Voinko aloittaa vellien antamisen 2kk ja 2 viikkoa vauvalleni?

Vierailija

En imetä, koska maitoni loppui. Lapseni syö kahden tunnin välein 100ml korviketta, yöllä kolmen tunnin välein. Olen todella väsynyt ja kaipaisin unta. Voiko vellit olla haitaksi noin pienelle?

Kiitos.

Sivut

Kommentit (53)

Vierailija

Olen totutellut just tuon ikäisenä vauvat kiinteille. Kaikki ovat olleet terveitä ja ovat edelleen. Kahdeksan lasta näin olen alkuun ruokkinut. Ja ruokin myös seuraavan. Ennen pilttipurkeissakin oli 3kk eikä 4kk niinkuin nyt. Mihinkäpä ne lapset siitä muuttuvat vaikka direktiivit ja suositukset muuttuu milloin minkäkin villityksen mukaan. Väillä keksitää sääntöjä sinne ja tänne ja kohta palataan vanhoihin...

Jokainen tekee kohdallaan niinkuin parhaaksi näkee. Jos lapsen vatsa sen kestää, niin miksi ei. Jos asia on periaatteesta kiinni, niin sille ei sit voi mitään...

Meillä näin.

Vierailija

Totta, mutta eipä meilläkään vauvat kuolleet, vaikka suositukset olivat toiset 90-luvulla kun nyt 2000 luvulla. Ovat jopa terveempia ja elävät ilman allergioita . Nykyään on totta myös se , ettei ihmiset osaa ajatella asioita omalla päällään vaan lukee kirjat ja kulkee tasan neuvolan ohjeiden mukaan. Luulempa että jokainen äiti osaa itse katsoa mikä olisi lapselleen parhaaksi, mutta eipä näin vaan taida olla. Lapsen tarpeet pitää opetella huomaamaan. Kyllä itse äiti, jos joku tietää mitä lapsi on vailla ja mikä ravinto riittää mikä ei. Mulle jopa neuvolassa sanottiin, ettei aina heidän ohjeitaan pidä ottaa kirjaimellisesti vaan on hyvä, että osaa tehdä myös itse ratkaisuja. Mä en jaksa käsittää, esim miks täällä kysytään neuvoja lapsen ruokintaan ja hoitoon liittyvissä asioissa, kun suurinpiirtein jokainen on kuitenkin asioista eri miletä. Ottakaa jo hyvät äidit ne omat päät käyttöönne ja tehkää niinkuin parhaaksi näette, silloin vasta vauvoillanne on hyvä olla!!!

Vierailija

Valmisvellithän ovat maustettua korviketta eli eivät pidä nälkää yhtään sen paremmin kuin joku Tuttelikaan. Ja jos lapsi rintaruokinnalla, äidinmaidosta saa kyllä eniten kaloreita ja rasvaa, eli vellit on ihan turhia. Myös hedelmä- ja vihannesoseet ovat tosi kevyitä esim. juuri äidinmaitoon verrattuna.

Mua aina huvittaa kun ihmiset perustelee kiinteiden aloittamista lapsen nopealla kasvulla tai tietyn painorajan ylityksellä. Mitenköhän lapsi on huimaan painoonsa päässyt??!

Vierailija

Jos aiheesta on TUTKITTUA tietoa, niin miten ihmeessä sitä voi olla niin vaikea soveltaa ja uskoa? Kyse ei ole todellakaan siitä, että EU vaatii suositusten muuttamista, tai jostain ihmeen muotivillityksestä.

Voiko enää olla idioottimaisempaa tapaa käsitellä uutta tietoa ja suosituksia kun vedota johonkin helvetin 50-lukuun? Ennen oli ennen ja nyt on nyt. Tänä päivänä tästäkin asiasta tiedetään enemmän kuin 50-luvulla.

Vittu, ihan kun kuuntelisi jonkun mummon juttuja, miten ennen oli asiat niin paljon paremmin...

Vierailija

Tämä täysimetyksen suosituksen lasku 3 kuukauteen perustuu terveydenhoitajaksi opiskelevan siskoni tietoihin. Suurimalle osalle vauvoja (ja huom! poikkeuksia mahtuu aina mukaan), pelkkä maito ei riitä ravinnoksi enää 3 kk tai ainakaan sen jälkeen kun vauva painaa yli 6 kg. Tämä koskee myös pulloruokittuja vauvoja.

Lisäksi monella maitoa ei tule tarpeeksi vaikka itse luulee niin, vauva heräilee usein, syö usein ja on kärttyinen. Tunnin välein tissillä ei ole normaalia.

Vierailija

ei tullut eu:lta, vaan who:lta. Osui vain samaa aikaan ja siten sitä noudatettiin kaikkialla länsimaisissa eu-valtioissa.

Minun puolestani kukin tehköön mitä lystää, ei ole minulta pois, mutta mihin on unohtunut se, että vauva 2-3kk on vielä hyvin pieni vauva. Kelatkaa nyt hiukan, ei sen kuulukaan nukkua öitänsä läpi. Joillain nukkuu, totta, mutta normaalimpaa on että vauva herää ja syö tiheään.

Antakaa niiden vauvojen olla vauvoja...

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Suurimalle osalle vauvoja (ja huom! poikkeuksia mahtuu aina mukaan), pelkkä maito ei riitä ravinnoksi enää 3 kk tai ainakaan sen jälkeen kun vauva painaa yli 6 kg.

Kiinteiden jälkeen alettiin valvoa...

Vierailija

Kyseessä ei ole mikään huuhaadirektiivi, mikä mepit ovat ajankulukseen säätäneet äitejä kiusatakseen.

Jokainenhan voi toimia parhaaksi näkemällään tavalla, antakaa vaikka grillipihviä vauvalle jos huvittaa. Typeryytensä kuitenkin osoittaa jokainen, joka tulee kiistämään tutkittua tietoa sen perusteella, että meidän nicojessicakin joi vellejä heti laitoksella ja ihan terveenä on pysynyt, eikä mahakaan ole venynyt...

Voi jeesus, mistä teitä sikiää....

Vierailija

Kun ei ennenkään, miksi sitten nyt - eivät lapset ole muuttuneet? Siksi koska tieto ja mahdollisuudet ovat lisääntyneet, ja haluamme parasta lapsillemme.

Vierailija

jotka olivat pieninä syntyneet kaksoset. Tiedättekö myös että täysimetyssuositus ollaan laskemassa takaisin 3kk, koska puolen vuoden täysimetyksessä ei ole mitään järkeä ja tämän ovat terveydenhuollon ammattilaiset nyt huomanneet.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

jotka olivat pieninä syntyneet kaksoset. Tiedättekö myös että täysimetyssuositus ollaan laskemassa takaisin 3kk, koska puolen vuoden täysimetyksessä ei ole mitään järkeä ja tämän ovat terveydenhuollon ammattilaiset nyt huomanneet.

Toivottavasti kukaan ei usko tuollaista paskaa. Imetyssuositus on kylläkin väh. vuosi World Health Organsationin mukaan. Ette te ihmiset sitten yhtään ajattele lapsenne parasta. On niin kiire sinne ja tänne, ettei edes lasta malteta syöttää! Jos ei imetys onnistu niin sit ei, mutta nykytietämyksen mukaan lapsen suolisto ei ole valmis kiinteälle ravinnolle ennen kuuden kk:n ikää.

Että pistää vihaseksi!!! Toivottavasti osa viesteistä oli provoja, muuten olette ihmiset saatanan tyhmää sakkia!!!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat