ELOkuisten viikonloppu

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Aamulla heräsin kauhesseen stressiin. Ristiäiset on ensiviikon lauantaina ja heti kun silmät aukesi aloin stressata ja miettiä niitä, pahin stressi johtunee siitä että kun ei ole vielä tiedossa saanko keltään mitään apua valmisteluihin! Miehenikin jotenkin kuvittelee että kaikki hoituu ihan itsestään ,keitetään vaan kahvia pannullinen ja kakkukin valmistuu tostanoin vaan itsestään...saatikka että pitäisi ravita kahveilla 30-40 henkeä...Valmiina tarjoiluja ei tilata, budjetti on aika tiukka...

KUinka mä kehtaisin kysyä apua vaikka lähisukulaisilta tai siskoiltani??? Mulle on jotenkin kauhean iso kynnys mennä pyytää apua muilta! =(

Edellisissä ristiäisissä oma äitini on lähes asunut kyökin puolella ja sekään ei ole musta ihan oikeudenmukaista! Mutta se niistä juhlista!

Janina on nyt nukkunut pari viimeistä yötä vain yhdellä syötöllä! Ihan outoa kun saa nukkua yöt näinkin hyvin! =) Tyttö on musta kasvanut ihan kauheesti yhtäkkiä! Vaatteet alkanu kutistua ja muutenkin kehitys menee niin kauheeta vauhtia eteenpäin...kohtahan tuo jo juoksee pää kolmantena jalkana muiden lasten mukana....=DDD

Lintu75: Ne mansikka" mokka" palat teen kuten tavallisenkin ohjeen mukaan mutta ajattelin et vois jättää kaakaon ja kahvin pois ja korvata ne vanilialla ja mansikka mehulla (tai vadelma) ja kuorutteeksi sitä mansikka tomusokseria...

Ajattelin alkaa jo nyt leipoo pakkaseen niitä pohjia valmiiksi ettei kaikkee tarvii tehdä sit perjantaina.

Niin ja siitä kaupoissa juoksemisesta miehen kans... sen verran oon jo oppinut että ainakaan Ikeaan emme enää mene yhdessä, vaan mä käyn eka yksin valitsemassa ja mies käy sitten maksamassa ja hakemassa... jotenkin unohdan aina että saman pitäisi päteä myös muissakin kaupoissa...;o)

nyt täytyy mennä taas..palaillaan! =)

Elokuunvauva ja tyttäret

Vierailija

Se on sitte lauantai. Näin ne päivät kuluu...

Meillä ei ihmeellistä. Ei olla mitään uusia juttuja opittu. Päivät menee siinä samalla rytmillä.

Puklaus/oksentelu jatkuu.

Vierailija

Hei,

olen mielenkiinnolla seuraillut lähes päivittäin elokuisten keskusteluja, jo odotusaikana ja päätinpä liittyä seuraanne. Etenkin vauvan (31.8.05)syntymän jälkeen vertaistuen merkitys on kasvanut hurjasti.

Itselläni siis pian 7 viikkoinen tyttö, ja kaikki on ainakin näin aluksi mennyt todella hienosti. Tyttö syö sekä rintaa että vastiketta, nukkuu suht hyvin öisin, päivisin heikommin. Onko muuten kukaan muu huomannut vauvallaan runsaampaa puklauttelua äidinmaidosta kuin vastikkeesta?

Lintu75: olet todellinen aarre, kun tarjoat pyyteettömästi apuasi elokuunvauvalle! Sinunlaisia on harvassa.

Vierailija

(tais karata, siis viesti ei kakka...) ...niin kerronpa meijän shown. Isukki oli vaihtamassa tytölle vaippaa ja tytön ollessa ilkosillaan, alkoi tulitus. kakkaa lensi kaaressa, ensin isin päälle ja sitten lattialle. roiskeita oli parin metrin päässä, isin vaatteet aivan kakassa, hänen seistessä kakkalammikossa. Oli pakko ikuistaa näky videokameralla. näin on itseasiassa käynyt jo kolme kertaa. ja aina vain isin vaihtaessa vaippaa...

Vierailija

Meillä oli eilen aikamoinen syöpöttely-yö, poika heräsi ekan kerran 2.15 ja sen jälkeen 2h välein. Tuli äidille vähän lyhyet yöunet, kun mun on vaikea saada imetyksen jälkeen unta ja just kun olin taas nukahtanut, olikin aika mennä taas... Olisikohan pojalla joku tiheän imemisen kausi nyt sitten meneillään, kun tuntui eilenkin kiljuvan vain tissiä.

Tänään aamulla meillä oli varsinainen kakka-episodi. Poika istuskeli isän sylissä ja töräytti kakat niin, että ikkunat helisivät. Isä sitten huusi, että nyt paperia ja äkkiä. Tavaraa valui bodyn ja potkisten läpi isän jaloille ja lattialle... Ei siinä voinut muuta kuin nauraa, kun poika oli niin kovin tyytyväisen näköinen, kun oli saanut isot kakat väännettyä. Isää ei naurattanut kakat jaloissa ihan yhtä paljoa... ;)

Vierailija

Torstaina lähdimme Helsinkiin ja eilen tultiin pois.... Eilinen päivä oli yhtä riskaamista tytön osalta, yöunet jäivät vähän lyhyiksi ja päiväunet todella lyhyiksi pätkiksi. Sitten iltapäivällä Ikeassa käynnin jälkeen Sofialle tuli uni ja loppumatkan n. kolme tuntia tyttö nukkui mukavasti, kerran heräsi syömään. Viime yönä Sofia heräsikin vain yhden kerran, tuossa lähemäpänä neljää ja seuraavan kerran puoli kahdeksalta! Oma olokin oli sen verran levännyt, että jaksoi nousta heti ylös, tytön ja miehen vielä jätin nukkumaan.

Tänään meidän piti mennä vaunuilla kaupungille, mutta taitaa jäädä kävelyreissut väliin, ainakin vielä sataa sen verran. Limaa on riittävästi itsekullakin liikenteessä ja tauteja yritetään kuitenkin välttää, joten taidamme joutua ottamaan auton alle.

Mulla oli ajatuksena huomenna lähteä ensimmäisen kerran jumpalle tytön syntymän jälkeen. Vähän vaan mietityttää, että onko tuo pumppi-tunti liian rankka, mutta voihan siellä ottaa kevyemminkin. Jotakin kuitenkin pitää päästä jo tekemään, siis muutakin kuin kävelemään.

Nyt täytyy poistua, mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija

Kerrankin ehdin ensimmäisten joukkoon.

Myös täälläpäin on kurjan näköinen keli, harmaata ja sataa tihuttaa.

Juuri mietin, lähtiskö poikien kanssa kuitenkin pihalle.

Junior kun nukkuu paremmin päikkärit ulkona vaunuissa.

Mitä te laitatte tällä kelillä vauvan päälle ulos? (asteita 5-6)

Aiemmin musta tuntui, että laitoin liikaa päälle, mutta nyt tuntuu, että osaanko laittaa tarpeeksi.

Miten se tuntuukin niin hankalalta?!

Meillä nukuttiin ehkä hieman levottomasti. Syömään herättiin n. 1.30, 4.30 ja 7 ja noin klo 8 noustiin ylös. Nukkumaan mentiin n. 21.30.

Oiskohan joku tiheän imun kausi, kun päivälläkin oli aika tiuhaan tissillä.

Käväsin muuten eilen pitkästä aikaa vauvakuume ja odotus-palstalla.

Aatelkaa, kohta jo uudet elokuiset alkavat pinoutua. Näin se aika menee.

Ei mulla itellä vielä varsinaista vauvakuumetta ole, mutta ehkä hieman haikeutta mielessä, kun laittelin tuossa pienimpiä vaatteita pois.

Kun ei tämä vauva enää olekaan niiiin pieni...=(

Toisaalta tietysti ihanaa, kun kasvaa ja oppii uusia asioita.=)

Ja meillä mies on sitä mieltä, että meidän lapsiluku on nyt täynnä, mutta minä en ole vielä siitä niinkään varma.

Jaahas, taas on mentävä, kutsu kuuluu taas.

-Sylvester-

Vierailija

huh, ristiäiset oli tänään.. ihanaa ku se ruljanssi on ohi! taju ihan kankaalla. tytön nimeksi tuli Ronja Ida Emilia :) Päätin jo noin 5-vuotiaana että jos joskus tyttövauvan saan ni sen nimi on Ronja.. olen nimittäin aina ollu hirmuinen Ronja ryövärintytär-fani :) pikku neiti ei oikein tykänny kastetilaisuudesta. oli kiukkuinen kuin mikä.. reppana kärsii varmaan stressistä ku yli viikko ollaan täällä mummolassa ollu ja on pitäny tavata hirmu määrä uusia ihmisiä :( miulla on kans nää ristiäisvalmistelut aiheuttanu stressiä. kahtena iltana jopa maito loppu ku olin niin väsyny ja stressaantunu. aikaisemmin ei oo ollu mitää ongelmaa maidontulon kans.. kyllä itku tuli ku piti nannia antaa pikku reppanalle ku nälkäänsä huuti.. jotenki niin pettyny oli itseensä. miulle ku kaikki jo raskaus aikana tolkutti et olis hyvä et täysimettäsin sinne 6 kk asti ku oon ite niin allerginen, sanoin kuin mies on, ja on sitte ollu paineita tuon imetyksen suhteen. ja nyt jouduin sitte korvikettta antamaa. hölmö ku en itestäni ossaa huolta pitää sen vertaa et vauva sais ruokaa. no onneks nyt on nuo ristiäiset ohi eikä tartte varmaan stressata mitää moneen kuukauteen.. eipä sitä nannia tarvinnuantaa ku toisena iltana noinn 80ml ja toisena noin 40ml et jospa se ei hirvittävästi haittais.. minulle itelle oli aikanaan atopia puhjennu saman tien ku äiti oli korviketta ruvennu miulle antamaan, toivottavasti Ronjalle ei käy samoin..

no lopettelen ja rupian nukkumaan. tais tulla taas sekavaa tekstiä, jospa siitä selvän sais! hyvää viikonloppua kaikille!

tary ja Ronja 7vk 5pv

Vierailija

mutta ehdit ensin =)

Täällä ollaan silmät ihan ristissä. Mikähän ihme meidän neidille on tullu. Enää ei nukuta hyvin yöllä. Herää syömään aiemmin kuin ennen ja en saa takaisin sänkyyn. Jatkuvasti pitää olla tissi suussa ja sit ähistään kun ei saa äitinkään vieressä unta. Sain äsken aamutoimien jälkeen unille meidän sängylle ja pian itekin singahdan sinne viereen, ettei tule liikaa univelkaa. Mä oon ihan zombie ja tosi masentunut jos on paljon univelkaa.

Tänään iltapäivällä pitäis mennä siskon pojan 1-vuotissynttäreille. Kiva nähdä heitä, vaikka väsyttääkin. Löytyyköhän kaikille puhtaat vaatteet, jotain muuta kuin rönttösvaatteita.

Syksy on tullut. Mun jalat ainakin on huomanneet sen. Jääkalikat koko ajan, täytyy alkaa pitämään villasukkia. Oon muutenkin aika kylmänarka ja nyt täytyy varoa rintojakin. Toivottavasti ei tule yhtään tulehdusta. Muistakaa pitäkää rinnat lämpiminä. Sen rintatulehduksen voi saada jopa kurkottamalla arkkupakastimeen...

Ei enempää tällä kertaa, peiton alle nukkumaan...

Kukka ja Enni 2 kk tasan (hip hei)

Vierailija

Nyt on sitten nekin kekkerit juhlittu! Vielä hieman epätodellinen olo, että tyttäremme sai minun suosikki nimen! Mies lopultakin suostui! Olen sen verran " inhottava" että jätän tuon nimen kertomatta, on sen verran uniikki nimi ja tahdon sen sellaisena pysyvänkin! Muutaman kerran sai nimeä tavata sukulaisille. Ei sen takia että se olisi hankala, vaan kun eivät koskaan ennen olleet kuulleet sitä.

Saatiin tosi mukavia lahjoja! Hieman pelkäsin että mitä tulee, lähinnä mieheni puolelta. En erityisemmin pidä mistään kultasepältä löytyvistä tina yms ristiäislahjoista. Tuli vain sydämenmuotoinen korurasia, sekin ihan nätti. " Muistokirjoja" tuli kaksi, ajattelin että sen nalle puh-kirjan voisi antaa täytettynä lapselle ns. satukirjaksi eli luettavaksi ja sen Anne Geddesin täytän " arkistoitavaksi" . Saatiin pari satukirjaa, aterimia, kastesormus, kalevala korun karhunpoika-riipus, enkeliriipus, Pentikin lastea astiat ja hieman rahaa.

Joops, mutta nyt menen kattomaan Frasieria! =o)

Vierailija

Tulin vain lukemaan muiden kuulumisia kun Empun sain nukkumaan. Itsekin meinasin νähän oikaista sänkyyn kun täällä kanssa viimeyö meni vähän huonosti. Tyttö kitisi koko illan ja nukahtti sitten klo 20. Minä pääsin nukkumaan klo 22 ja neiti heräsi ekalle syötölle klo 24. Seuraava klo 02 (mies tuli klo 03 joten taas heräsin). Tytölle tissiä 04, 06 ja 07 ylös kun neiti alkoi vinkumaan... Että kyllä väsyttää nyt.

Mutta siis mun piti vaan äkkiä kirjoittaa kun niin nauratti tuo Maisa1:n pojan kakkaepisodi!!! Meillä oli meinaan samanlainen sessio tänään - paitsi että uhrina oli mummi (anoppini siis). Mummi piti tyttöä sylissä kun rutina housuissa alkoi käydä. Sanoin anopille että nostaa tyttöä vähän pystympään ihan vaan varmuuden vuoksi. No eipä nostanut tarpeeksi, vaan tyttö pöräytti kakat läpi kaikkien vaatteiden ja pitkälle selkään saakka! Ja seuraus oli se että anopin pyhämekko oli sekin yltäpäältä kakassa!!!! Ja anopin ilme sanoinkuvaamaton...!!! :D

Mutta nyt ei tämän enempää juttua vaan painun minäkin päiväunille ennen kuin Emppu herää...!

Anemos & Emppu 10pv vajaa 3kk

Vierailija

Lintu75: Olet enkeli!=)) Jos ihan oikeesti sulla ei oo muita suunnitelmia ensi viikonlopuksi, ja meinaat että ehdit vauvan/lasten hoidon ohella, voisi jokunen pieni apu kyllä olla tarpeen...mä soitan sulle illemmalla niin jutellaan sit vaik lisää! =))) Teen päivällä tossa listaa että mitkä ne on ne tarjoilut nyt sit loppujen lopuksi ja mitä kaikkee tarvii hankkia ja tehdä...

Vierailija

Elokuunvauva!

Mä tarjoan apuani ihan vilpittömästi, oikeasti.

Olen pienen ikäni järkännyt purtavaa sukulaisille, naapureille, naapureitten sukulaisille, kavereitten naapureille, entisten työkavereitten naapureille ja sukulaisille, kavereille ja ties kelle=)

Mä olen tällainen touhutoope ja autan tosi mielelläni, sehän on vaan kivaa. Mitäs tuumaat?

Tiedän mitä on, kun kukaan ei tarjoa apua, tai jos tarjoavatkin, siitä ei ole hyötyä=)

Ihan tosiaan, soita mulle niin katsotaan mitä voin tehdä!!!!

T: Lintu75

P.S Mä oon tehnyt mustikkamuffineja, joiden päälle oon laittanut mansikkatomusokerimössöä ja keskelle sellaiset hopeiset suklaarakeet (en tarkoita hopeakuulia), ne oli ainakin tosi hyviä ja niissä välttyy leikkaamiselta. Ne amerikkalaiset muffinivuoat ovat tukevia, eivätkä leviä sivuille paistovaiheessa....ihan vaan vinkkinä.

Vierailija

Meillä on täällä aivan mieletön tuuli!!! Mutta tuolla tuo Miro tyytyväisenä vaunuissaan nukkua pussuttaa. Joku kyseli mitä laitatte päälle, no, Mirolla on semmoinen aika ohut Tutan vetskarilla kiinni laitettava villahaalari, tumput ja villasukat ja trikoisen kypärähupun päällä sitten toinen hattu vielä. Peittoa ei erikseen ole, koska meillä on yhdistelmät, joissa pehmeä kantokoppa, joka on tosi suojaisa ja siinä on se vetoketjuilla kiinni laitettava peitto (tää on siis tää systeemi,joka muuttuu lämpöpussiksi, kun kovikkeet otetaan pois). En laittanut edes sadesuojaa tuulensuojaksi nyt, kun Miro tuntuu tuolla viihtyvän, tuuli ei mene vaunuihin. Tosi tiheä itikkaverkko on toki, joka myös suojaa tuulelta (tuo meidän itikkaverkko on tiheämpää kuin mitä kaupassa olen nähnyt, olen tilannut tuon semmoiselta ompelijalta, joka tekee noita; aivan ihana - siihen saa itse valita kuvan ja tekstinkin - vinkiksi vaan teille kaikille;-) ja on muuten ihana lahjaideakin tuoreelle vauvalle...)

Nyt se on TODELLA tullut selväksi, että Miro on kuin tuo pienempi isoveljensä, eli huutaa unta. Joka ilta alkaa siinä klo 22 korvilla (joskus ennen ja joskus jälkeen) huuto, johon ei oikein auta mikään... Sylitellään, halitellaan, pusutellaan, tutitellaan, laulellaan, heijaillaan, lasketaan alas sylistä, laitetaan sitteriin, sänkyyn, hoitopöydälle, vaipanvaihtoa, maitoa..... YOU NAME IT! Kaikkea siis koitetaan. Itku ei ole kipuitkua, vaan semmoista harmi-itkua. Ei siis sitä samaa mitä huudettiin silloin se 3 iltaa ennen Disflatylin aloitusta. No, sitten lopulta se rauha tulee maahan ja voin laskea silmiään muljuttavan pikkumiehen hakemaan unta omaan sänkyyn. Itse kuitenkin siis sänkyynsä nukahtaa huutamatta enää, mutta siitä tosiaan tietää, että jaaha aletaan hakemaan yöunta, kun alkaa tuo jokailtainen huutokohtaus. Ei se nyt tuntia kestä, mutta siltä se tuntuu! No, sen kanssa on nyt vaan elettävä ja kun siihen on tottunut, niin ei siinä enää tule sitä " apua mitä mä teen" tai " mikä ihme nyt on hätänä" -olotilaa, kun tietää, että unta siinä vaan huudetaan ;-) Hassuja nuo vauvat =)

MKE: Ikävä, että teillä tuo oksentelu vaan jatkuu. Minusta meillä tuo vaiva on kovasti rauhoittunut. Hikkaillaan muuten kyllä tosi helposti. Ja maito rohisee tuolla ruokatorvessa, mutta sitä refluksiyskää ei meille onneksi vielä ole tullut. Muutenkin musta tuntuu, että Omneo ja nuo pystysyötöt ja paikallaan pitäminen syömisen jälkeen ovat helpottaneet tuota vaivaa meillä tosi paljon. Välillä on kyllä semmoisia päiviä, että sitä TULEE sitä tavaraa ulos ja paljon! Mutta väliin on päiviä, että voidaan mennä jopa samalla vaatteella ihan iltaan saakka!!! Ja se se on sitten vasta varsinainen ihme, sillä yleensä kyllä vaateparsia menee useampi päivässä. Miron oma pyykkikoppa onkin aina ihan täynnä! Ja ihan kun tätä pyykkiä, ei tässä miesvoittoisessa talossa muutenkin tulisi ;-) 2-vuotias suttaa itseään syödessään, 6-vuotias suttaa piirtäessään ja mitä lie puuhaavat etenkin eskarissa ja ulkovaatteita saan esikoiselta olla JATKUVASTI pesemässä! Ja sitten vielä tuo automaalari-palomies-autoremontti -mieheni... Maalitahroihinhan nyt ei auta mikään, mutta se hiomapöly *huokaus* ja sitten ne savunhajuiset vaatteet kun tullaan hälytyksestä ja.... Kyllä meidän talossa tarvittaisiin se kuivausrumpu ehdottomasti. Vaan kun ei sille oikein ole tilaa täällä. Niimpä käytän tämän tajuttoman tuulisen päivän hyväkseni ja pyykkikone laulaa ja laulaa... ;-)

Mulla on maanantaina itselläni se jälkitarkastus. Muuten on kaikki o.k. mutta jotakin ihme limaa tuolta alakerrasta tulee. Alavatsakin on semmoinen hassu. Ei varsinaisesti kipeä, mutta sellainen, että siitä on jatkuvasti tietoinen. Onko kellään ollut mitään tulehduksia tms.? Tämä saattanee olla oiretta jostakin tulehduksesta...? No, maanantainahan se selviää. Ehkäisyksi otan pillerit. Kokeilen niitä nyt sitten monen monen vuoden tauon jälkeen. Kierukkaa en viitsi alkaa laitattamaan, koska tarkoitus olisi, että mies menee " putkien katkaisuun" . Tosin sitä asiaa ei vielä ole laitettu vireille. Se asia mietitään takuuvarmasti huolella loppuun saakka. Vaikka kyllä MINÄ ainakin alan todellakin jälleen kerran olla sillä kannalla, että se alkuperäinen kanta pitää, että Miro on tosiaan meidän perheen viimeinen lapsi. Nimittäin kyllä tämä minusta ainakin aika rankkaa on kolmen lapsen perhettä pyörittää - siitäkin huolimatta, että mies on tosi paljon apuna (ei tee mitään jokapäiväistä säännöllistä työtä, vaan semmoista kausiluonteista).

Unna ja Miro 6vko

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat