Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****MAALISVIIKONLOPPU****

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (12)

Vierailija

siellähän on syksy. Oltiin ulkoilemassa Kaisan kummien kanssa, kierrettiin Kaivaria ja kyllä tuuli. Huh. Ei ollut talvitakki todellakaan liioitelua.

Hauskaa, ajattelin just joku päivä mitähän Hurtalle ja Laurille kuuluu..

Aamupäivällä kävin jatkamassa eilen alkanutta shoppailukierrostani, tällä kertaa ilman Kaisaa. Oli mukava sovitella vaatteita, kun ei tarvinnut tunkea vaunujen kanssa ahtaaseen sovituskoppiin. Löysinkin pari paitaa ja yhdet (liian pienet) housut motivoimaan painonpudotustani. Samoin ostin joku viikko sitten liian pienen talvitakin samasta syystä!!

Eipä tässä kummempia, herkullinen tuoksu valtaa kodin. Taidan mennä katsomaan, joko lämpimät voikkarit on valmiit. Mukavaa lauantaita!

KUA ja Kaisa 25.3

Vierailija

Sitä ennen lauantaikuulumiset. Mies kävi esikoisen kanssa kenkäostoksilla ja me täällä Topsanterin kanssa kaksin laitoimme ruokaa ja teki tietenkin kakat.. Nykyään muuten aina silloin kun mies ei ole kotona eli äidille hommia! ;)

Viime yö nukuttiin oikein mainiosti, Topi melkeis kellonympäri seitsemästä seitsemään ja muu perhekin osasi rauhoittua aikaisin. Esikoinen tietty tavalliseen tapaan mutta nyt me vanhemmat simahdimme jo ysin jälkeen. Hienoa! Nyt jaksaa. Imetin toki yöllä kerran ja muutaman kerran heräsin Topin ähinöihin. Pientä kuitenkin.

En taida enempää ehtiäkään. Lehtovi missasi viestinsä ja minua kutsutaan. Hyvin alkaa maalisten lauantaipinoilu.. :) Muille parempaa onnea.

Pippandii ja Topsanteri 30.3.

Vierailija

Siis, sitä tuossa sadattelin, kun olin taas kirjotellut pitkät pätkät, niin tuossa meidän hiiressä on sivuilla tollaset eteen- taakse-näppäimet ja tietty aina vahingossa niitä painan, ja eiköstä taas niin käynyt. Viesti katosi. GRRRRR!

No, nyt katosi kaikki fiilikset edes kirjottaa...

lehtovi ja Hemuli 28. 3.

Vierailija

Meillä on 6,1 astetta lämmintä. Se on syksy vihdoin ja viimein.

Perjantaina oltiin katsomassa torstaiaamuna syntynyttä pikkumiestä. Voi hyvänen aika kuinka pieni vauva olikaan. En jaksa millään muistaa, että Jenna olisi ollut niin pieni. Kyllä vauvat on aivan uskomattoman suloisia!

Mua jännittää kauheasti mennä huomenna sinne Taysiin. Vaikka Jenna saikin hoitojen avulla alkunsa, joten paikka ja lääkäri on tuttuja, niin siitä huolimatta vatsanpohjassa menee perhosia. Me lähdetään aamulla koko perhe liikenteeseen. Jenna menee mummin luokse hoitoon ja minä menen miehen mukana töihin, josta sitten lähdetään sairaalalle. Ehdin siinä aamupäivän tekemään vähän töitä ja näin helpottamaan ukkokullan työtaakkaa.

Nyt taidan mennä keittämään kaffeet ja haukkaamaan paussikeksin.

Marju

Vierailija

Ei nyt varmaan kauheasti kaivattu, mutta hieno otsikko, joka tapauksessa. Ei pääse kielitaito mammalomallakaan ruostumaan...

Kaikki muut nukkuvat, mieskin kuukahti tuonne esikoisen viereen sadut luettuaan. Sain rauhassa sulattaa suklaan vesihauteessa ja kuorruttaa kakun jne. sen aikaa kun lukivat satunsa. Oli varmaan tosi pirtsakka juttu, kun tuhisee lukijakin antaumuksella.

Marju: eilisistä vielä-- hienoa, että pääsee onnittelemaan jotakuta kuukautisten alkamisesta! ;) Mutta eikös se näin ollut, että nyt hoidot pääsevät vauhtiin? Onnea matkaan!

Aloitin sen Hotakaisen kirjan eilen ja taidan kohta jatkaa, vaikka olis tässä näitä keittiöhommia. No, vieraat tulevat vasta kolmen jälkeen, joten muutaman luvun jos saisin rauhassa lukea. Alku vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta.

Candelafille onnittelut gradun valmistumisesta ja tsemiä " toiselle kierrokselle" . Muillekin opiskeluitaan suunnitteleville lykkyä pyttyyn!

Tuulia: isänpäivälahjaa en ole miettinyt enkä saa laisinkaan päähäni, mitä ihmettä olen aiempina vuosina miehelle hommannut. Ai joo, yksi vuosi oli kirja maailman sodista, syistä ja seuraamuksista, tykkää lukea historiaa.. Jos tänä vuonna kannan kahvit sänkyyn ja laitan jotain hyvää kahven seuraksi. Ja antaisin mahdollisuuden nukkua vaikka päikkärit ja lähden poikien kanssa ulkoilemaan. :D Niin, muisti palailee pätkittäin.. viime vuonna annoin varvassukat.

Kävin eilen shoppailemassa esikoisen kanssa. Ostin kivan paidan ja huivin. Ja uimapuvun. Sillä nyt alkaa kuntokampanja ja uimahalliin tieni käy, ainakin miehen iltavuoroviikoilla. Tavoitteni oli tuo -10kg joulukuun alkuun ja nyt hieman takapakkia (-7kg saavutettu). Syömisten laita on hieman niin ja näin, on saatava liikunnasta apua.

Näin kauppareissulla ysiluokkalaisia oppilaitani, olipas kiva jutella. Ja töihin paluu tuntui tuon tapaamisen jälkeen ihan mukavalta ajatukselta, odottelevat kuulema... :)

Nyt kirjan kanssa sohvalle,

P

Vierailija

Äsken laitoin tyttöstä parvekkeelle nukkumaan, niin meinasin jäätyä itse siinä paitahihasillaan. Tuonne eteiseen kun on niiiiiin pitkä matka tässä 54 neliön kaksiossa, ettei millään jaksanut takkia hakea. Saatika sukkia jalkaan laittaa...Tyttö sen sijaan näyttää viihtyvän, kun on viileätä. Tosin yöllä hän nukkuu niin, että päällä on jalkaterällinen yöpuku, ohut unipussi sekä vielä peitto, joka kylläkin " siirtyy" jossain vaiheessa yötä jalkopäähän.

Tänään Helmi nukkuin poikkeuksellisen klo. 6 ekan herätyksen sijaan suoraan seitsemään, jolloin en enää viitsinyt maitoa antaa vaan siirryimme suoraan aamupuuroon. JOta meni taas aika nihkeellä otteella. Mikä siinä voi olla niin vastenmilelistä? Tarjoan vielä sitä Bonan Lasten kaurapuuroa, että eikö sitten maku kuitenkaan miellytä. No, eipä se Semperin omen-päärynä-riisipuurokaan sen paremmin uppoa. Pitänee alkaa keittää siis ihan normi kaurapuuroa. Eipä ole ainakaan mitään paineita, kun muutakaan puurot eivät ole olleet menestys.

Mitähän sitä tänään keksisi? Varmaan kuitenkin loppujen lopuksi tulee kökittyä sisällä koko päivä, vaikka kauheesti tekis mieli lähtee jossain vieraisilla käymään. Meillä asuu Keravalla yksi ystäväpariskunta, joilla on kesäkuun alussa syntynyt tyttö, ja heitä olemme nähneet viimeksi tytön ollessa viikon ikäinen. Monta kertaa olemme treffit tehneet, mutta aina heillä on joku este tullut viime hetkellä. Siis ei mitään sellaista epäilyttävää, etteivät ehkä haluaisikaan tavata, vaan ihan kunnon syyt on aina ollut. Haluaisin vaan kovasti heitä jo tavata! Pitäsköhän taas tänään soitaaa, ja kysyä josko saisi tulla käymään. Aina tällaisella tosi pitkällä varoitusajalla...No, pitää nyt odotella ensin, että tuo mies tulta makkarista suvaitsee kömpiä päivänvaloon.

Eipä tulekaan nyt muuta mieleen...Mukavata sunnuntaita kaikille! Ja flunssaisille paranemisia!

lehtovi & helmi 28.3.

Vierailija

Siitä taitaa olla jo kuukausia, kun olen viimeksi kirjoitellut, mutta aina silloin tällöin käyn kuulumisianne lukemassa.

Meillä viimeisen kolmen viikon sisällä on tapahtunut kaikenlaista ja nykyään sitä sais olla silmät selässäkin. Lauri ryömii, konttii ja kiipeää polvilleen kaikkea mahdollista vasten. Ja erityisen innokkaasti olisi koiran jalkojen kimpussa. Ensimmäinen hammaskin on ilmestynyt samaan aikaan. Yöt ovatkin sitten muuttuneet vähän toisenlaisiksi mihin tuossa ehti jo muutaman kuukauden tottua... Vähintään kerran yössä poitsu heiluu pinnasängyssä konttausasennossa, joten sitä heräillään sitten kääntämään takaisin selälleen. Onneksi Lauri sentään nukahtaa samantien - ja minä myös.

Töihin paluukin lähestyy uhkaavasti. Vuoden alussa on töihin palattava, kun mies jää vuorostaan kotiin. Imetyskin olisi sitten pikkuhiljaa lopetettava, mikä tuntuu yllättävän kurjalta. Tuntuu että samalla tämä vauvavaihe sitten totaalisesti päättyy =(

Rentouttavaa lauantaita kaikille! Mahtaakohan osa " kadonnutta" porukkaa palailla takaisin palstan äärelle, kun syksyn pimeät alkaa ajamaan sisätiloihin. Itselleni taitaa käydä niin =)

terkuin Hurtta & Lauri 7,5 kk

Vierailija

jos kirjoittelisi.Mies ja Mimmi lähti köllötteleen yläkertaan ja menen kohta perässä.Puolentoista tunnin päästä jos lähtisi niille synttäreille.Toisaalta jännittää mennä,kun en ole melkeistä vuoteen hoitolasten vanhempia nähnyt..Meillä oli lopussa vähän kismaan,kun he eivät ymmärtänyt minun rankkaa alkuraskautta..Asia kyllä puhuttiin,mutta tänä päivänkin ajattelen sitä " välikohtausta" !!

Eipä mennyt chevy kaupaksi.Toisaalta harmitti,mutta toisaalta ei..olen jotenkin niin kiintynyt tuohon autoon =).

Meillä riideltiin joulusta tuossa aamupalalla.Mies on sitä mieltä ettei kukaan tarvi joululahjoja!!!! Meillä kun ei ole niihin liiemmälti rahaa..Yritin kertoa,että kun nyt jo aletaan miettimään/ostamaan ja tekemään niitä,niin ei sitten joulun alla enään tarvitsisi.Mies ei todellakaan pidä joulusta,eikä heillä kotona ole oikein perinteitä ollut..muuta kuin se viinan juominen.Meillä taas on aina ollut perinteet todella arvossaan.Näitä perinnejuttuja haluan opettaa ja siirtää myös omille lapsilleen. Samaan vetoon mies kyllä toivoi isänpäivälahjaksi partakonetta ja aikaisemmin jo akustista kitaraa tai sitä tatuointiaikaa..Eli itselleen kyllä lahjat kelpaa,mutta muilla ei niin väliä!!

Ah,jopas helpotti..

Nyt kuuluu sellainen mekastus ylhäältä että pitäneen mennä katsomaan mitä siellä oikein tapahtuu..

Tuulia

Vierailija

Kiirettä pitää kun niin harvoin ennätän kirjottaa. Niin siis kiirettä ihan täällä kotona. Usein illalla Näpsän mentyä nukkumaan luen kyllä päivän pinon mut en viiti sillon enää kirjottaa kun tuskin sitte moni enää lukee.

RÄNKÄLLE pahoittelut saunaillan peruuntumisesta ja flunssasta. Eilen kateellisena luin saunailtasuunnitelmista. Itsekin kun ois kovasti sen tarpeessa. Meillä ei kotoa löydy saunaa edes. Ja muutenkin ois ihana päästä johonkin vähän rentoutumaan, mutta mulla ei täälä pk-seudulla ole juuri ystäviä niin ei ole kenen kanssa mennä. Oikeastaan kaksi ystävää asuu täällä joista toinen raskaana ja toisella myös pieni lapsi. Kaikki muut ystävät on kaukana muualla Suomessa, nyyh. Välillä sitä tuntee itsensä tosi yksinäiseksi. Vaikka on ihana mies niin kyllä sitä kaipaa välillä naisseuraa.

Ja aiheeseen YÖT. Hoh hoijaaaaaaaaa. Jos heitän arveluna että viime öinä on herätty 15-20 kertaa niin paljoa ei varmaan arvaus heitä. Tyttö kääntyy kokoajan masulleen ja kun ei osaa siinä nukkua niin alkaa kailotella ja höpötellä. Kokoajan saa siis Näpsää selättää. Ja tissibaarilla neiti on käynyt viime öinä 2-3 kertaa kun päästiin jo siihen yhteen kertaan. Toivottavasti tämä on väliaikasta. Tyttösen raajat heiluu tuhatta ja sataa, tutti lentää, pinnasängyn pehmuste saa kyytiä ja sitä rataa. Äitikin on siis ollut tosi tosi väsynyt kuten arvata saattaa. Ja kun niitä päiväunia meillä nukutaan 2-3x/pv ja 30min-1h kerrallaan ja unille saaminen on välillä yhtä taistelua. Vali vali. Anteeksi vaan. Millohan tämä helpottaa??

Mutta muuten meille kuuluu hyvää. Ryömitä ei vielä, konttaamisesta puhumattakaan vaikka peppua Näpsä on kyllä alkanu nostaa masulla ollessaan. Istumisen kanssa oltiin tosi varovaisia 6kk ikään saakka eli vasta vähän aikaa meillä on harjoteltu istumista. Syöttötuolissa istuu jo aika hyvin, mutta otetta en uskalla Näpsästä siinä vielä irrottaa.

Näpsä on älyttömän hyväntuulinen ja iloinen tyttö. Se ihana kikatus sulattaa äitin ja isin sydämen hetkessä eikä ole maailmassa kyllä ihanempaa kuin pitää omaa lasta sylissä. Se oman lapsen lämpö ja tuoksu:)

Taidetaan mennä kylvettämään Näpsää, se onkin niitä hänen lempipuuhia:)

TOIVOTAN OIKEEEEEEIN RAUHALLISTA VIIKONLOPPUA JA ETENKIN LEVOLLISTA YÖTÄ KAIKILLE MAMMOILLA JA LAPSUKAISILLE!

-miuqu ja nti näpsä-

Vierailija

Näin alkuun toivotan kaikki uudet maalismammat mukaan!!Näköjään muutama uusi nimi on tullut-sehän on vain kivaa että uusia tulee vielä mukaan!!

Meillä yö meni yhdellä peiton laitolla.Näköjään kun talo on hieman viilempi(ei siis +28) Mimmi herää siihen,että paleltaa.Aamu alkoi taas klo 6.40,mutta onneksi nukahti tunniksi meidän väliin.Sitten aamutoimet ja kauppaan.

Nyt on makruloota uunissa,imuroitu,pyykit koneessa ja leivinuunissa tulet..on aikaa istua koneella.

Eilen ollut galluppia joulusta tai lähinnä lahjoista.Luulen että jotain pientä ostetaan Mimmille,sellasta tarpeellista.Paketteja kuitenkin tulee isovanhemmilta ja kummeilta.Lähinnä vaatetta ja ehkä jotain legoja?

Isovanhemmille,kummeille,enoille ja tädille tehdään kalenteri jossa Mimmistä kuvia.Varaa ei ole teettää kaikille,joten osalle tehdään itse.Ostan sinooperista tyhjiä kalentereita,joihin sitten keksitään itse kuvia,loruja yms.

Isänpäivä on kuienkin nyt ensin...MITÄ LAHJAKSI ISÄLLE,UKILLE JA PAPALLE? Kertokaas ideoita?

Nyt viikonloppuna ei kummosta ohjelmaa.Tai no,huomenna mennään Mimmin kanssa minun entisen hoitolapsen synttäreille.Sitten voi olla,että toinen auto myydään-->joku tulee katsomaan.siinähän sitä ollaan yhden auton varassa,ennen kuin saadaan tilalle joku.Pakko luopuu tuosta bensahirmusta..

Nyt pitää mennä laittaa neitiä unille..heissan!!

Tuulia ja Mimmi 30.3

Vierailija

Mulla jäi saunailta väliin kamalan flunssan takia. Yhyy. No parin viikon päästä on yhet Halloween -juhlat.

ISÄNPÄIVÄLAHJAKSI olen ajatellut lahjakorttia tatuointiliikkeeseen tai kelloa. Yksi vaihtoehto on myös sellanen navigointipaketti matkapuhelimeen tai uudet autostereot, joissa on sisäänrakennettu handsfree -systeemi.

Tjaa. Taidan mennä syömään karkkia ja kattomaan leffaa. Se on mukavaa flunssanpotemispuuhastelua.

- räkäinen Ränkkä

Uusimmat

Suosituimmat