Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*****MAALISMUSSUKOIDEN lauantaikuulumiset*****

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Olenko nyt ihan väärässä vai eikö meillä ollut vielä tälle päivälle pinoa? Mikäs on vointi tänään? Millaisia viikonloppusuunnitelmia kaikilla on?

Minä heräsin aamulla jo tuossa seitsemän aikaan kun oli jotenkin tavattoman levoton olo. Kävin sitten suihkussa ja luin hetken lehteä niin menihän se levottomuus ohi. Söin siinä sitten vähän aamupalaa ja käväisin kaupassa hakemassa unohtuneet ruokatarvikkeet. Onneksi on tuo kauppa tuossa ihan vieressä. :) Mies nukkuu edelleen..

Tänään ajattelin pestä vähän pyykkiä ja iltapäivällä käydään mun vanhempien luona visiitillä. Illalla olisi tarkoitus lähteä kaupungille syömään ja leffaan.

Masussa on hurjat aamujumpat menossa. :) Olo on oikein reipas.

Mukavat lauantait kaikille!

Lily & Nappo 20+3

Kommentit (15)

Vierailija

Meillä on nimistä puhuttu jo paljon ennen kuin lasta ruvettiin yrittämäänkään.

Meillähän ongelmia meinasi aiheuttaa anoppi, joka oli vahvasti sitä mieltä, että meidän mahdolliselle pojalle pitäisi antaa sama nimi, kuin isälleen ja tämän isälle eli olisi jo kolmas samanniminen mies tässä perheessä, kun on kuulemma semmoinen suvussa kulkeva nimi. No, onneksi mieheni oli heti kanssani samoilla linjoilla, että sitä ei ainakaan, ei edes toiseksi nimeksi. Mieheni sisko saa kyllä piinata lapsiaan tuolla nimellä, jos haluaa. Nimessä ei sinänsä mitään vikaa, mutta sekoittaa ihmisiä ja virastoja ja vaikka ketä.

Pojalle siis keksittiin ahkerammin " parempi" vaihtoehto ja pojan nimi on jo vähän niinkuin " kiveen kirjoitettu" , mikä luultavasti tarkoittaa sitä, että viime tipassa vaihdamme sen=). Tyttö on vähän avoimempi tapaus, lähinnä ihania vaihtoehtoja on liian paljon=) Sanottakoon, että kun meidän molempien nimet alkaa J:llä, niin lasten nimet ei tuu enää sillä kirjaimella alkamaan. En myöskään anna lapsilleni (jos niitä siunaantuu useampi kuin tämä yksi) keskenään sointuvia nimiä. Ymmärrän toisaalta miksi joku niin tekee, mutta mie haluan korostaa mieluummin jokaisen lapsen yksilöllisyyttä. Miulla ja miun sisaruksillakin on ihan erilaiset ja erityyppiset nimet.

Nyt hyvää yötä.

jossara ja matkustaja rv17+4

Vierailija

ja todella kylmä tuuli. Nyt voi sanoa, että se pureutuu suoraan luihin ja ytimiin :/

Mutta muuten oikein mukava lauantaipäivä. Laitellaan hyvää ruokaa ja nautitaan olosta. Ja ei oo kiire minnekkään. Jaksaa taas ens viikolla höyrytä töissä kun saa välillä ottaa rennosti.

Tänään ollu puhetta liikkeistä. Mulla kans eilen hiljanen päivä " Nestorilla" , muutama pikku muksaus vaan tuntu. Taitaa kaveri hengailla niin syvällä että kaikki " iskut" ei tunnu. Mutta torstai-iltana pari tönäisyä tuntu jo masun päällä ja näky semmonen ihan pieni pullahdus. Se oli just ja just silmillä havaittavissa ja ei näkyny enää uudestaan. Ja tietysti mies ei ollu kotona ja kun sitte myöhemmin yritti tunnustella ja etsiä mahdollista näkyvää liikettä niin eipä tietenkään.. Mutta ihanalta tuntui. :)

Masukin ja selvästi vauvamasu, vaikka aamusin vähän pienempi kun iltasin. Jotenki hassua, et mammahousut on aamulla melkeinpä liian isot ja sit illemmalla oiken hyvän kokoset :)

Mutta nyt pois koneelta ja ruokapöytään ja sitte ruokalevolle :)

Mukavaa lauantain jatkoa kaikille!

Kati ja Nestori -rv 20+3

Vierailija

Alaselkää täälläkin vihloskellut välillä :(. Närästystä silloin tällöin. Esikoisesta se äityi aivan kauheaksi loppuaikoina ja synnyttäessäkin oli aivan hirveä närästys!

Hankintoja en ole kauheasti tehnyt, koska nyt vasta uskallan alkaa odottamaan vauvaa oikeasti ;). Esikoiselta onkin melkein kaikki valmiina, turvakaukalo täytyy hommata ja pari uutta vaippaa ihan ehdottomasti ;D.

Hulluilta Päiviltä ostin tosi suloiset pikkuiset sukkikset :).

Olen myös sitä mieltä, että aika vähällä pärjää, kun osaa karsia ne turhakkeet joita vauvamarkkinat ovat pullollaan..

Oletteko jo nimiä alkaneet miettimään :)?

Mä olen suunnilleen 15-vuotiaasta miettinyt hyviä lasten nimiä ;D. Esikoiselle oli vaarallisen helppo löytää molempia miellyttänyt nimi, ja nyt sitten ei oikeastaan mitään yhteistä suosikkia löydy (ei tyttöjen eikä poikien nimistä) :P. Eli kannattaa alkaa vääntö ajoissa, ettei tule paniikki vauvan synnyttyä ;D.

Varmaan joitain vaatteita täytyy hankkia lisää, jos tulokas sattuu olemaan poika. Melkein toivoisin tyttöä, koska esikoiselta on niin paljon ihania mekkoja varastossa ;D.

Aika paljon on molemmille sopivaa kampetta kyllä valmiiksi, koska en ole välittänyt mistään prinsessahörhelöistä ja esikoisella jonkun verran aika " poikamaista" (ja " unisex" -) kudetta käytetty. Lisäksi punainen sopii mielestäni pojallekin mainiosti ;) (en jaksa alkaa paasaamaan lempiaiheestani lastenvaatteiden sukupuolijaosta enempää tällä kertaa ;D).

Vierailija

Munkin puolesta!

Yöllä heräsin alavatsakipuun... TUntui niinkuin virtsarakko olisi ihan täynnä ja menin vessaan, mutta senkin jälkeen puristus vaan tuntui. Mietin, että olisiko se ensimmäinen mahdollinen ns. harjoitussuppari?? Vai mikä mahtaa? Kiitos, jos joku osaa auttaa mietiskelyihini ;o)

Muuten ei olossa muutoksia, maha kasvaa, mutta liikkeitä en tunne! Tai eilen mahdollisesti tunsin jotain, se oli niinkuin ylävatsassa, ehkkä vähän pallean alapuolella, vasemmalla puolella. Voiko siellä asti olla mahdollinen potku??

Kohta lähetään Itikseen katteleen kaikkia asioita, meille on kertynyt kauhea lista, mitä pitäisi ostaa ;o) Mm. vaaka, jotta näkisi vähän painon kehitystä. Ja ostaa lahjoja.. Ensi viikonloppuna olisi sitten iso kasa synttärijuhlia, hyvien ystävien ja siskon, joten pakko mennä ;o)

Iloista viikonloppua! Palailen katselemaan tänne aina välillä.

V+Helmeri rv 18+3

Vierailija

[color=purple]mun piti tulla kommentoimaan. Meillä ei vielä oo tän odotuksen aikana nimistä keskusteltu, mutta aikalailla ollaan samaa mieltä nimistä oltu kun ollaan niistä jossain vaiheessa keskusteltu. Pitäs kyllä varmaan alkaa pikkuhiljaa miettimään, ettei sitten tuu kauhee " sota" kun ei yhteistä sopivaa nimee löydykään. Kummit on jo valittu ja pyydettykin jo.

Kauniita unia, masuasukin kuvia!

Monkey

Vierailija

V80 - SAma juttu mulla outoa tunnetta ollut pari päivää alavatsassa. Liikkeet olen tuntenut jo pari viikkoa, mutta kun ei tuo tunnu oikein liikkeeltäkään. Ala masu on aivan kova ja ilmeisesti painaa rakkoakin kun ravasin eilen vessassa viiden minuutin välein pari tuntia... Supistuskin pitäisi tuntua " muistaakseni" erilaiselta (esikoisen syntymästä aikaa 8 vuotta ) mulla ainakin masu on kova ainoastaan alhaalta ja aika pitkiäkin aikoja siis esim. puol tuntia kerrallaan. Oma käsitykseni on - pikkuruinen on sellaisessa asennossa masussa, että (esim. selkä edellä) painaa masun etuosaa .... Olisko kukaan tosiaan viisaampi ?! Tarvii kysellä neuvolasta seuraavalla kerralla.

Viikonloppu taitaa sujua kotihommia tehdessä pyykki vuori on valtava.

Jotain kivaakin on tiedossa pitäisi valita tapetti pikkuisen huoneeseen : ) Siinä samalla huonetta siivotessa voin tutkailla läpi kaikki vanhat vauvanvaatteet. Olen kyllä jo päättänyt etten hanki mitään vauvan tavaroita ennen joulukuuta, mutta onneksi vanhoja löytyy kyllä. Eikä meillä ole paljon ostettavaakaan kun turvakaukalo ja vaunut ovat ainoat mitä pitäisi ostaa muut löytyy jo.

Tilasin muuten ensi tiistaille yksityiseltä lääkäriasemalta ultran kun tämä meidän sairaanhoitopiiri (päijät-häme) ei tarjoa kun niskapoimu-ultran. Siis tiistaita odotellessa !!

No mutta rentouttavaa syysviikonloppua kaikille !

Äitsykkä80 & RV 18+3

Vierailija

Kai sitten täytyy uskoa että ne harjoitussuppareita olivat ;o) Kivaa, jotain " konkreettisempaakin" jo tähän oireettomaan oloon! Lilykos se kysyi.. Ei se olo kestänyt kauaa aikaa, siinä kai se kun vaimeni niin nukahdin taas, en muista ;o) Keskellä yötä kun tapahtui.

Joo, oltiin shoppailemassa päivällä yli 4 h Itiksessä ja jo otti voimille. Meillä kai se mies on innokkaampi shoppailija! Ainakin kun hänelle kenkiä etsitään...

Iloista iltaa kaikille!

V+Helmeri

Vierailija

mutta kovin tuulista. Oltiin lasten kanssa melkein pari tuntia ulkona ja nyt kuopus nukkuu päikkäreitä ja esikko katselee filmiä, että äiti pääsee nettiin ; )

Mietin siinä ulkoilessa jotain kivaa tekemistä viikonlopulle, kun ei huvittais vaan kotonakaan olla ja ollaankin nyt sitten lähössä kaupoille kun kuopus herää. Rintaliivit ainakin täytyy saada ja katotaan nyt mitä muuta sitä mukaan tarttuu..tosin ei kauheesti oo rahaa joten parempi jättää heräteostokset väliin. Mun himoni on nimittäin shoppailu ; )

Joku täällä (en enään muista nimimerkkiä) kyseli suppareista ja voi hyvin ollakin että ovat niitä, mutta vaikka minäkin kolmatta odotan en ole ihan varma oonko tuntenu supistuksia kun tuntuu jännästi ylävatsa kiristyvän vaikka kohdun korkein kohta on vasta siinä navan seudulla..Mitä luulette voiko tuntua ylävatsalla? En kyllä keksi mitä muutakaan olisivat..Kestää kuitenkin vain kork minuutin ajan. Kaveri oli sitä mieltä että voisi ollakin kun lääkäri oli kait hänelle selostanu että supistukset tuntuvat myös vatsalihaksissa ylempänä (luulin kyl ettei mulla mitään lihaksia enään ookaan ; )!

Olo tosiaan ihmeen energiseks muuttunu ihan muutamassa päivässä. Liikkeeitä tuntunut taas vähemmän viimepäivinä..Onko ihan normaalia? Tosin kaikkia liikkeitä ei edes luultavasti vielä tunne?!

Hyvää viikonlopun jatkoa muillekin maaliskuisille.

T.Lyytikki 18+

Vierailija

menossa että ostin hennesiltä mom/imetyspaidan. Eli sitä voi jo nyt käyttää että sitten vauvan syntymän jälkeen. Hintakaan ei ihan päätä huimannu eli 19,95e. Sitten uudet liivit kun vanhat alkaa kiristään. Talvikengät pitäisi itselle vielä löytää ja joku takki. Mistäköhän löytys joku vähä pitempi a-linjainen toppatakki? Tai villakangas takki a-linjainen kun muut ei sitten talvella päälle mahdu. Osaisko joku neuvoa? Villakangas takit kyllä tosi kalliita. Kokeilin nimittäin tässä eilen talvitakkejani ja yksi peräti mahtui niistä päälle. Kaikissa muissa vetoketju pingotti niin että en mahdu niihin kun niiden aika piakkoin tulee. Voitte siis kuvitella että vatsani on jo aika iso! Voisin veikata että olisin jo 28 viikolla ennemmin kun 19 viikolla raskaana ; )

Kuopukselle ostin villahaalarin talvea odottamaan ja miehelle synttärilahjaks fleece takin.

Teki taas sauna tehtävänsä ja nyt ihanan rento olo. Lpaset meni juuri sänkyihin ja nyt lähden minäkin vielä herkutteleen karkilla ennen nukkumaan menoa. Moido!

Vierailija

No niin.. Pakollinen visiitti vanhempieni luo on tehty. :) Ihan hyvin se meni. Kyllähän se äiti taas jaksoi muistuttaa miten se kahvi ei sovi raskaanaolevalle ja hänen " mielikseen" joinkin sitten vain yhden kupposen. Toivottavasti on rouva nyt tyytyväinen! :)

Miehellä piti tosiaan olla vapaa viikonloppu mutta tuolla se nyt tekee jotain projektia.. Ärrin murrin! No lupasi sentään tehdä vain kuuteen asti. Sen jälkeen lähdemme kaupungille.

Selkää kolottaa ja närästääkin alkoi. Voi tympeys.. Ihana kamala olo. :) Ehkä se tästä menee ohi tai ainakin unohtuu kun päästään liikenteeseen.

Nappokin halusi tervehtiä teitä oikein mujovalla potkulla. :)

Mukavaa iltaa kaikille!

Lily & Nappo 20+3

Vierailija

-Lily-80:

Lainaus:

Kuinkahan sitä äitin hössötystä taas jaksaa? Ovatko muiden vanhemmat hössöttämässä? Musta tuntuu että meidän äiti on ihan kamala. Kahvipöydässäkin se ihmettelee että miten minä voin juoda kahvia kun se on niiiiiiin pahasta lapselle. Tähän asti olen kuitannut kommentit hymyilemällä nätisti ja sanomalla että eipä ole muksu moittinut. Enää ei vaan tahdo huumori kestää.. Ja jos tämä kaveri masussa pysyy loppuun asti niin melkein 20 viikkoa pitäisi vielä tuota " saarnaamista" kestää.

Odotapas vain, kun se vauva syntyy. Sitten vasta onkin tietäjää ja taitajaa kertomassa kuinka vauvaa tulee hoitaa ;).

Kannattaa pitää oma päänsä, koska oma äiti on aina vauvan paras asiantuntija ;).

Vierailija

[color=purple]Olipa ihana itsensä hemmottelu saunareissu siskon luona. Sisko oli hankkinut koko vartalon kuorinta-aineet ja kasvonaamiot, olipa ihanaa ja nyt on ihana olo *ilahtuu pienestä*. Mies ei tosin vieläkään oo tulossa kotiin, joka hieman latistaa fiilistä. Mä meen sitte nukkuu ja se siitä kahden keskisestä ajasta *nyyh!*

Nyt pää ihan tyhjä, enkä kerta kaikkiaan muista, mitä piti tulla kommentoimaan... paras varmaan mennä nukkuu...

Yskäinen Monkey *juo kuumaa mustaherukkamehua*

Vierailija

Tämä viikonloppu vaikuttaakin taas vähän hiljaisemmalta kirjoittelun suhteen. En ole taas pariin päivään käyny täällä kattelemassa, joten olen ihan pihalla siitä, että mitä olete keskustelleet.

Viikonloppusuunnitelmista kyseltiin.... Eilen oltiin Phil Collinsin konsertissa Hartwall Areenalla - kyllä oli upeeta! Kuulohan siinä meni joksikin aikaa, mutta korvien suhina ja humina helpottu jo taksijonossa seistessä. Vauvakin intoutui muutamaan otteeseen " jammaamaan" , tosin ei mitenkään voimakkaasti.

Olen nyt muutamana päivänä tuntenut masussa semmoista " kuplintaa" (tai millä sanalla sitä sitten kuvaakin), mitä ei ole ennen tuntunut, joten oletan, että ne on nyt sitten niitä vauvelin liikkeitä. On mulla kyllä vilkas mielikuvitus, mutta noita tuntemuksia en sentään ole onnistunut itse kehittelemään.

Rautakuurinkin jouduin aloittamaan tiistaina, kun hemppa oli laskenut 115 (aikaisemmin se oli 133), verenpaine oli mitattaessa ihan normaali 128/63, mutta terkka sanoi, että on tosi tavallista, että verenpaine on suuren osan ajasta normaali, mutta laskee silloin tällöin aika reippaastikin. Laskeneesta hemoglobiinista ja " ailahtelevasta" verenaineesta on siis johtuneet mun välillä kovinkin huterat olotilat.

Nty täytyy taas lopetella tältä erää. Ollaan miehen vanhempien luona viikonloppua viettämässä ja kunnon miniänä täytyy kai vähän seurustella appivanhempien kanssa eikä vaan surffata koneella. Uloskin täytyisi vähän päästä haukkaamaan happea. Ilma on puoli pilvinen ja aurinko siis näyttäytyy välillä, mutta tuuli on aika kova - tuulee suoraan järveltä, joten vaatteita saa varmaan laittaa aika lailla päälle, ettei palele.

Vaatteista tulikin taas mieleeni, että nahkatakki alkaa käydä pieneksi, ei meinaa napit mennä kiinni enää millään. Tai meneehän ne kiinni, mutta ei ole kaunis näky. No, kohta voi vaihtaa villakangastakkiin, jonka pitäisi olla sen verran väljä, että sen saa ihan mukavasti kiinni vähän pidemmänkin aikaa...

Mutta nyt lopetan tämän kirjoittelemisen ja siirryn alakertaan seurustelemaan ihmisten kanssa - ihan aikuisten oikeasti!

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija

V80: Mulla on ollut ihan samanlaisia tuntemuksia. Neuvolasta kyselinkin jo että mitä tää tämmönen mahtaa olla niin siellä meinasivat että kyllä harjoitussuppareilta kuulostais. Eli mahdollisesti siis ihan niistä on kyse. :) Ikävä tunnehan se on. Mutta minulla ei ainakaan kestä kauaa. Kuis sinulla?

No niin.. Pyykkejä olisi pesty ja kohta puoliin pitäisi lähteä sinne minun vanhemmilleni käymään. Kuinkahan sitä äitin hössötystä taas jaksaa? Ovatko muiden vanhemmat hössöttämässä? Musta tuntuu että meidän äiti on ihan kamala. Kahvipöydässäkin se ihmettelee että miten minä voin juoda kahvia kun se on niiiiiiin pahasta lapselle. Tähän asti olen kuitannut kommentit hymyilemällä nätisti ja sanomalla että eipä ole muksu moittinut. Enää ei vaan tahdo huumori kestää.. Ja jos tämä kaveri masussa pysyy loppuun asti niin melkein 20 viikkoa pitäisi vielä tuota " saarnaamista" kestää. Apua! Miehen vanhemmat ovat ihanan rauhallisia, onneksi.

Ja taas alkoi masussa jumppaaminen. Selkäkin ilmoittaa olemassaolostaan ikävästi kipuilemalla. Mikähän noihin alaselkäkipuihin tepsisi? Vinkkejä?

Mutta nyt mies tuli tuohon viereen hoputtamaan että jos vaikka lähdettäis niin päästäis joskus poiskin. :) Hyvä asenne!

Muksaa päivän jatkoa! Aurinkoa!

Lily & Nappo 20+3

Vierailija

[color=purple]Täällä ihan yksinäni kotona olen, just tulin kaupasta ja nyt on koko viikon ruuat ostettu. Kyllä siinä olikin taas tavaraa ja kun vielä on ensi viikolla syyslomaviikko, niin ruokaa pitää varata kahdeksi kerraksi päivässä.

Oltiin mun vanhempien luona ja käytiin laittamassa mökki talvikuntoon. Neiti jäi vielä papan ja mummon seuraksi yhdeksi yöksi. Mies hakee huomenna kotiin neidin. Mies lähti työkavereiden kanssa teatteriin ja kun kyselin, että mihin aikaan tulee kotiin. Ei kuulemma myöhään, mutta menevät parille (lue pilkkuun asti) kaljalle teatterin jälkeen. Ja kun olis kerrankin aikaa olla ihan kahdestaan *ärsyttää*. Taidan käydä myöhemmin illalla siskon luona saunassa ja syömässä, kun ovat lähdössä serkkumme kanssa baariin.

(.) alaselkää täälläkin vihlonut koko päivän, muuten olo ennallaan.

Huomenna pidän kynttiläkutsut eli leipoakin pitäis, mutta leivon sitten aamulla ja päivällä huomenna. Ihana saada taas ihanan tuoksuisia kynttilöitä talveksi.

Mukavaa lauantaita kaikille!

Nyt meen pienille päikkäreille! *ZZzzzzZz*

Monkey ja mosse rv. 17+3

Uusimmat

Suosituimmat