Paras kotiäiti= Korkeasti koulutettu nainen!

Vierailija

Korkeasti koulutettu nainen antaa lapsilleen parhaan naisen mallin, koska hän näyttää että naisella on mahdollisuus valita mitä tekee elämällään, kunhan koulutus on hankittu. Häntä ei ole pakotettu kotiin, vaan hän pystyy toimimaan sydämensä ja järkensä mukaan ja jäämään _niin halutessaan_ vaikka kotiin hoitamaan lapsiaan.

Puhe siitä että " akateeminen kotiäitiys" on yhteiskunnan varojen tuhlausta on todella typerää. Kouluttautunut äiti antaa lapsilleen paljon paremmat mahdollisuudet menestyä elämässä (tutkittua tosiasiaa). Kouluttautuminen on myös aivan yhtä suuri kansalaisoikeus kuin esim. hammashuolto, ei hammashuoltoakaan kielletä niiltä jotka eivät joka ilta pese hampaitaan ;-) .

Jos Suomea haluttaisiin kehittää teollisuus- ja talous- sekä sivistysmaana vain korkeasti koulutettujen (varsinkin naisten) olisi suotavaa lisääntyä :) Peruskoulun käyneiden, sosiaalituilla elävien teinikotiäitien lapsien tulevaisuus on aika pitkälle jo sinetöity siinä syntymän hetkellä, heistäkin yleensä tulee peruskoulun käyneitä sosiaalituilla eläviä teinikotiäitejä.

Sivut

Kommentit (62)

Vierailija

Niinhän se juuri on.

Joillakin, jotka kokevat itsensä erittäin fiksuiksi, mutta eivät kuitenkaan ole panneet fiksuuttaan hyötykäyttöön, on joku pakkomielle selittää sitä että raha ratkaisee.

Yleensä fiksut, sivistyneet, kouluttautuneet naiset tienaavat ihan tarpeeksi elättääkseen perheensä vaikka yksinhuoltajina, mutta siitä ei tässä aloituksessani ollut tosiaankaan kysymys, vaan siitä että miten suomalaiset kansana mahdollisesti voisivat kehittyä sivistyneempään suuntaan, ja ainoa mahdollinen malli mielestäni on se että kouluttautuneet naiset jäävät joksikin aikaa kotiäideiksi, antamaan lapsilleen sen perussivistyksen, jonka elämässä menestyminen ja elämästä nauttimisen kykykin usein tarvitsee.

Vierailija

Kotiäiti on nimenomaan se, joka ei aio ikinä mennä töihin ja mielestäni sellaisten ihmisten korkeakoulutus on silkkaa verorahojen tuhlausta. He eivät oikeasti koulutuksellaan mitään tee, eivät itselleen, eivätkä yhteiskunnan hyväksi.

Vierailija

Oman arvomaailmani kehittymisessä minua on auttanut hoitotyön koulutus (6vuotta koulutusta). Se nyt jotenkin on vain " tyhmää" hoitaa toisten lapsia laadulla kun oma lapsi saa sitten usein heikompaa hoitoa sijaiskierteisessä päiväkodissa jne. Ap:n aloituksessa on kyllä perää. Kyllä sivistynyt nainen (usein nämä ovat koulutettuja) ymmärtää mikä on lapselle parasta ja se on: lämmin,turvallinen ihmissuhde ensimmäisten vuosien aikana. Aika jolloin saa rauhassa opetella elämisen taitoja, tutun ja turvallisen vanhemman kanssa. Sopivasti, lepoa, virikkeitä ja sylin täydeltä rakkautta.

Vierailija

Näitä turhautuneita, kunnianhimoonsa tukehtuvia naisparkoja näkee aina silloin tällöin yliopistolla pyörimässä. Kun mikään ei riitä, ja itsetunto on kaikesta sauhuamisesta huolimatta miinuksen puolella. Sosiaalinen älykkyys loistaa poissaolollaan.

Siis pyydän anteeksi kaikkien akateemisten puolesta. Tunnen myötähäpeää... Emme me kaikki ihan noin tyhmiä ole.

T. Rouva maisteri - onnellinen kotiäiti, ja köyhäkin vielä ;)

Vierailija

että _lyhyt_ akateeminen nainen! perustan väitteeni uuteen brittitutkimukseen jonka mukaan pitkät naiset ovat useammin urakeskeisiä kuin lyhyemmät siskonsa.

Vierailija

Tarkoitatko kenties matemaattista pätevyyttä, ns. tunneälyä, kielellistä lahjakkuutta vai mitä mahdat tarkoittaa älykkyydellä? Sitä kun on äärimmäisen vaikeaa ellei mahdotonta mitata...asia jonka sinä älykkäänä? ihmisenä varsin hyvin tiedät.

Vierailija

Hyvällä äitiydellä ja ammattitutkinnolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Totta että korkeasti koulutettujen lapset myös usein kouluttavat itsensä korkealle mutta tämäkö on hyvän elämän mittari?

Itse olen " vain" lähihoitaja mutta tykkään työstäni vaikkei sillä rikastumaan pääse.

Lapseni tulevat valitsemaan itse ammattinsa ja koulutus asteen, voin vain toivoa että heistä kasvaa tasapainoisia ja elämäänsä tyytyväisiä ihmisiä, ammatilla ei ole siinä suurtakaan merkitystä.

Vierailija

ja minä olen vaan lähihoitaja ja mies laivanrakennusteknikko.Voi paska ja meillä on muutama lapsikin.No, kai nuo voi antaa pois tai viedä saunan taakse ja nappi otsaan että pääseevät lapsiparat kärsimyksistään.

Tai...ja kissanviikset eihän kotiäitys ole mikään kilpalaji.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat