Kuinka pitkään töissä kaksosmahan kanssa?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Millä viikolla olette jääneet sairaslomalle töistä? Luin tuolta monikkoperhe-yhdistyksen sivuilta, että kotiin jäämistä suositellaan jo viikkoon 26 mennessä?! Riippuu varmaan tietysti työn rasittavuudestakin kuinka jaksaa.

Nyhvis ja kääryleet rv13

Kommentit (7)

Vierailija

jonka jälkeen sain saikkua. Työni on kevyttä. Omasta mielestä olisin jaksanut olla vielä töissä, mutta lääkärin mielestä kotiin vain lepäilemään.

Rv 23 tarjottiin ekan kerran mahdollisuutta jäädä kotiin.

Vierailija

Hei!

Olen töissä luokanopettajana ja minulle sanottiin neuvolassa, että saan varautua jäämään töistä lomille jo viikolla 25 eli sattuu juuri joulun tienoille. Työssäni kun joudun olemaan jaloillani koko päivän (alkuopetus) ja se on sellaista kiirettä tohinaa. Kaksosia kun odotan niin masu on silloin varmaan jo aika suuri ja alkuraskautta ovat rasittaneet viikkoja kestävä vuoto ja kovat ' kasvukivut' .

Sellaiseen olen itse varautunut alustavasti.

Vierailija

Jäin sairikselle jo viikolla 24, koska mulla oli jo ennen raskautta verenpainelääkitys ja pelkäsivät, että työstressi voisi ehkä nostaa painetta. Tosin verenpaine ei koko raskauden aikana noussut vaan pikemminkin oli parempi kuin pariin vuoteen ennen raskautta. Synnytin vasta rv 39+6, ja sekin käynnistyksellä, joten loppuun asti mentiin jättimahan kanssa

Vierailija

Hei!

Sitten kun molemmat painavat sen 1500gr niin sitä on samassa kunnossa kuin yhden odottaja lopussa. Vaikka sitä kuinka yrittäisi sinnitellä niin ei sitä kevyemmässäkään työssä kovin paljon pitemmälle jaksa töissä olla. Itse olen konttorissa töissä ja istun paljon päätteen ääressä, mutta auta armias odotusaikana kun hiukankin käveli niin johan supisteli vimmatusti. Tuo 26 viikon tienoo on jostain syystä aikaa jolloin alkaa supistelemaan herkästi.

Joten jää vaan suosiolla ajoissa kotiin. Ne on niitä viimeisiä hetkiä kun saa paikoillaan istua... edes hetken.