***vetin naapurit!

Vierailija

Eilen illalla puol 12 mun mies kävi sanomassa yläkertalaisille ystävällisesti, että voisivatko laittaa musaa pienemmälle, että saadaan nukutuksi, ja et meil on pieniä lapsia. Sieltä kuuluu toisinaan mekkalaa hiljaisuusaikojen jälkeen. (kerrostalossa klo.22)

No se akka rupes rääkyy kännissä, pää punasena et älä sä mua määrää ja **ttu ehän laita. Tee vaan valitus. painu **ttuun mun ovelta. Miks asutte kerrostalossa...

Siis huh! Mitä siis voin tehdä??? Se akka tuli sit viel mein ovelle pimpottaa ja jatko avautumista, menin avaa ja sanoin vaa et en keskustele sen kaa ku se on tos tilassa. Sit se rupes rääkyy et on heränny neljält töihin ja et ei hällä oo terassii ja grillibileitä! (Meil on terassi, mut ei ees grillii, eipä oo tullut juhlittua vuoteen, oon just saanut vauvan)

Sen verran tiiän et en voi tehä kirjallista valitusta ellei siin oo muittenkin talon asukkaiden nimii, mut mitä voisin tehä??

Kommentit (7)

Vierailija

Ymmärrän suuttumuksesi, tuollainen on tosi häiritsevää. Mutta älkää hyvät ihmiset ikinä menkö itse soittelemaan ovikelloja ja valittamaan, ikinä ei tiedä kuku hullu siellä avaa. Tiedän tapauksen jossa juuri mies kävi soittamassa ovikelloa ja pyytämässä hiljaisuutta niin oven avaaja ampui hänet siihen. Soitto vain poliisille ja he käyvät hoitamassa asian. Kokemusta on.

Vierailija

Jos käyt kysymässä muilta naapureilta, onko heitä häirinnyt ja saat " nimiä paperiin" , niin naapurisi saa samantien huomautuksen. Muistaakseni kolmesta huomautuksesta joutuu ulos. Näin siis ainakin Helsingissä kaupungin vuokra-asunnoissa.

Jos asuntosi on oma, samoin naapurillasi on oma, niin en tiedä mitä hyötyä valittamisesta käytännössä on. Isännöitsijä voi kai huomauttaa naapurillesi ja asiaa voidaan " käsitellä" taloyhtiön hallituksessa, mutta en usko, että naapuriasi voidaan käskeä myymään asuntonsa ja muuttamaan muualle.

Ehkä jollain on parempaa tietoa asiasta.

Vierailija

ihmisillä on elämä, ja jos kuitenkaan melu ei ole jokapäivästä. eilen illalla oli perjantai, eikös se ole ihan yleinen meluamispäivä täälläpäin.

Vierailija

eilinen meteli" . Et sä sillä mitään voita, että jäät vaan kotiin ihmetteleen etkä vie asiaa eteen päin.

Ja just tuon takia MÄ en ikinä ostaisi omaa asuntoa kerrostalosta... Naapureitaan kun ei voi valita...

Vierailija

rtaa valitettu (tässä puhutaan kyllä jo ainakin vuoden kestäneestä, todella häiritsevästä käytöksestä. Poliisitkin kävivät paikalla useasti). Kerrostalossa on järjestyssäännöt, ja niiden toistuvasta rikkomisesta voi saada häädön riippumatta asunnon omistusmuodosta. Jos ei osaa asua talon säännöillä, ostakoon ok-talon...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat