Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä topparukkaset pitävät kädet lämpiminä kovillakin pakkasilla?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kehukaa (ja haukkukaa) talvirukkasia, tyttöni on 2v ja pitäisi ostaa vähän paremmat rukkaset jotka pitävät pakkasen ulkopuolella:)

Viime talvena en hyviä onnistunut löytämään vaan aika usen ne pienet kädet olivat kylmät kun kotiin päästiin..

Hintahaitari on vaan aikamoinen näissä esim. Prismassa myytävissä, Lassien hansakat 10e ja reiman 29e? Jos sijoitan 30e hanskoihin odotan että siellä ei pienet sormet palele.

Kertokaahan mitkä kannattaa ostaa ja kauppoja myös mistä niitä saa!

Kiitos!

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

riittävät. Rasavilin Peukapoteista minulla on täysin päinvastaiset kokemukset. Ne on vaikea saada pysymään kunnolla kädessä ja vesi meni niistä heti läpi saumojen kohdalta. Ostan siis jatkossakin Reimatecit siihen tarkoitukseen ja oikein kylmälle nahkarukkaset.

Vierailija

Lenne hanskat ovat ehdottamasti olleet kaikkein lämpimimmät.

Nahkarukkaset + villalapaset myös todella hyvä vaihtoehto mutta vaatii kunnon pakkasen.

Reiman tavalliset ei kuivu sisältä kuin kääntämällä koko hanska nurinpäin ja haisevat aivan hirveälle.

ReimaTecit musta liian kalliit pakkashanskat, toimii kyllä loskakelissä tosi hyvin mutta itse en usko siihen että sama tuote toimii + kelissä ja kovassa pakkasessa.

Peukalopotteihin olin todella pettynyt ei pysynyt meillä sormet lämpiminä.

Vierailija

Maksoi 30 e ja mielestäni ylihinnoiteltu. Ainoa hyvä puoli oli, että kurahanskoja ei paljon tarvinnut niiden päällä eli hylkivät vettä hyvin.

Kunnon pakkasella on kaikista lämpimämmät sellaiset nahkarukkaset jossa on aito karva sisällä. Saa jostain toreilta? Mutta kun täällä pääkaupunkiseudulla sitä kunnon talvea kestää tyyliin pari viikkoa ja loput ajasta on loskaa.. joo siis ehkä ostankin ne reimatecit taas:)

Vierailija

tosiaan 2. hanskoina nyt serkun 2 vuotta vanhat Peukalopotit,ja kun saatiin ne viime keväänä eivät olleet kastuneet sisältä vielä kertaakaan.Ihan mielenkiinnolla odotan kummat ovat lämpöisemmät,upouudet reimatecit vai vanhat Rasavillit.Kuulin jostain että reiman hanskoja oisi paranneltu jotenkin paremmiksi kylmällä ilmalla.

Ja reimatecistä kannattaa muistaa se,että korjaavat tehtaalla vaatteen jos teippaukset ei pidä. Meidän tutulla oli yli 2v vanha välikausihaalari ja soitti Reimalle kun saumat ei enää pitäneet vettä, ja korjasivat sen ilmaiseksi!

Vierailija

kahta eri sorttia, sillä kaikki tuntuvat niitä vain kehuvan ja omasta kokemuksesta voin sanoa, etten huonompia hanskoja ole koskaan vielä nähnyt. Meidän vajaa nelivuotiaalle ostin sellaiset viime talvena ja muutaman viikon käytön jälkeen saumat jo rispasivat. Lisäksi niissä oli kelissä kuin kelissä aina sormet jäässä. Jopa nollakelillä piti olla välihanskat. Vedenpitävyyttä niissä ei juuri kehuttavasti ollut. Kädet kastuivat. Ostin nämä normaalihinnalla ja lastenvaateliikkeestä, joten tuskin mitään sekundaerää olivat ainakaan...

Sen olen huomannut, että pienemmissä koissa on rukkasen kärjissä ilm. cordura-vahvikkeet. Näissä ei sellaista ollut. Vuorikin vain ohut teddy-karva. Liekö edes vanua välissä. Mutta valaiskaa mua tietämätöntä, etten aiheetta kyseistä tuotetta hauku.

Vierailija

olen niitäkin kokeillut, eivätkä minusta olleet sen ihmeellisempiä kuin halvemmatkaan. Menivät pojalla myös rikki ihan yhtä nopeasti kuin muutkin. Sellaisia hanskoja ei olekaan, jotka olisivat joka kelille sopivat, joten parempi olla useammat. Tätä talvea meillä odottaa Lassietec-rukkaset nollakelille ja Hans newtech karvarukkaset pakkasille. Lassietecistä ei ole vielä kokemusta, mutta malli näkyy olevan sama kuin meidän 2v tytön käteen tosi hyvin istuvissa ja paikallaan pysyvissä lassien syysrukkasissa. Väittävät olevansa vedenpitävät. Hans-rukkaset vastaavat minusta ihan peukalopotteja, samanlainen pintakangas ja teddyvuori, lämpimätkin ovat uutena. Elsa Pitkäsen rukkasia olen myös kuullut kehuttavan. Ja hintaa näillä meidän rukkasilla on n. 10 euroa pari. Eli minusta on parempi ostaa 3 halvemmat kuin yhdet kalliit, niin voi vaihtaa sään mukaan ja jos kastuvat. Kosteussuojat kun ei ainakaan meidän kohta 5v pojalla kauan kestä ehjänä.

Vierailija

Meillä ne olivat viime talvena kokeilluista rukkaista ehdottomasti parhaat, helppo saada käteen, pysyivät hyvin ja olivat lämpöiset (kovilla pakkasilla lapasten kanssa, kuten edellä). Tuo käteen saaminen on monien rukkasten kanssa tuskien tie, yhdet jopa palautin kauppaan, kun ei kerta kaikkiaan menneet sovussa käteen.

Reimatecejä ei ole kokeiltu, kevätalesta ostin tälle syys/talvikaudelle yhdet kokeiltavaksi. Noissa ei kyllä ainakaan ole läheskään yhtä lämmin vuori kuin Peukalopoteissa, en tiedä onko Reimatecejä eri paksuisia.

Vierailija

veden pitävyyttä ei juuri ole testattu vielä.

ostin reimat 3+1 päiviltä 10e ja niitä ajattelin kokeilla :)

lisäksi on lapasia, vuorelliset kurahanskat.

ehdottomasti lämpimämmät hanskat ovat varmasti turkisrukkaset ;) mutta niiden veden pitävyys taitaa olla aikas huono :D

Vierailija

Kun olin vielä töissä suosittelin hoitolasten vanhemmille peukalopotteja ja reimatecin hanskoja.Olen monet 1-v:t hoitanut enkä ole kokenut etteivät olisi pysyneet kädessä.Omalla 1,5v:llä on serkun vanhat peukalopotit alkuun ja jos eivät enää vettä pidä tai kun tulee kylmempää niin vaihdetaan reimateceihin.Stokkalla on tässä kuussa kanta-asiakastarjouksena nuo peukalopotit 20 ¿, normaalisti 25,90!

Vierailija

Rasavillin peukalopotti?? jotakin sinnepäin.. meillä oli viime talvena 2vuotiaalla ne käytössä ja suosittelen, peukku pysyy paikallaan, ja ne kestää ÄLYTTÖMÄN hyvin kosteaakin. Ja sit kovil pakkasil viel villalapanen alle niin kyllä tarkenee.

Korjatkaa tuo nimi, ku epäilyttää et muistinko oikein..

Vierailija

Meillä oli viime talvena 1-vuotiaalla Jonathan-merkkiset hanskat, niitä myy Jesper Junior (Helsingissä Forumissa). Olin niihin tyytyväinen, ja aion ostaa samanlaiset täksi talveksi. Maksaa n. 7-8 euroa. Kovilla pakkasilla laitettiin alle villalapset.

Vierailija

Me on tykätty Rasavilin (n.20e)talvikintaista, pitävät veden, istuvat hyvin ja ovat lämpimät. Tosin ihan kovilla pakkasilla (alle -15) pitää niihikin laittaa lapaset alle. Reimatecit ovat myös hyvät mutta eivät mielestäni niin lämpimät, vaativat lauhemmalla jo lapasen alle. Tosin on meillä ollut näitä halvempiakin kintaita (n.10e) ja ne ovat toimineet villalapasen kanssa, mutta kastuvat kun paljon lumessa telmutaan. Ostanen talveksi yhdet halvat ja yhdet Rasavilin kintaat, kun ollaan paljon ulkona niin on toiset kuivumassa aina.

Vierailija

mutta kävin ihan tarkastamassa ja meidän poitsun lämpimiksi osottautuneissa kintaissa lukee Reimatec. Viime talvena poitsu oli perhepäivähoidossa ja hoitaja antoi aika kivan vinkin... eli kannattaa tarkastaa onko haalarin hihansuu hirmu tiukka. Jos on (kuten meillä oli), saattaa puristaa niin, että käsi kylmenee hyvässäkin hanskassa. Väljensin hihansuuta ja eron huomasi. Silloin taisi kyllä olla erimerkkiset kintaatkin... joka tapauksessa.

Vierailija

Itse olen ostanut reimatecit lapselleni aina alesta, eli esim. keväällä toppahanskat viimeisistä alennusmyynneistä joihin ne vasta pannaankin halvemmalla hinnalla myyntiin ja kesällä välikausimallit. Eivät ole kovin paksut, mutta ainakin viime talvena pysyi tenavan kädet hyvin lämpiminä. Enemmän oli ongelmia varpaiden kanssa. Ero peukalopotteihin on teipatut saumat, eli ei mene vesi läpi.

tätini on kahden lapsen kanssa testannut ja todennut, että yhdet reimatecit riittävät hyvin talveksi, mutta eivät kestä " isältä pojalle" vaan joka lapselle on saanut hankkia sitten omat, jotka on kulutettu loppuun ja korkeintaan niistä on ollut kakkoshanskoina iloa sitten seuraavalle. Mutta jos vertaat, että ostat talvessa kolmet norm. hintaiset hanskat jotka eivät kestä vettä, kulutusta yms. niin samalla olisit ostanut ne yhdet reimatecit...

toisaalta nämä on myös makuasioita, mutta meillä siis reimat käytössä.

Vierailija

Meillä nyt 5v tyttö on ollu pienestä asti pakkasilla sormet jäässä. Kun oli parivuotias niin mummo osti tytölle markkinoilta nahkarukkaset. Niihin kun laittaa kovalla pakkasella vielä villalapasen alle niin hyvä ettei hiki tule. Kostealla kelillä eivät tietenkään toimi mut pakkasella tosi hyvät, kestävät ja edullisetkin ainakin edellä esitettyihin merkkeihin verrattuna. taisivat maksaa max 10e.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat