Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

####MARRASMASSUT lauantaina ####

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta!

Ehdin aloittamaan pinon aika lailla pitkästä aikaa, kun on tullut oltua muutama viikko reissussa eikä aikaa ole ollut käydä netissä. Kovasti on supistukset lisääntyneet ja huomaan, että yölläkin niitä on. Toisinaan ovat vähän kivuliaitakin, mutta onneksi toistaiseksi ovat paikat pysyneet kiinni ja masuasukas voinut hyvin. Liikkuu kyllä edelleen tosi paljon. Lähestyvä synnytys on alkanut mietityttämään ja se, miten pian lähtö tulee, kun esikoinen syntyi viikolla 37. Saisi kyllä vielä muutaman viikon pysyä sisällä. Itselläni on vain tunne, että myös tämä pikkukakkonen tulee ennen laskettua aikaa, joten olen jo pakannut sairaalakassin sekä itselleni ja hoitokassin esikoiselle. Onneksi turvotus ja närästys vähentyneet. Väsymys kyllä vain kasvaa loppua kohden mennessä. Sairausloma loppuu ensi viikolla ja äippäloma alkaa virallisesti :)

Hyvää viikonvaihdetta kaikille ja vointeja!

tuppis ja mörriäinen 34+3

Kommentit (12)

Vierailija

Taidan vihdoinkin kirjoitella tänne... Olen kyllä ahkerasti lukenut teidän kuulumisia mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa itse kuulumisia. Jos hieman esittelen itseäni, eli olen 25 v ja mieheni 29 v. Ensimmäinen lapsi meille molemmille. Laskettu aika on 3.11 ja synnytyssairaalana kys. Raskaus on sujunut suht hyvin, kaikkia normaaleja vaivoja on kyllä ollut (närästys, turvotus, väsymys yms.) mutta ei mitään suurempaa. Synnytyksestä ei taida olla vielä tietoakaan, kipeitä supistuksia ei ole tullut. Vauva on kyllä laskeutunut ja pää kiinnittynyt. Mukavaa lauantaita kaikille!

Pauliina 37+2

Vierailija

Hui tainnut tänään tulla toinen marrasmasu maailmaan, ihanaa.. kerrohan heti kun kykenet kuinka sujui.

Mulla supistelee vallan jatkuvasti kun tuon taaperon perässä pitää pysyä, mutta tiedä sitten aiheuttaako mitään sen kummempaa kun eivät ole kipeitä. Pari viikkoa pitäisin mielellään vielä vattassa niin saisi kasvaa mittaa, mutta luulisin olevani valmis synnyttämään 27.10. rupeaa senverran tusknen olo olemaan.

Neuvola on täällä edelleen vain kahden viikon välein ja toinen lääkärillä käynti vasta puolentoista viikon päästä (eka oli silloin alussa).. meillä ei tehdä koko arvioita tai mitään muutakaan ylimääräistä neuvolassa mutta veikkaan etttä laskeutunut on kun närästys on vähentynyt reilusti ja wc käynnit lisääntynyt.. että semmosta tänne.

-K ja huomenna tulee 36rv täyteen :-)

Vierailija

Hiljasta tuntuu olevan...kaikki muut jo synnyttämässä ;)

Rauhallista lauantaita täällä vietellään.Eilen oli viiminen lääkärikäynti.Supparitkin oli jo pehmentänyt paikat,jes :) mutta

kohdunsuuta vielä 3cm jäljellä ja pää ei ollut kiinnittynyt.

Painoa oli tullu melkein 1kg/vko...ohhoh ja sf-mitta hypänny 30:een.Kovasti supistelee sekä päivin että öin,mutta synnytyssupparit on varmasti paljon paljon kipeempiä...

Onko muilla kovasti kipee tuosta noin häpyluun kohalta?Mä joudun käveleen ihan omituisesti kun sattuu niin perskuleesti...

Lokakuisten pinojakin on kiva lukee kun monet lähtee sieltä synnyttään ja kohta lähtee täältäkin...ihanata!

Eilen oli viiminen synnytysvalmennuskertakin ja asiaa tuli vaikka kuinka paljon,kannatti mennä.

Masuasukki on kovasti liikkeessä mutta yömeno kyllä vähän rauhoittunut.

Ei täältä sen kummempia kun hyvää viikonloppua mammoille ja

vauveleille!!

*odottelija76,rv35+5*

Vierailija

käytin joten kuten tuolla myräkässä ulkona. Esikko nyt päikyillä, niin sain nopeasti luututtua ja laitettua meidän miljoonat matot lattialle. Joka paikka maton peitossa, kun vuokra-asunto ja parketti, ettei tuo koira kynsi lattiaa. Kunhan jaksaa, niin pyyhin vielä pölyt.

Pitäisi käydä kaupassa ja leipoa jotakin töihin, kun nyt alkaa kohta tuo äitiyslomakin. Ei mitään ideoita enkä saanut leivontakirjaakaan plärättyä.

Eilen oli neuvola ja sf n. 31,5 ja muut arvot ihan ok. Syke oli vauvelilla 136-160, kun välillä meuhtoi ihan armottomasti ja meni anturia piiloon. Muutenkin maha velloo tosi usein puolelta toiselle. Onneksi on ollut jo usean viikon pää alaspäin, niin ei tuosta asennosta niin huolta.

Tekisi niin mieli saada kakkosauto taloon, mutta tuo rakennusprojektikin vie kyllä jo varoja ihan kylliksi. Rasittaa vaan, kun aina saa miettiä, että milläs sitä nyt liikkeelle pääsee, kun auto miehellä. Varsinkin nyt, kun pitäis kauppaan mennä ja ostaa maidot, jauhot ja muut. Ei noihin vaunuihinkaan niin mahdottomia mahdu. Taidankin ihan huvikseni katsoa, löytyiskö mitään kivaa kauppakassiautoa...

rv 34+2

Vierailija

Lauantai taitaa olla yleinen siivouspäivä :) Itsekkin sain keittiön kondiksee ja alakerran imuroitua, pitäs vielä kastella kukkia ja pyyhkiä pölyjä. Pakko vaan tauottaa näitä touhuja kun keskiviikkona neuvolassa kielsivät kokonaan mm. siivoomisen... Isäntä on pihalla laittamassa autoa ja tulikin sitte hetken päästä kattomaa mun vointia. Vähän se oli pahana, etten sais touhuta kun hänki voi sitte siivota, mut lupasin ottaa rauhallisesti! Ihanaa kun mustakin välillä huolehditaan hyvin :) tai ainahan se... mut nyt vaan viel enempi!

Ihan epistä lukee kun toisilla on viikkoja jo yli 37 ja ite pidän perää marraskuun viimesellä päivällä, viikkoja vasta 33+3... Ihan on kyllä sellanen kutina, että Tiitiäinen tulee ennen laskettua. Supistelee kyllä aika paljon, ei mitenkään kivuliaasti, epämiellyttävästi vaan. Tiitiäinen on jo todella kauan ollu rt:ssa mutta tosta kiinnittymisestä mulla ei oo kyllä hajuakaan... Mistäs sitä semmosta tietää ja mitä se meinaa??

Nyt varmaan pitää mennä siivoomaan loppuun ja palata tänne vaikka uudestaan! Muuten lopahtaa kiinnostus kokonaan tohon touhuumiseen...

Jonsku ja Tiitiäinen rv 33+3

PS: Kertokaas mitä vielä pitää kotiin hankkia valmiiksi vauvalle? Löytyy jo vaatteet, vaunut, kaukalo(t), sänky, sitteri, pesuvehkeet, tutteja, pulloja ja pari vaippaa... Paljonko niitä harsoja pitäs olla?? Ja mitä vaippoja suosittelette? Rintapumppu? Tuttelia tms.?? Auttakaa ensikertalaista!? :)

Vierailija

Huih! Taitaa olla lähtö lähellä, vaikka vielä olis 3 viikkoa aikaa laskettuun eli 3.11. Onkin suppaillut aika paljon ja keskiviikkona lääkäri totesi kohdunsuuntilanteen olevan herkullinen :D Eli kohta on toinen marraskuinen maailmassa.

Vointi on ihan hyvä eikä kummempia tunnu. Edellinen synnytys kesti vain 1,4 tuntia eli pitää kiiruusti lähteä jos kipeytyy. Ekakin kesti vain 4,5 tuntia. Saas nähä.

Odottavin mielin ja rv 37+2

Vierailija

Täällä tuulee niin kauheesti et ei oo ulos menemistä, oon niin vilukissa. Paljo on marrasmammoihin tullu uusia äitejä, kiva. Minä en ole siis uusi vaan nimimerkkiä vaihtanut(ex pampula)

(.) ei kuulu mitään ihmeellistä. Yhtä hiljanen vaavero on kuin ennenkin. Välillä tulee mojovia töytäsyjä kylkin. Tuntuu et se tulee läpi. Pientä menkkamaista jomotusta on alavatsalla ja joka paikka kipeenä. Huomenna olis taas äitipolille meno, pitää tarkistuttaa alapään tilanne. Luulen kyllä et mitään ei oo tapahtunu, mjt hyvähän se on tarkistaa.

Onko muita jotka vois vielä pitää vaavin masussa kauanki. Mä oon vahvasti sitä mieltä et tää vaavi on helpompi täällä masussa kuin ulkomaailmassa. Tilannetta ei kuitenkaan helpota vaativa 2v esikoinen. Jo nyt tuntuu et sais olla silmät selässäki ja muutama lisä jalka- ja käsipari. Voin tietty olla eri mieltä jos tää nyt meinaa kovin yliaikaseksi mennä.

Hankinnoista: meillä on vielä kaukalo ostamatta ja jonku verran vaatteita. Muut on ollu valmiiksi tai sitte jo hankittu.

Sairaalakassia en ole vielä pakannu enkä uhrannu ajatustakaan sille. Kyllä sen sitte kerkee.

mutta pitää lopetella =)

mamma rv34TASAN

Vierailija

Tuntuu olevan synnytykset jo monellakin mielessä ja toisilla ajankohtaisiakin!!!

Itsekin olen pihaa laitellu talvikuntoon ja vähän kotiakin siivoillu silläsilmällä et on sit suht helppo lähteä ja kaikki pitäs olla käsillä.

Niin saunomaan kuuluu kutsu!

Viikonloppuja!

Pilponaatti

Vierailija

Tervetuloa Pauliina joukkoon suureen! Itsellänikin la on 3.11, eli menemme ihan samoilla viikoilla ja päivillä. Se ero on, että täällä vauva ei ole vielä laskeutunut saatikka sitten kiinnittynyt. :). Ei siis taida pikkuisella olla mihinkään kiirus :). Äiti vaan taitaa olla liian malttamaton...olis niin ihana nähdä tää pikku mönkijä.

Turvotusta on ja tuntuu, että lisääntyy koko ajan. Sormet puuduksissa ja jalkapohjat kipeytyy, jos paljon on jalkojen päällä. Painoa kertynyt 18 kiloa. Näin urheilijana se tuntuu ihan hurjalta, mutta luulen, että siinäkin suurin osa on nestettä. Nyt on alkanut kohdunsuuta tuikkimaan ja välillä tekee tosi häijyä. Jospas se vauva nyt alkais laskeutumaan sinne lähtökuoppiin. Muuten on vointi ollut tosi hyvä, ihan yllättävän hyvä olo.

Vettä sataa taivaan täydeltä ja ilma on tosi syksyinen muutenkin, värikkäitä lehtisateita. Jotenkin pidän tuollaisista ilmoista.

Oikein rattoisaa lauantaita ja jaksamisia kaikille!

T: Näpiskä rv 37+2

Vierailija

ja jotenkin tylsää on..just sain vauvan vaatteet järkättyä tuonne lipastoon mutta siihen se sitten jäikin se innostus ja puuhailu..ulkona on niin kova tuuli ettei sinnekään viiti mennä joten mitähän tässä puuhastelisi?! vaatehuone pitäs siivota mut arvatkaa kiinnostaako..ei, koska siellä ei oo yhtäkään vaatetta joka mahtuis päälle ni olkoon sit sikinsokin.

masusta sen verran et tänään taas tähän mennes ollu hiljasempaa ja aamul ku lenkil oltiin, melki koko matkan oli tunne et nyt alkaa menkat. tiettekö sellanen et koht lurahtaa verta pöksyyn. tosi outo tunne ja sanoinkin miehel et tuntuu et tarttee kävel jalat ristis ettei vaan mitään tuu. mistähän tää johtuu?? jos merkkaa et synnytän pian ni antais sit kunnon merkit ku maanantaiaamuna pitäs käynnistä auto ja suunnistaa kohti Uimaharjua ja mieluiten tääl omas sairaalas sit synnyttäsin ku jossain muual.. joten viisaammat, kertokeehan mitä tää meinaa??

illal pitäs lähteä juhlimaan miehen serkun 30-vuotissynttäreitä..onneks ne on jossain yksityispaikas mis on sit ruokaa ja juomaa et ei tartte mihkään baariin eksyä..

mut hauskaa päivää muille

-neitoperhonen ja Toukka 34+3 (epistä ku muilla jo menos 37vko)

Vierailija

Viikonlopun vietossa taitaa suurin osa marrasmameista olle kun näin hiljaista on vaihteeksi. Täällä on kaikki väsymystä lukuunottamattaq hyvin, väsymys johtuu täysin, siitä että yöllä ei tule uni. Sitte aamullakin kun saisi vielä nukkua niin se vaan katoaa jonnekkin. Tylsää.

Masuasukki taitaa olla edelleen poikittain mahassa. Toivon kylläkin, että kääntyisi itse perjantaihin mennessä takaisin raivotarjontaan. Silloin olisi aika ultraan, jossa katsotaan miten päin ollaan. Haluaisin kuitenkin synnyttää ihan normaalisti, enkä ollut todellakaan varautunut, että kaveri menee vielä kääntymään väärinpäin. Kun on kuitenkin ollut jo monta viikkoa oikein päin.

Onko kenellekkään tehty kääntöyritystä OYS:ssä? Kuinka mahtavat nimenomaan OYS:ssä suhtautua jos ei halua kääntöyritystä yms. Kenelläkään kokemusta?

Kyllähän sitä jo ainakin mie odotan kuumeisesti, että saisin tuon oman nyytin syliini. Vaikkakin tietenkin toivoo, että viihtyy masussa niin kauan, että on turvallista ulos tulla. Sama se kai sitten vaikka äidillä alkaisikin hermot menemään. Mies on ollut oikein kultainen, kyselee mitä voisi tehdä helpottaakseen mun oloa ja oiken näkee, kun häntä harmittaa kun ei voi millään helpottaa esim. nukkumista. Nytkin lähti yksinään koiran kanssa lenkille, kun meinasin, että en oikein jaksaisi.

Mutta jatketaanpa taas myöhemmin, kun vaikka on jotain kirjoitettavaakin.

Viikonloppuja kaikille mameille ja masuille!

Myy tasan rv35

Vierailija

Tervetuloa kaikille uusille, joita on hurja liuta. Kivaa =). Täälläkin satoi aamulla vettä, mutta nyt on oikein kaunis syksyinen päivä. Ei oo enää pitkä aika meidän kuukauteen.... Huih, alkoi minuakin jännittää kovasti tuo synnytys vaikka viidettä kertaa pappia kyydissä ollaankin. Ekana en aikonut ottaa mitään sairaalaan itelleni mukaan, mutta nyt kun siellä osastolla tuli yö makoiltua niin kylläpä otankin : maustettua teetä, kun siellä oli vaan sitä perusmakua =(. Sitten taidan ottaa omat yöpaidat kun olivat aivan kamalia flanellihirvityksiä ja kuumia kuin mitkä, kokemuksesta muistan että kun se jälkivuodonkin määrä oli minimaalinen niin ehkä parilla pärjään. Sitten omat alushousut, en kyllä laita niitä verkkahirvityksiä jalkaani vaikka menis pesuun kymmenet. Sitten jotain pientä naposteltavaa : kuivattuja hedelmiä, namia jne. =). Että nää pitäs kehitellä kassiin vielä.

Olo on muuten hyvä : paineet pysyvät levolla kurissa vaikka olivatkin korkeimmillaan 160 / 117. Nyt kun maltan vain olla niin alapainekin pysyy 90-100 kietämillä. Ja kuulemma vasta sitten huolestuvat jos alapaine nousee yli 105 ja on proteiinia pissassa tai hurjasti turvotusta, jota miulla ei kai sitten paljoa ole kun painokin noussut kaikkiaan 4 kg.

No ensi viikon perjantaina taasen painoarvioon, ktg-käyrälle ja äitipolille. Kyllä täsä raskaudessa on ravattukin niin että miulla loppu tila neuvolakortista =DDD. Esim. toista odottaessa kävin 8 kertaa terkalla tai lääkräillä ja se raskaus oli muutenkin todella helppo ja tyttö oli / on edelleen erittäin helppo ja kiltti ja vaivaton 8 v.

Mutta nyt taasen levolle ja kohta syömään.

Rapuäiti ja neiti-Töppönen 36+3

Uusimmat

Suosituimmat