Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PingPong toimitus ja takuu?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Nyt kun siellä annetaan 6% alennusta hyvitykseksi suomen alvista, niin ajattelin nyt vihdoinkin tilata sieltä skaterit, laskin säästöä vauvatalon hintaan n. 200e, mutta..

Teiltä, jotka olette jo rattaat sieltä tilanneet, kysyisin..

Toimituksesta:

Tuleeko rattaat luvatussa ajassa? Tuleeko rattaat aivan " palasina" vai osittain koottuina?

Takuusta:

Onko niillä rattailla sama takuuaika kuin suomesta ostetuillakin? Jos rattaat/kankaat hajoavat, täytyykö koko rattaat lähettää saksaan vai riittääkö esim. digikuvat viasta?

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne =)

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Hartan Toplinet, tummansiniset (Techno Marine väri). Jeps, tilattiin 2-3 viikkoa sitten ja tulivat jo :) En sitten tiedä, ehkä tuo väri on sen verran tavallinen että sitä oli varastossa ja tuli siksi nopsaan??

Vierailija

Rattaat tulivat luvatun ajan puitteissa. Ne tulivat laatikossa palasina, mutta kokoaminen oli helppoa. Runko tietysti oli kokonainen. Renkaat napsautettiin paikoilleen jne.

Takuuaika oli sama kuin Suomesta ostetuillakin. Eiköhän kyseessä ole tehtaan takuu. Meillä ei ole ollut ongelmia, mutta minulle vastattiin aikanaan, että useimmissa tapauksissa riittäisi maili ja digikuva viasta.

Vierailija

Osa seisoo edelleen lähtöpaikan UPS:n terminaalissa. Lähdemme maalle syysloman viettoon näköjään ilman ko rattaita kun ei se osa taida kerita keskiviikoksi.

Niin ja osan asentaa tod näk. kätevä mieheni. Hän sen purkikin ja kertoi mikä osa tarvittaisiin uusiksi. Toivottavasti onnistuu, sillä mikään lastentarvikeliike ei ota kuulema vastuuta.

Kävin läheisessä pyöräliikkeessä, jonka avulias myyjä kertoi, että kenties hekin voivat auttaa. Lisäksi kertoi, että jossain päin täällä Hkiä olisi myös lastenrattaita korjaava liike.

Vierailija

Tilasin kesällä Hartan Toplinet Pingpongista ja vaunut tulivat ihan ajallaan, 6-8 viikon sisällä tilauksesta. Paketista kuitenkin puuttui tuulisuoja, jonka olin tilannút. Saksaa hyvin puhuva tuttavani soitti saksaan ja selosti tilanteen. Lupasivat lähettää suojuksen parin viikon sisällä. Kuukauden odotin maltillisesti ja laitoin sitten sähköpostia asiasta. Siihen ei vastattu ollenkaan. Taas parin viikon päästä tuttavani soitti Pingpongiin ja yritti selvitellä miksei tuulisuojaa kuulu. Lupasivat soittaa takaisin kunhan ovat tutkineet asiaa. Eivät kuitenkaan soittaneet... Noh, taas kului kaksi viikkoa ja pyysin kaveriani tiukkaamaan että missä ihmeessä se puuttuva tuote viipyy kun vauvakin syntyy pian. Kaverini oli soittanut aika kitkerän sävyisen puhelun ja tuulisuoja saatiin vihdoin liikenteeseen. Maanantaina sen pitäisi tulla kotiovelleni.

Hartanin vaunuihin olen tyytyväinen, mutta Pingpongin toimintaan en ole. Toivon vaan ettei meille tule enää mitään ongelmia noiden vaunujen kanssa, koska ei jaksa tuollaista selvittelyrumbaa toiste. Varmasti joissakin saksalaisissa nettiliikkeissä on hyvä palvelu. Esim. Baby-Online-Shopista olen kuullut vain hyvää.

Vierailija

Rattaat eivät tule palasissa, vaan ihan yhtenä osana - toki kasaan taitettuna. Jos olet tilannut mukaan pehmeän kantokopan yms. lisävarusteet tulevat ne tietty siinä sivussa (ja itse saat pistää kyytiin).

Toimitusaika on pitänyt paikkansa molemmilla kerroilla, saat tarkan toimitusajankohdan myös kysymällä. DHL tuo kotiovelle ja takuuaika on sama kuin Suomessa, mutta toimii Saksan kautta. Meillä ei ole kummissakaan Skatereissa ollut ongelmia, joten en ole takuuasiaan joutunut perehtymään.

Ei kun tilaamaan, suosittelen lämpimästi.

Vierailija

Vaunut tulivat siis Pingpongista tosi nopeasti, parissa viikossa, ehjinä ja hyväkuntoisina. Yksi osa kuitenkin puuttui; tarjouspakettiin sisältynyt tuulensuoja. Lähetin sähköpostin Pingpongin asiakaspalveluun (englanniksi) ja sain vastauksen tunnissa! Lupasivat lähettää tuulensuojan samana päivänä ja näin kävikin. Eli miinusta siitä, että unohtivat osan paketista, mutta oikein hienosti hoitivat asian loppuun!

Vierailija

jos pyytää korjaamaan vaunuja tai rattaita. Eivät kuulemma yhteistestä sopimuksesta korjaa edes maksusta Saksasta ostettuja tavaroita. On kuulemma periaatekysymys, minkä kyllä ymmärtääkin.

Vierailija

Tilasin teutoniat pingpongista viime syksynä. Toimitus tuli muutaman viikon myöhässä. Kun asiaa tiedustelin vastaus sähköpostiin tuli heti.

Kesällä rattaista hajosi jarru. Lähetin kaksi asiallista sähköpostia jossa selitin vian ja pyysin uutta osaa tilalle. Ei vastausta.

Vasta kun hermostuin ja annoin sen myös viestissä ymmärtää tuli vastaus ja osa lähti postiin heti.

Ärsyttävää oli se että todella piti käyttää kovia sanoja ennen kun mitään tapahtui.

Itse en enää tilaa sieltä mitään, enkä myöskään suosittele :(

Vierailija

Korjaushan kuuluu takuun alaiseksi. Jos pyytävät itse korjaamaan niin siitähän pitäisi maksaa erikseen. Suomessa korjaus ja varaosat kuuluvat jo kuluttajansuojalainkin mukaan myyjän tehtäväksi, jos takuu on voimassa tai jos tuote havaitaan muuten vialliseksi.

Toinen vaihtoehto on, että vaunaut lähetetään Saksaan korjaukseen.

Siitä on kaverilla kokemuksia ja aikaa se vei noin neljä viikkoa.

Vierailija

Tarkoitan nyt vain sitä, että aikaisemmassa kommentissani totesin, että TAKUU tarkoittaa, että korjauksetkin kuuluvat takuun alaisiksi.

Jos vie johonkin Helsinkiläiseen lastentarvikeliikkeeseen korjattavaksi ja joku suostuu korjaamaan, niin siitä täytyy maksaa ja silloinhan

Saksata ostetussa tuotteessa ei ole ollut takuuta.

Olet oikeassa putteli. Jos olisin halulunnut korjauksen kuuluvan takuuseen niin minun olisi pitännyt lähettää rattaat korjattavaksi itse. Siis päädyin ratkaisuun, että pelkkä osa riittää, jonka fiksaamme itse paikalleen. Onkohan nyt niin, että kun osan kiinnittää itse takukin katoaa koska ei ole tehty valtuutetulla korjaajalla?

Itse en ole ottanut yhteyttä lastentarvikeliikkeeseen mahdollista korjausta varten. Käsitykseni on, että tuskinpa edes rahalla korjausta saisi. Yritin ostaa Hartanin lämpöpussia viime syksynä erillisenä ja palvelu oli jo tarpeeksi nihkeää kun en ollut ostanut ko rattaita heiltä.

Niin ja osa seisoo edelleen lähtöterminaalissa eli korjatut rattaat ei kerkiä meidän lomamatkalle. =(

Vierailija

Mutta toimitus hoitui tosi ripeästi; alle 3 viikossa olivat vaunut kotiovella. Tuli kivana yllätyksenä, kun olin varautunut 6-8 viikkoon!

Vierailija

4Marjaana:

Lainaus:

Takarenkaiden akseli meni rikki vuoden käytön jälkeen. osan UPS:lla kotiin kannettuna. Nyt UPS:lla ollut kuljetettavana 3päivää (viikonloppu välissä) ja näyttää awb no:n mukaan seisovan vieläkin lähtöpaikan terminaalissa.

Odottelen, odottelen...

Vierailija

Eihän kai muilla ole mitään vastuuta kuin tavaran myyjällä.

Tarkoitan nyt vain sitä, että aikaisemmassa kommentissani totesin, että TAKUU tarkoittaa, että korjauksetkin kuuluvat takuun alaisiksi.

Jos vie johonkin Helsinkiläiseen lastentarvikeliikkeeseen korjattavaksi ja joku suostuu korjaamaan, niin siitä täytyy maksaa ja silloinhan

Saksata ostetussa tuotteessa ei ole ollut takuuta.

Tämä vain noin yleisesti näistä saksalaisten nettikauppojen edullisuudesta. Sieltä ostaminen on jotenkin lottoamista juuri näiden vikojen ja takuuaisoiden ostalta.

Vielä asia on niin uusi, että näitä ongelmia ei ole tullut keskusteluihin ja

useimmathan nuolevat hiljaa haavansa.

Jos ostaa suomalaisesta kaupasta ja tulee vilka niin johan ollaan huutamassa kuluttaja-asiamiesta apuun, mutta näissä tapauksissa ollaan hiljaa tai mutistaan itsekseen.

Vierailija

Amidaalia:

Lainaus:

Mutta toimitus hoitui tosi ripeästi; alle 3 viikossa olivat vaunut kotiovella. Tuli kivana yllätyksenä, kun olin varautunut 6-8 viikkoon!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat