Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JOULUJEN VIIKONLOPPU-pläjä...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta...

Kommentit (15)

Vierailija

Pitää tulla kertomaan terveisiä TAYS:sista... Pistivät eilen ätipolille, koska mulla oli oikea puoli ihan puutunut koko edellis yön ja vielä eilen päivälläkin.. No puutumisen syy oli sitten se että vauva painoi tota oikeeta puolta niin, ettei veri oikeen kiertänyt..tai jotai..

Mutta pääsinpäs siinä samalla sitten ultraan... ja sukupuolikaan ei enää ole mikää salaisuus! Meille tulee poika! Oon ollut ihan pihalla, kun olen koko raskaudenajan olettanut että saadaan toinen tyttö. Mies ei halua tietää sukupuolta, joten koitan nyt sit malttaa olla kertomatta.. Voi olla että se tajuaa sen, kun me on tähän asti puhuttu aina " sitten tyttöjen kanssa..sitten tyttöjen huoneessa.." eli ihan vallan tytöistä on puhuttu. Nyt sitten mä varmaa alan puhua lapsista, enkä tytöistä..

No niin se elämä osaa yllättää..

ainiin..poika on niin iso,että joudun menee painokontrolliin uudelleen, vastaa nyt viikkoja 34! Painoi jotain yli 2300.. en muista ihan tarkkaa. Minkä kokosia teillä muilla on vauvat?

Mä lähden suihkuun, tyttö viihtyy sen aikaa katinkonttia katellessa..

Hyvät viikonloput kaikille!

narnia 31+6

Vierailija

Eipäs me sitten mentykään porukalla mihinkään viikonlopun viettoon..

Ukko on ollut kaivamassa koko päivän ja samassa paikassa sikalan tunkion lastannut peräkärryyn, uskotte että tuli ihanan tuoksuisena takaisin.... Lähti sitten melkeen samalla ovenavauksella kun saapui varpajaisiin..

Meiän kaverit oli eilen saaneet tytön. Vitsi että oon vähän kade kun ajattelen, että siellä onnellinen äiti köllöttelee vauva kainalossa.. Huomenna on meikäläisellä kaksi kuukautta laskettuun aikaan!! oikeasti en malttaisi luopua mahastani, kaikki kolme mahaani olen ylpeänä kantanut mutta alkaahan se vauvan kaipuu jo vaivaamaan..

Huomenna kyllä raahaan ukon johkain kyläilemään, siis yritän. Voihan se olla, että örisee tuolla kamarissa koko päivän.. Käyn ainakin lasten kanssa syömässä kirkolla, herkuttelemassa..

Aamulla siivoilin hevosen tallia ja kävin autotallissa joka toimii romuvarastona tonkimassa kirpparikamaa, ei muuta tarvinut niin iski hirveän mahakrampin, supistuksia tuli solkenaan. Arvelin jo, että nyt tulee lähtö mutta tunnin kun irvistelin sohvan pohjalla niin jo helpotti. Onneksi.

sain iltapäivällä hiukan siivoiltuakin mutta lyhyen kaavan mukaan enimpiä.

Masuasukki on yltynyt varsin touhukkaaksi, eilen ja tänään on koko ajan potkiskellut ja voimistellut, maha vaan heiluu. Eiköhän vauvaan yhtään satu kun kylkiluihin potkii??

eilen oli puhetta kommenteista mitä raskausaikana on tullut. Minä en onneksi ole kuullut mitään negatiivista, päinvastoin aina on ihailtu mahaa kun " on niin kaunis vatsa" . yhden tytön kerhokaverin isä aina kun haetaan lapsia pois, sanoo, että sinä se vaan komistut joka viikko...

anoppi nyt tietysti on oma lukunsa, mutta ei sekään ole mahaa arvostellut koskaan, oikeastaan vaan sillaa että itteään kehuu kuinka hänellä ei ole koskaan ollut pahoinvointia ja kuinka hän pystyi synnytykseen asti navetoimaan ja tekemään töitä.

Ukko oli muuten hyvä tuossa yhtenä iltana, oli hupanen. se hetken katteli meikää ja sanoi sitten, että miten tuo maha voi olla jo noin iso kun kahden kuukauden päästähän vauva vastaa syntyy..

Kyllä minustakin tuntuu, että tämänkokoisesta olen nuo kaksi edellistä tehnyt...

keskiviikkona onkin neuvola, saas nähdä mitkä on tämän mamman mitat. painoa ainakin on tullut takuulla kamalasti. Pojan kummisetä oli eilen käymässä, avovaimonsa on kätilö, kummitussetä lohdutteli, että siksihän naiset raskausaikana pyöristyy ja kerää rasvavarastoja, että maitoa sitten synnytyksen jälkeen riittää, on kuulemma saanut muutaman luennon aiheesta...

alkaa meidänkin ipanat olla iltavillissä.. Hysteeristä touhua välillä. tuo poika on jännä kun se viikolla eskarissa leikkii kovasti toisten poikien kanssa niin viikonloppuisin on sellaisia " vierotusoireita" kun ei olekaan samanlaista leikkimistä, välillä meinaa pinna palaa, ihan ihme vinkeitä. onneksi on tuota lääniä, pihalla saa paineita purkaa. tänään olikin yksi koulukaveri melkeen koko päivän pojan kaverina ja tyttö oli anopilla , sain vähän ajatella omianikin..

Mutta hauskaa illanjatkoa ja mukavaa sunnuntaita koko mammalaumalle!!

lahja uudella viikolla 31+1

(kohta saakin huokaista, 34 viikon jälkeen meilläpäin ei vauvaa enää estetä syntymästä jos meinaa pois tulla, ei siihen niin kauaa enää ole!!)

Vierailija

Kylmä ilmaa ja sateista ulkona. Joten mä voisin tästä ihan hyvin lähteä jonnekkin muualle haravoimaan, sellaiseen paikkaan missä ei sada:) Oma piha on kyllä niin täynnä lehtiä taas, vaikka vasta toissapäivänä senkin haravoin. Taitaa naapuri puhaltaa lehtensä meidän pihaan. Tuosta vauvan koosta narnia kyseli. Meillä arvioitiin vauvojen paino viikolla 30+3(vaivauduin tarkistamaan neuvolakortista):) ja arvio oli 2000g. Eilen tästä jo kirjottelin, koska lääkärin mielestä vauvat olivat pieniä? JA siitäkös minä huolestuin. Nyt kuitenkin muiden juttuja lukemalla olen tullu siihen tulokseen, että ovat aika normaalin kokoisia. Mulla tosin kaks aiempaa vauvaa ovat syntyneet isokokoisina. Nuorimmaisesta oli painoarvio rv. 31+6 2800g ja poika sitten painoikin syntyessään yli 4 ja puoli kiloa samoin tuo keskimmäinen. Täytyy vaan toivoa, ettei meille synny kahta jättiä=) Nyt sitä taas pitäs keksiä itelleen jotain lauantaipuuhastelua. Mies jälleen töissä ja varmaan iltamyöhään. Nähtiin me eilen jopa tunnin verran, ennenkun mä kävin nukkumaan. Alkaa oikeesti jo pikkuhiljaa käymään hermoille noi miehen työpäivät ja työviikonloput. Jospa sitä nyt menis laittamaan lapsille kuravaatteet päälle ja kantais vaikka mattoja ulos, kun sade näemmä taukos. Jotainhan sitä on pakko ruveta tekemään. Viettäkäähän rauhallinen ja rento lauantai:)

lilla79 &vimpulat 32+3..kait

Vierailija

Meilla oli eilen perhevalmennus eipa siella mitaan uutta tullut kuten arvelinkin no oli kuitenkin ihan kiva kuunnella juttuja ja nahda muita odottavia ja kaikilla oli tosi erikoisia mahoja vaikka kaikilla melkein oli jolukuun puolivalissa laskettu aika, hauska huomata etta meita on moneen junaan:). Muutenkin meidan valmennus ryhma on hyvin kansainvalinen on intiasta pari, sitten on pari muslimia pari perinteista aussia ja kiinalaisia ja me suomalaiset on siina sitten erilaisia nakemyksia kaikilla:)

Parasta oli kun paastiin kaymaan miksikohan sita nyt sanotaan suomeksi semmoiselle vastasyntyneille jotka tarvitsevat erikoisthoitoa, siis keskokset ja muuten erikoistarkkailua tarvivat syntyneet. Niin meidan ryhma sitten paasi kaymaan 5min sinne osastolle(en tieda miten ihmeessa ne paastavat edes kaymaan tollasella osastolla).

No kumminkin siis mua alkoi ihan itkettaa ne oli niin pienia vauvoja semmosia vahan yli 1kg painavia ja suloisia raapaleita. Siis taa raskaus on aikaan saanut sen etta on entista herkempi ma en yleensa " itke" tai kyynelehdi ihmisten ilmoilla tai muutenkaan ole ollut kovin herkka ihminen ja nykyaan ma vanajan koko ajan jostain ihan olemattomasta asiasta. No ei se eilinen kierros mikaan olematon asia ollut mutta arsyttaa kun ei pysty hillitsemaan itsea enaa....Ne vauvat oli niin ihania tuntui etta on pakko saada tama oma vauva ja heti omaan kainaloon tuhisemaan ei millaan jaksais odottaa viela jouluun!!!!!!!!!No en tietenkaan halua etta vauva syntyy viela on se liian pieni, mutta tosi hyvin ne niita pienia vauvoja siella hoiti.Tule tule joulukuu:)

viela yksi perhevalemnnus jaljella ja silloin vieraillaan synnytysosastolla ja muutenkin puhutaan synnytyksesta ehka siella sitten on minullekkin jotain uutta asiaa.

Tana aamuna sattui pieni haaveri mulle. Kavin asken viemassa roskia ja kavelin tossa meidan talon pihalla puun alta niin lintu " hyokkasi" lensi mun kimppuun se iski nokallaan tai jollain mua otsaan auts alkoi vuotamaan verta...kiva oli kavella sisalle kun ihmisia tuli vastaan ja mina pitelin otsaa ja verta vaan valui no paasin akkia sisaan ja en loytanyt muuta puhdistusainetta kun mieheni finlandia votkaa joten silla sitten puhdistin vahan haavaa...No ei tullut onneksi yks kolo ja naarmu. Ma tietysti pelkasin ihan mielettomasti etta vaikuttaako tama vauvaan ja kaikkea no ei se nyt onneksi niin paha haava ollut mutta kaikkea sita jo ehti ajatella mielessa. Kaikkea sita voi kanssa sattua kun harakka tai varis lentaa otsaan.(noi linnut aina kraakkuu tossa puussa ja ne pitaa sita jotenkin omanaan kun just perjantaina tulin kurssilta ja yksi tytto kaveli kans siita puun alta niin lintu lenteli sen paan paalla mutta ei se sita kopannut ja nuo linnut pitaa ihan mieletonta metelia yolla, tekis kylla nyt mieli tehda asialle jotain anteeksi vaan jos taalla on joku elainsuojelia, mutta kylla meilla suomessa maalla jos linnut kraakkyy puussa aina ja jne..ne saa hyvin helposti lahdon en tarkoita pikkulintuja vaan noita variksia ja harakkoja)No joo se siita asiasta.....

Taidanpa lahtea ostamaa jotain ruokaa itselle miehenkorilas lahti golffaamaan ja syomaan sen porukan kanssa sitten sen jalkeen joten mian sitten lahden kanssa jonnekkin herkuttelemaan.

Iloiset viikonloput kaikille joulumasuille

Annora ja maha-asukki rv 31+3

Vierailija

Narnialle onnea pojun odotuksesta=)

Mulla niin tyttöolo että olen aivan kummissaan jos sanotaan että poika tulee,iloinen yllätys toki olisi.

Mies kans hokee vaan tyttöä...

mutta emme kysy sitä etukäteen.

esikoisesta ei kertaakaan tehty mitään painoarviota.

Nyt kesällä tänne saatu ultralaite neuvolaan ja kaksi painoarviota tehty,viimeksi sen mukaan vauva olis 2100g viikolla 30+6 ja meni yläkäyrän juuri alapuolella se koko.

eka mittaus rv 28+6 meni yläkäyrän aivan selkeästi yläpuolella(1,6 kg silloin).Onneksi oli vähän tasoittunut.

Nettilakko teki mulle hyvää,mutta koukussa olen,huomasin.

Mun sisko lähti kotiin junalla tänään,oli kiva viikonloppu*maha nauramisesta kipeänä*

Vauvalla ollut kaksi kertaa jo hikka tänään=)ei ole ennemmin kuin pari kertaa tuntenut hikan.Mun siskoa se ihmetytti ja huvitti kun kokeili potkuja mutta toinen vaan hikkasi ja sekin tuntui=)

Kiva kuulla quarra että olet paremmalla mielellä*milloinkahan mun mies on sanonut viimeksi rakastavansa*???=/ mutta se nyt on sellainen juntti pohjalaismies joka ei tunteistaan helposti puhu.

Miehellä alkaa syyslomaviikko,kylmää on ulkon...+4 astetta,hui.

äitiliini ja hikkavauva rv 33+2

Vierailija

Meillä on myös rauhallinen tapaus ja kerran on vain kääntynyt niin että teki kipeää.Ahdistaa hieman iltaisin aina miettiä että onkohan se vauva nyt potkinut tänään vai ei.Neuvolakin on vasta reilun viikon päästä.Menen huomenna tklääkärille et pitää kysästä jos se vaikka katsoisi mikä tilanne on tuolla alhaalla kun välillä on maha ja selkä niin kipeinä.

Huoh!Meillä taas tapeltiin miehen heräämisestä=( Tekee yötyötä niin nukkuu sitten kaikki päivät.Ei vaihda rytmiä edes vapaapäivinä.Mikä tietysti harmittaa minua joka odotan kuin kuuta nousevaa että milloin se mies herää.Ja kun tuo esikoinenkin kaipaa isäänsä.No pitää toivoa että saa jossain vaiheessa päivätöitä vaikka en tiedä sitten miten se muuttaa tilannetta...No jos tulee väsyneenä töistä niin olisihan sitä sitten vapaapäivät aikaa viettää koko perheen kesken.

Katsoin eilen nyyhkyleffan ja tuntuu että nyt jäi sitten se herkkä olotila päälle eli itkettää ihan pienetkin jutut.Ei voi varmaan tänään ulos mennä kun on silmät punasena...

Mies kaipailee apua uuden telkkarin kanssa...

Rvko30

Vierailija

Huomenia vaan munkin puolesta!

Ja onnea Narnia tulevasta poikavauvasta! Näkyikö sukupuoli hyvinkin siinä eilisessä ultrassa? Ja onko se oikea puoli palautunut jo ennalleen? Ja kuinka kummassa pystyt salaamaan vauva-uutiset mieheltä?? Minä en pystyis.. En ollenkaan. Jossain kohtaa varmasti vahingossa sanoisin jotain.. :)

Oulun suunnalla on kamala tuuli, lähtee varmaan katto pään päältä vielä! Kuuntelin yöllä myrskyä, kun eihän tämä Pyllerö antanut nukkua tänäkään yönä... Kovasti se siellä melskaa, vaikka luulis ettei sillä oo kamalasti enää edes tilaa jumppailla..

Pitäis varmaan haravoida ja kaikkea.. Laittaa piha talvikuntoon... Onko vapaaehtoisia? Mulla ei oo tuo maha edes kovasti tiellä, mutta laittaa kuietnkin puhisemaan helpostikin, joten taitaa jäädä haravoinnit kevääseen.

Taidanpa lähtä ulkoilemaan, mutta mukavaa viikonloppua kaikille!

Joulumöhis ja Pyllerö rv:lla 32+3

Vierailija

Odottelen että aika kuluis ja pääsis kauppaan. Meilläkin mies oli eilen ravintolassa, tuli vasta puoli 7 aamulla... 8-) Ja klo10 se nousi ja lähti töihin että kun kello on JO kymmenen.. Oli niiin ilosta ja pirteetä ettei oo tosikaan, mä siltä kysyin että ootko varma ettei sulla oo vielä pieni hiprakka..? haisi kyllä niin tehokkaasti aamulla viinalle ettei oo tosikaan. Miehet on miehiä. Sille pitäis nyt hakea sitten pizzaa, kun on kuulemma niiiin nälkä. Ja vaikka minkänäköstä ostoslistaa se selosti. Ruokajuomaksi ei maitoa, kun ei maistu.. :D *ei kuulemma silti oo vielä krapula..* no ei kait se kun vasta puoli 7 tuli nukkumaan. Pitää suoda toiselle mahdollisuus nyt vielä bilestää ja käydä ravintelissa, mutta sen tietää että kun vauva on syntynyt, sillä ei jää kummosemmin aikaa ravintolaan lähtemiselle. Kun pitää työt hoitaa, koirat ja sitten vielä olla mun ja vauvankin kanssa. Eilen siitä saunassa pitkä tovi keskusteltiin ja hirvittää jo valmiiksi että miten se ehtii kaiken tehdä? Ja ettei vain tuu burn out, kun sen luonne on sitä että kaikki hommat pitää hoitaa valmiiksi asti. Mitään ei voi jättää tekemättä/kesken. Sinällänsä kunnioitettava piirre, se on aina kantanut vastuunsa asioista todella hyvin ja jopa sellasista asioista joiden hoitaminen ei oikeasti sille kuuluisi.. Mutta loppu peleissä se voi viedä voimia aika raakasti jos ei osaa välillä hellittää ja antaa olla. Eilen sain todeta että kyllä se suhde voi taas hyvin ja asiat kukoistaa. Yllättävää että tämä asunnon vuokraus teki paljon hyvää. :) Mieskin eilen sanoi että nyt on asiat äärettömän hyvin, ja se toi hyvän mielen. Mutta parhaimman mielen toi se kun toinen itse oma-aloitteisesti sanoi rakastavansa. :) *miten voikin sellanen tuttu lause minkä mäkin oon kuullut tämän suhteen aikana MILJOONIA kertoja, kuulostaa nyt niin tärkeältä? Johtuneeko siitä että viimesimpään kahteen kuukauteen se ei oo KERTAAKAAN sanonut rakastavansa tai vastannut mun rakastamiseen mitään...eli ilmeisesti sillä alkaa olla mieli ja ajatukset taas paremmalla mallilla, toivoa sopii. :) Ainakin se on viime aikoina ollut JUST se sama mies kehen oon tottunut ja kehen alunperinkin rakastuin. Eikä enää sellanen outo joka yhtäkkiä saattaa sanoa jotain missä ei oo mitään järkeä*

Täällä ollaan siis äärimmäisen hyvällä tuulella. :) Vauvakin on eilisen ja tämän päivän ollut hyvin liikeessä. Sehän nyt on muutenkin sellanen rauhallinen ja hyvin vähän potkii, mutta nyt on sitten painanut ja kääntyillyt senkin edestä. Toissa iltana nimittäin kolme pitkää tuntia yritin sitä herättää, eikä mitään.. :( Tönein ja siltitin, ravistin ja kävelin, vaihdoin kylkeä, söin sokerista... Kaikenlaista eikä se tehnyt kerrassaan mitään. Sitten lopuksi se kaksi kertaa potkaisi ja taas homma jäi siihen. Mutta onneksi edes sen verran,olin nimittäin ihan sairaana huolesta. Siitä puhuttiinkin pitkään miehen kans, että mistä ihmeestä mä tiedän jos vauvalla on oikeasti jokin hätä/ei liiku enää/kuollut? Kun se liikkuu niin vähän muutenkin, eikä meinaa herätä millään vaikka kuinka yritän! :( Ja se liikelaskenta on ihan perseestä. EN mitenkään tunne 10liikettä/tunti. Vauvalla on enemmänkin että se painaa/potkaisee/kääntyy kerran tunnissa. Joskus on pitempää " sarjaa" että liikkuu yhtäjaksoisesti pitempään, ja sitten taas pitempään hiljaista. Tää on hyvin stressaavaa.. Ajattelin kyllä ensi neuvola kerralla kysyä että mitä mieltä se oikein on. Onko se ihan ok että se on niin rauhallinen, eikä edes herää! kun tönii vatsaa vai pitääkö tässä alkaa murehtimaan että onko se terve.

Quarra ja aina niin rauhallinen tirriäinen rv32? *ei muista ei..*

Vierailija

huomasin vasta kirjoitettuani että Minttukin oli käynyt kertomassa kuulumisia...

Me kanssa miehen kanssa asutaan Oulusta 25km ulospäin, ollaan asuttu vasta toukokuusta kun ostettiin talo täältä kauempaa.. Hinnat Oulussa oli " aikast" korkeet! Meillä mies 25v ja minä 23v. Häitä on suunniteltu ensi kesäksi, onneksi äiti on pääprojektorina, mullahan ei oo enää viikkoihin toiminut ajatus häiden suhteen.. Vaan vauva sitä ja vauva tätä-hömppää. Ai niin, tiedetäänkö teillä kumpi masussa on?

Kirjoitit että oot varhennetulla jo? Huvittaisko sua joskus vaikka lähtä kahville tai jotain? Ite oon ollut kotona melkeen heinäkuusta, erinäisten vaivojen takia ja kohtuullisen kypsä kotona kökkimiseen.. Varsinkin kun en saa enää edes siivota!! Siksi tässä kyselen.

Mutta mietihän asiaa ja kirjoittele taas kuulumisiasi! Ja jos Oulun suunnasta on muitakin, ilmoittautukaa, keksitään jotain mukavaa näihin harmaisiin syksypäiviin!!

Joulumöhis edelleen! :)

Vierailija

Pikaisesti pinoudun minäkin, kun tuo esikko vielä nukkuu ja sit lähdetäänkin mummulaan:)

Käytiin aamulla kirpparilla ja löysin kahdet ihanat h&M:n potkarit 56cm, sinänsä harmi kun etin 50cm, mut onhan noikin sit jonkun ajan pääsä sopivat, enkä maksanu kun yht.5¿ ja oli kuin uudet! Sit käytiin kattomassa turvakaukaloo toiselle tytsille kun toinen jo on esikon jäljiltä, mut toinen viel uupuu. Kaverilta oli tarkotus saada lainaan, mut tiedän et se on jo aikas vanha kaukalo, joten en oo ihan varma uskallanko sen turvallisuuteen enää luottaa;/ Lastentarvikkeessa sit myyjä kauppas heti gracon autobabya (meil toi toinen ihan normi gracon kaukalo), mut eipä taida autobaby mahtua tohon nykyiseen autoon. Ennen lähtöä testattiin et mahtuuko toi vanha molemmin puolin esikon istuinta (maxi cosi) ja just ja just meni molemmille puolille:O Eli ei nyt ihan heti oo pakko autoo vaihtaa (ford focus farmari), mut pian kuiteskin, kun tulee kyl vähän ahdasta takapenkille!! No viel ei sit kaukaloo ostettu, jos vaik uskaltais laitta ainakin aluksi siihen kaverin lainaamaan kaukaloon ja kattois sit vähän myöhemmin ostaakko vai ei, kun sitä nyt ei sinänsä kauaa tarvii! Tuli muuten mieleen et misä noit kaukaloita pystyy vuokraan, oliko se MLL?? Jos joku tietäis!

On muuten alkanut öisin oleen sellaset liitoskivut et meinaan kuolla (noi ei sentään), mut siis ihan sikana sattuu:( Päivisin ei oo olleskaan niin paha!!

Jeps, taidan kohta mennä herätteleen esikkoo et yöunetkin sit maistuis, ettei tarvii mummulassa taistella:/

Rölli-peikko ja tylpykät tasan 29!!! (eli 30 viikko lähtee käyntiin:))

Vierailija

Pikaisesti pinoudun. Kohta syödään ja lähdetään lokavauvojen-04 yhteisille 1-vuotissynttäreille leikkipuistoon.

Narnia, kun odotin tyttöä vuosi sitten, hän meinasi syntyä jo rv 34. Silloin tehtiin painoarvio ja tyttö arvioitiin 2,7 kiloiseksi. Tyttö syntyi lopulta rv 42+1 ja painoi 3810g eli ei mikään jätti kuitenkaan =) Niin, ja onnea poikauutisesta! Mun tekis toisaalta kovasti mieli tietää tän vaavin sukupuoli etukäteen mutta toisaalta kiva jättää tieto h-hetkeen...

Jaa, nyt tarttee mennä syömään. Ehkä palaan illemmalla kirjoittamaan lisää, ehkä vasta huomenna.

Lauantain jatkoa kaikille!

Tansku & vaavi rv 30+1

Vierailija

Kivaa lukea etta Quarralla kuuluu hyvaa! Siita tulee itsellekin hyva mieli kun kuulee miten joku toinen on onnellinen jostain (vaikka onhan teilla varmasti viela kaikkea paljon selvitettavaa, mutta pienet positiiviset asiat aina piristavat).

Oma ihana mieheni lahtee huomisaamuna reissuun ja on poissa kuukauden - meilla yhteiset hetket ovatkin yleensa sitten tarkeita ja joskus vaan ollaan ja istutaan sylikkain - eli kerataan varastoon :-) Ei se millaan haluaisi lahtea, varsinkin kun paluu menee hyvin lahelle laskettua aikaa, mutta ei silla ole vaihtoehtoja - ja aina me olemme taman tienneet etta sen tyosta ei tieda ja pitkalle ei voi suunnitella. Mulle tulee ihmiset voivottelemaan etta voi miten kauheaa kun sinun yksin pitaa olla - elamamme on aina tallaista niin mina otan nama vaan positiivisella asenteella ja vastaan ihmiselle etta minusta on ihan mukava valilla olla yksinkin ja kylla se vauva nyt maailmaan paasee ilman isiakin jos se ei kotiin ehdi ajoissa - enka mina puolitutuilta kaipaa saalia - vaikea joskus ulkopuoliselle selittaa ja toissa tms ei puolitutuille haluakaan!

Vauva voi hyvin - muistaa aina herattaa minut yolla potkimalla ja sitten on aina pakko nousta kaymaan vessassa vaikka ei millaan haluaisi. Ja kun on saanut levattya on pahoinvointi helpottanut perjantaista (huomenna pitaa vaan taas palata toihin...)

Nyt katson mita on menossa elokuvissa kun vetta sataa niin vois lahtea jotain katsomaan iltapaivalla.

Tumble rv 33+3

Vierailija

Ollaan koko perhe iloisesti oikein kunnon flunssassa. Kolme yötä jo nukuttu huonosti. Onneksi mies käy yöllä lapset hoitamassa, kun en itse meinaa saada enää unta, jos olen hyppinyt ylhäällä.

Eilen vaihtui 30. viikko ja piti tehdä oikein lista asioista, jotka olisi saatava tehtyä ennen h-hetkeä. Aika pitkä lista tulikin, eli aika taitaa rientää edelleen yhtä nopeasti. Joulukin tekee siihen paljon puuhaa. Ainakin, jos en jätä kaikkea aivan viime tippaan.

Koko päivä oltiin kyläilemässä, eikä lapset nukkuneet päiväunia, meno olikin sen mukainen... Jospa yö olisikin rauhallisempi, kun on väsyneet lapset. Toiveajattelua.... Illalla kävästiin vielä Hesellä syömässä, jospa tuo vatsakin toimisi roskaruoan jälkeen.

Nyt täytyy mennä auttamaan miestä mäessä, että saadaan lapset nukkumaan. Meinaa mennä vähän raisuksi meno, kun ovat niin väsyneitä. Iloista viikonloppua jouluisille!!

Kitta75 ja masuvauva 30+1!!!!!!!

Vierailija

Täällähän on vielä pieni pino. Täällä viikonloppu kulunut supistusten merkeissä. Ei oo ollu erityisen kipeitä, mut niitä on tullut aika tiuhaan. Täytenee yrittää ottaa vähän rauhallisemmin, kun äitiyslomallakin oon. Mä vaan hövelinä lupaan kaikille yhtä sun toista, kun mullahan on sitä aikaa:) Tänäänkin oon menossa lapsenvahdiksi 2-vuotiaalle tytölle, oon siellä koko päivän. Lapsen äiti saatta kyl olla koko päivänkin kotona kun päivystää tai sit joutuu lähtee sitä kun ei aina tiedä. Täytyy toivoo, ettei tänään kauheesti supistelis.

Miehellä oli eilen harvinainen lauantaivapaa. Meillä oli kavereita iltaa viettämässä ja rasvakeittimessä friteerattiin kaikkia hyviä herkkuja..nam! Mies lähti tietenkin sitten vielä baariin, mut tuli kotiin onneks suht selvässä kunnossa.

Ulkonäkökommenteista vielä sen verran, että sillon kun vielä olin töissä niin siellä yks sun toinen kummasteli mun mahan pientä kokoa. Kyllähän se alkoi ottaa päähän, kun oli jatkuvaa, mut vastasin joka kerta et ihan on riittävän suuri mulle. Sf-mitat olleet koko ajan keskikäyrän yläpuolella, joten ei kai tuo masu niin älyttömän pieni voi olla.

Ai niin ja Narnialle poikaonnea!!! Meillä kovasti vielä jännäillään tulevaa sukupuolta ja meinataan pitää jännitystä yllä loppuun asti. Monelle oli tehty jo vauvan paino- ja kokoarviota. Meiän vauvaa ei ole vielä arvioitu minkään kokoiseksi. Saas nähdä, koska semmonen tapahtuu. Ens tiistaina on seuraava neuvola, ehkä silloin?! Olishan se mukava tietää minkäkokoinen taapero tuolla matkustaa.

Anno (meniköhän nimimerkki oikein) itse olin töissä vastasyntyneiden teho-ja tarkkailuosastolla ennen kuin jäin äitiyslomalle ja kieltämättä vaikka muuten työstä pidän niin raskausaikana alkoi tunteet tulla aikas paljon pinnalle. Nytkin mielessä pyörii, et kun vauva on näillä viikoilla niin se on sen ja sen kokoinen ja voi olla et selviäs jopa ilman hengityskonehoitoa. Keskosten hoito on nykyään todella hyvää, mutta en silti toivoisi kenellekään keskosta. On se kuitenkin sen verran rankkaa sekä vauvalle että vanhemmille.

Nyt täytyy kuitenkin lähteä siis lapsen vahdiksi. Hauskaa sunnuntaipäivää kaikille!

Minea ja kirppunen 32+3

P.s Mua vaan ottaa päähän kun kun anoppi puhuu ympäri kyliä " meiän masukirpusta" ...mun mielestä se on vaan mun ja mun miehen kirppu...

Vierailija

juu, äsken oli mielessä vaikka mitä mitä pitäis kirjoittaa ja nyt hävis kaikki ajatukset mielestä... Ollaan viikonlopun vietossa mihen vanhemmilla, eilen oli hirvipeijaiset, poika viihtyi siellä tosi hyvin, ja nyt tän aamua on ollut mummonja papan kaa siellä siivoamassa... kivaa, kun on päässyt nyt helpommalla... Eilen meinas kyllä alkaa liikaa supistelemaan ja särkemään siellä peijaisissa, kun piti pojan perässä kirmailla...

Mulla oli ke se lääkärinla (en muista kirjoitinko jo siitä!) ni on kuulemma kohdunsuu pehmenny, kaula oli vähän lyhentynyt ja hiukka oli jo auennutkin... Eli nyt pitää kuulemma ottaa huomattavsti rauhallisemmin, tai muuten saa loppuajan viettää vuodelevossa. Pitää kuulemma kaikki kumartelut, lapsen pukemiset ja siivoamiset ym. jättää! Juu, hyvin onnistuu tuon vajaa 3vuotian kanssa!!!

Meille ei ole vielä tehty yhtään painoarviota, ja nytkin kun oli toi lääkäri, ni sillä oli käytössä uusi ultra, eikä sit saanut siitä painoarviota... Olis ollu kiva tietää, minkä painoinen on, kun kuitenkin se niin pelotteli, että saattaapi kohta syntyä... mittas tietty pituutta, ja vastas kuulemma viikkoja 31+4 (ekan ultran mukaan sillo oli32+2). Sf mitta oli 28, menee vähän keskikäyrän alapuolella. Mulle tosi monet ihmettelee, että onpa sulla iso maha, vaikka vielä pari kk aikaa... Nyt sit oon alkanut sanomaan takas, että tää menee kyllä käyrien alapuolella, että pienempi tää on mitä tässä vaiheessa normaalisti on.. Heh, ehkä vähän liitoiteltua, mutta tosiaan ärsyttää, kun joka ikinen tyyppi ihmettelee mun isoa mahaa!!! Vaikka siis ei kuitenkaan mikään jättisuuri ole;). Nyt tää on kyllä tuntunut vajaan kuukauden, että ei ole paljon kasvanut... ja ei kyllä olekaan samaa tahtia kasvanut, kun pitkään meni käyrän keskivaiheilla. Mutta kaitpa se normaalia on...

Nyt poitsu tuli mummon ja papan kaa takas, pitänee mennä moikkaamaan;)

T:H-H rv32+6

Uusimmat

Suosituimmat