Kysynpä täältäkin!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli olen kuorruttamassa esikoiseni täytekakun pintaan tulevaa kermarahkaseosta ja tuloksen pitäisi olla mahdollisimman punainen, peruspunainen siis. Nyt mennyt liki purkillinen apteekista saatavaa värijauhetta mutta tulos ei todellakaan ole peruspunainen vaan lähinnä tumma pinkki ja se ei oikein nyt kävisi. Pitäiskö hakea apteekista toinen prk tuota jauhetta vai olisko teillä jotain vinkkejä asiaan, olen mansikoiden lientäkin tunkenut joukkoon muttei mainittavaa apua siitäkään.

En olisi uskonut että kakun pinnan värjääminen/saaminen punaiseksi osoittautuu näin hankalaksi:o(

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Kyseessä kuitenkin vain 1 elintarvikeväri eikä sekään sitä atsoa, ja 50% prkin sisällöstä on maissitärkkelystä, 50% karmiininpunaista jonka E koodi on 150.

Täytyy nyt hetki vielä tuumata tuoko mies nyt kaupasta tullessaan toisen prkin apteekista, olen kahden vaiheilla kun ollut niin vahva visio tuosta kakusta nimenomaan peruspunaisena eikä sitä edes ole vaaleampana punaisena olemassa mitä kakku sitten valmiina esittää..

Huokaus!

Vierailija

Minäkin koetin jonakin vuonna saada leppäkerttu-kakkua värjätyksi punaisella karamellivärillä, millä sinäkin ilmeisesti nyt olet kokeillut.

En missään nimessä uskaltaisi laittaa koko purkillista kahdesta puhumattakaan!! kakulliseen kermavaahtoa. Väri- ja lisäaineita täynä koko purnukka, eli mahdollisimman vähän noita kannattaisi lapsille syöttää.

Meidän kakku oli sitten lähinnä vaaleanpunainen leppäkerttu, mutta lapsille kelpasi sekin ihan hyvin. En osaa neuvoa, miten ihan punaista saisit...onnea yritykseen...jos keksit, kerro minullekin!

Vierailija

Kyllähän tuo tosi tummaa pinkkiä jo on, katsotaan josko voisin sen värin kanssa elää;) tai sitten laitan vielä ripsauksen tuota robertsin värijauhetta. Itsekin mietin tuota lisäainevärikoodimäärää mutta yllätyinkin positiivisesti kun siinä on tosiaan puolet ihan vain maissitärkkelystä ja toinen puoli sitten yhtä ainoata väriainetta ja e-koodia eli enemmän ja helpommin niitä " myrkkyjä" tulee ihan päivittäisessä ruokavaliossa, huomaamattakin sanoisin ja mulla sentään tapana tutkailla tarkkaankin ruokien ja ruoka-aineiden mitä ostan, sisältöä.

Kirpakan aurinkoista syyspäivää muillekin!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat