koloistanne, että saadaan kuulumisa kehiin ja pinoon täytettä!

Lapset kattelee taas aamuohjelmia. Puurot saatiin jo syötyä. Mies ei muistanu tuoda sinistä maitoa, niin mentiin ihan kaurapuurolinjalla. Kohta puetaan ja lähdetään mun vanhempien luo. Isi on kuitenki taas koko päivän metällä, niin siinäpä meidän päivä menee.

Näyttäis vähän paremmalta tuo kelikin. Tosin asteita vain kolme, mutta ei näyttäis ainaka just nyt satavan.

Onko muilla laatikkokautta? Meillä P pitää laatikoitten tyhjäämisestä saadakseen sitte mennä " kyytiin" eli tunkea itsensä laatikkoon istumaan. Ja voi että sitte on kivaa.

Yö oli huononlainen. Mistä lie johtui.

Kivaa pyhäpäivää kaikille!

T@hti

Vierailija

aika hiljasta on ollu pinossa, oon kovasti lueskellu mut en oo jaksanu kirjotella. Koulutehtäviä ois vino pino, mut kun ei nyt vaan jaksa. Jos joku haluaa tehdä 11 matikanlaskua mun puolesta, niin voin sitten vaikka vahtia kyseisen henkilön lapsia :) matikka on mulle tosi vaikeeta, aluks olin vielä kärryillä, mut koronkorkolasku tiputti mut pois kyydistä. Koe on torstaina, että hyvältä näyttää.

lelug: meillä Ida tykkää eniten kirjoista. Selailee niitä yksinään, ja järjestelee pinoihin. Legöt ja palikat kuuluu myös suosikkeihin. Kaukosäädin, harja ja sihveli, imuri jne... on kuitenkin " leluista" mieluisimpia.

Idalla on kuumetta melkein 39 :(((( johan tässä viikko oltiiinkin terveenä, vkolla 38 Idalla oli kuumetta ja korvatulehdus, sit seur. viikolla silmätulehdus, sitä seuraavalla uusi korvatulehdus ja nyt toi kuume. Varmaan on taas korvatulehdus, tosin ei vielä oo korviaan repiny mut yöllähän se sit iskee jos on iskeäkseen. Nyt Ida nukkuu isänsä sylissä, mies ei raaski viedä tyttöä sänkyyn... suloinen :)

Enää 5 päivää koulua ja sitten on syysloma :)

Onnea plussanneelle syysäidille (en muista nikkiä)!

Kävin hulluilla päivilläkin kahteen otteeseen, kun pääsin ilman Idaa menemään. Ekalla kerralla ostin itelleni villatakin ja toisella kerralla Idalle nokkamukin, kurahanskat ja villahaalarin.

Nokkamukista tuli mieleen, että meillä pullotellaan 1x/pvä, eli iltamaito meilläkin edelleen kuvioissa. Sitä ennen pestään hampaat. Neuvolantäti sano vaan, että voi antaa vaikka vesihuikan viimeiseksi ennen nukahtamista niin se huuhtelee sitten suuta... hammashoitaja tietenkin oli eri mieltä, mut en jaksa nyt stressata sillä. Ja tutti on erittäin tärkeä, josko ens kesänä siitä päästäis eroon.

Ida nukkuu omassa huoneessaan, on nukkunut n. 2kk. Hyvin on menny, vaikka nyt onkin sairastellut ja valvonut öisin. Ei oikein osaa enää nukkua meidän välissä.

Tästähän tulikin aikamoinen romaani... paras jättää tilaa muillekin. Mukavaa loppuiltaa, jos vähän tekis kouluhommia niin vois sit katsoa Idolsia :)

Petra ja Ida 1v1,5kk

Vierailija

Nelisen astetta lämpimän puolella, pohjoistuuli ja sataa kuin... Ja mulla on yöpaita päällä. Mitenhän muistan tuon hesarijutun siinä vaiheessa, kun oon pukeissa. Ei meillä kovin pitkä matka oo postilaatikolle, mutta pihan poikki ja tien yli kuitenkin.Meille siis kyllä tulee ko. lehti, kun mies oli siihen kotonaan tottunut. Välillä on lopetettu tilaus, mutta sitten tulee jotenkin orpo olo, kun Keski-Pohjanmaa on jotenkin niin köykäinen (siitä puuttuu hesarin keskustelusivut, kaupunkisivut ja sarjakuvat).

Miehellä alkoi eilen viikon loma. Mutta amulla lähti taas hirvimetälle. No,viikolle on suunnitellu perheen yhteistä tekemistä, kun onneksi sillon eivät metästä (hirviä).

Ai niin, G: Meillä isommat siirtyi kerrossänkyyn omaan huoneeseen kesällä 2004. Meidän makkari on viereinen huone ja siellä P nukkuu pinniksessään. Tosin toisinaan itkeskelee aamusella ja otan viereen vielä hetkeksi. Ihan oma valinta on. Ei mulla oo kiirettä siirtää poikaa mihinkään. Isommat nukkui siis omissa sängyissään meidän huoneessa tuohon asti ja miehelle oli kyllä kova paikka, että silloin siirrettiin, mutta ihan hyvä ratkaisu se oli. Ei oo vielä ollu mitään puhetta P:n siirtämisestä muualle nukkumaan. Jos lisää lapsia vielä saadaan, täytyy sitte miettiä. Tai jos ei enää tuu, niin muutaman vuoden päästä joka tapauksessa :). Jotenkin mun mielestä pienet on helpompi siirtää, kuin esim. 13v, vaikka sellaistakin oon nähny/kuullu.

Eipä kummempia. Jaksamisia!

T@hti

Vierailija

Tuttipulloja ei ole Sini huolinut. Nukahtaa tutti suussa. Synnäriltä kun kotiin tultiin niin Sini laitettiin nukkumaan omaan huoneeseen. Siellä on nukkunutkin, tosin pahin hampaiden puhkeamisaika (vajaa 2kk ja 8kpl hampaita) nukuttiin perhepedissä.

Vai että viiniä ja kynttilänvaloa! ;-) Kääk, meillä mies lähtee 2 viikoksi maanantaina. Tulee kyllä pikavisiitille viikonloppuna. On jo valmiiksi ikävä. Menen kainaloon, kun se vielä on saatavilla. :-)

Lila75

Vierailija

Huh, mitä hulinaa on pitänyt. Tukka putkella ollaan koko perhe paineltu paikasta toiseen. Pinot on luettu, mutta kirjoittaminen on jäänyt. Rakennustyömaa on nyt virallisesti meidän ja raksaaminen vauhdissa. Keittiösuunnitelmat näen ensi viikolla tietokoneelta. Jännää! Minä olen siis koti-, muonitus-, asioilla juoksemis- ja sisustusvastaava.

Hrr, miten sää onkaan yhtäkkiä viilentynyt ja rakkokivut sitä myöten taas intoutumassa. Mun pitää kaivaa kaapista rakkolämmitin eli villaiset mikroshortsit. Villiä! Muut pukeutuu stringeihin niin minä pistän villapökät jalkaan. No, noilla pökillä on kyllä samainen vaikutus kuin stringeillä¿ ;)

Nöösä nukkuu meidän kanssa samassa makkarissa suurimman osan yöstä omassa sängyssä, mutta usein aamuyön vipat tunnit meidän viekussa. Tämä on oma tahtomme. Meillä ei kyllä omaa huonettakaan hänelle ole, mutta nukkuisi kuitenkin samassa, vaikka omaan olisi mahdollisuus. Meidän tilanteessa tämä ratkaisu sopii meille.

Imetyksiä on vielä kaksi jäljellä, aamulla ja illalla. Jahka rinnat tottuu tähän, niin jätän loputkin pois. Melko vaikeaa on ollut Nöösälle tämä vieroitus. On ollut tosi itkuinen ja kiukkuinen. Sylissä kiehnailee ja yrittää kaivella paidan alta. Itseäkin vähäsen surettaa, mutta kivut vie muuten voiton, joten ei auta.

Onnea Typy72 plussasta!

Pile: Hienoa, että korvat vihdoin terveet! Toivotaan, että nyt pysyisi poissa pöpöt. Toivottavasti viime yö ei toistu. Jaksua!

Ynis: Romanttista hääpäivää!

Sulokasta viikonlopun jatkoa kaikille! =)

-Mimmuli (,joka kaipaa vauva-aikaa ja tulevaisuudessa kaipailee tod. näk. myös paaperoaikaa) ja Nöösä (,joka on kyllä niin ihana ja rakas ♥ nyt ja aina)

Vierailija

Ynikselle kiitokset shoppailu seurasta :-) Täällä on nyt paljon mukavampi äiti kotona!!Ja on typy söpö takissaan :-)

Viimeyö oli vähempi uninen,minä aamulla " hieman" huonotuulinen,joten mieskin oli jokseenkin sitä mieltä et vois olla hyvä kävästä jossain..Oma flunssa ei ainakaa vielä ihan täysillä ole päällä!!

Aavis:Tuollainen meininki saattas pidemmän päälle olla hyväksi muissakin kodeissa :-)

T-P:n selälle toivotaan parannusta!!Tylsiä on nuo vertailut,lapset kun on niiiiiiin kovin erilaisia!!Ja jokainen tutteilee ja pulloilee tavallaan.

Meillä typy vielä meidän huoneessa,koska Ei vaan ole saatu aikaseks siivota typyn huonetta(on totaalinen varasto).Vähän mua se ärsyttää mutta sitten kun on huonompi yö ja typy nukkuu nii et pidän kättä sen sen masulla tai kyljellä ni ei yhtää haittaa et on siinä vieressä!!

Kyllä sille huone on ja muutokin mielessä ;-))

Kohta saunaan...

jatu

Vierailija

Kiitti itelles vaan Jatu! Oli kivaa! Arvaa vaan mitä mies sanoi mun kengistä. Että noi on tollaset 80-luvun kengät! Niihän on! Ehkä pitäis olla, kun niitä kapealahkeisia housujakin oli tyrkyllä:)

Loppuiltakin meni ihan hyvin, tulin noin tunti sitten kotiin. Nyt on kyllä vähän hyytynyt olo, mutta onhan se usein muutenkin:)

Oli puhetta niistä pikkujouluista. Oisko ehdotuksia ajankohdasta ja paikasta?

Vierailija

Ynis: mullakin oli sellaiset hapsusaappaattosin ruskeat, Micmacit myös, mutta aika pian ne viahtuivat Leviksiin - ainoisiin oikeisiin farkkuihin :) Ehdottomasti paksu untuvatakki, joka kurotiin vyötärölle. Muutenkin pari koko liian isoja vaatteita ja pisteenä iin päälle, hartioille neule tai college, jota ei todellaakaan ollut tarkoitus laittaa päälle.

Onnea vielä hääpäivänä Ynis ja mies!

Lempi-ii: korvqalääkäri määräsi tytölle estolääkkeeksi Zithromax 40 mg/ml kerran viikossa 7,5 ml viiden viikon ajan. Tyttö ei ole aimmin syönnyt ko. lääkettä, enkä tiedä millä perusteella tämä lääke valittiin. Lisäksi menee aamuin illoin kortisonisuihke keuhkoihin. Tytöllä epäillään allergiaa tai asrmaa. Selvitystyö tuntuu vaan olevan tuskasen hidas, kun kokoajan on ab-kuuri päällä.

Viime yönä valvottiin 01-06. Maha vaivasi tyttöä, kakkakin tuli monta kertaa ja sitten olinkin peppu tosi kipeä. Aika hyysteritä itkua ajoittain, eipä ole meillä tälläistä ennen koettu. Nyt tuntuu, että tytön maha on ihan ok, mikä lie vaivannut. Nyt väsyttää, eikä siis lähetä mihinkään kotoa. Mies on tyytyväinen, hän kun onva kotipäivien puolesta puhuja.

Ulkona alkaa olla aika kylmä ja mulla on ongelma: miten saan pidettyä tytöllä hanskat käsissä. Onko kellään mitään vinkkiä? Pitkävartisia tumppuja ollaan nyt yritetty ja jopa rukkasia, mutta ne pysyy noin kaksi sekunttia käsissä. Vinkit otetaan kiitollisena vastaan.

Oikeen ihanaa sunnuntaita kaikille. Minä odotan että pääsen päiväunille. Ihan turha kuvitella, että pääsisin nukkumaan kun nuo " riivitöt" on hereillä. Sen verran elämää meidsän murut pitävät.

Pilette

PS. Tepsu: oletko jo langoilla?

Vierailija

" Lapset on kuitenkin yhteinen päätös, ja meillä ainakin teoriassa keskusteltu yhdessä, että olen vielä kotona. Minun oikeustajuani vastaan sotii, että minä maksaisin siitä päätöksestä säästämällä omista menoistani."

Meilläkin on eri tilit, mutta mun mielestä toimii silleen hyvin. Silti eletään täysin yhteistaloudessa. Mies maksaa luonnollisesti suurimman osan, mutta minä kun liikun täällä pitkin poikin, ostan suurimman osan ruuista ja lasten vaatteista (sekä omistani). Jos oma tili lähestyy tyhjää, niin mies siirtää rahaa tai maksan luotolla (en suunnilleen koskaan). Sinänsä yksinkertaisempaa varmaan ois yksi yhteinen tili. Mulle voi kuitenkin olla ihan hyvä olla oma tili jolla on koko ajan suht vähän rahaa, niin kulutuskin pysyy maltillisella taholla. Ei sillä, että mun rahankäyttö koskaan ois ollut ongelmallista, mutta silti kivempi näin.

Nyt nukkumaan...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat