Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

eikö naiset pääse paratiisiin?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

http://answering-islam.org.uk/suomi/html/enemisto_naisia.html

Onko toi totta? Ainakin koraanissa on niin.

Muhammed on sanonut:

¿Minulle näytettiin helvetin tuli, ja enemmistö sen asukkaista oli naisia.¿

Tämä perimätieto (hadith) löytyy seuraavista lähteistä:

ne voitte itse etsiä.

tuon peruteella en haluis olla muslimi nainen.

Sivut

Kommentit (71)

Vierailija

tuhve:

Lainaus:

Kun kerran se hadith, mikä minulle annettiin onkin vähempiarvoinen eikä sen tekstiä saa ottaa tosissaan?

Tuli vielä mieleeni, että on myös kerrottu että lopun ajan lähestyessä yhtä miestä kohden on 50 naista.. kenties tämäkin selittää tuota Helvetin " epätasapainoa" .. ja vaikka sanotaan valtaosan Helvetissä olevan naisia, niin kuka on sanonut kuinka moni menee Helvettiin kuinka moni Paratiisiin? Ei voida edes vertailla kun ei tiedetä noita asioita. Se ei kiellä sitä etteikö paljon naisia pääsisi myös Paratiisiin.. eikä sitä, kuinka paljon on naisia ja miehiä yhteensä, jotta voitaisiin vertailla.. joten mielestäni on epäoleellista tarttua tähän. Kuten joku muu jo sanoikin, ei yksittäisin hadithin perusteella voida vetää täydellisiä johtopäätöksiä - vaan täytyy tutkia muutakin - ja se ei tarkoita sitä, etteikö sen hadithin tekstiä otettaisi tosissaan.

Vierailija

Muslimeilla on tällä hetkellä muutakin tekemistä kuin kiistellä asioista joista on kiistelty ja selvitelty jo vuosia. Ehkä ymmärrätte jos ajatteletta vastaavan tilanteen itsellenne joulun alle. :)

Vierailija

Linkin avattua ku huomasin mistä sivuista oli kyse niin en voinut ku nauraa.

En tiiä mitä muut on kirjottanut, mut mä sanon sen että nuo sivut on täyttä paskaa! Mitä ikinä siellä kirjotetaanki niin ei oo totta. www.islamopas.com siellä on oikeeta tietoa Islamista, vai mitä Muslimit?

Mä en ymmärrä, eikö noita sivuja pysty millää lopettaa?

Vierailija

Yltäkylläisyyden tunne on petollisen ihana ja alkaa väsyttää...

ai sitähän piti samaistua köyhyyten.......mistähän köyhät muuttuu että heillä on pöytä notkuen ruokaa illalla, ei taida oikein köyhillä olla silloinkaan mitä vois syödä.

Vierailija

Ihan näin ulkopuolisena haluaisin kommentoida, että miksi te tartutte yhteen ainoaan hadithiin ja hakkaatte päätänne siihen? Sitten suututte, jos joku ottaa Raamatusta lauseen " Nainen vaietkoon seurakunnassa" ja sanoo, että siinä on selkeä peruste sille, miksi nainen ei saa puhua seurakunnassa ja miten nainen on alempana miestä. Tai ottaa sieltä vaikkapa sellaisen kohdan, missä selitetään, miten nainen on miehelleen alamainen (olikos se nyt kanssa niissä Paavalin kirjeissä?). Nyt teette itse ihan samaa.

Lukekaa se koko Koraani ja lukekaa ne kaikki hadithit ja tehkää vasta sitten päätelmiänne, jos tahdotte tehdä siten, kuin toivoisitte teille tehtävän. Ja sama koskee sitten myös muslimeja, jos haluatte ruotia kristinuskoa, niin älkää takertuko yhteen lauseeseen vaan tutkikaa kokonaisuutta. Kuitenkin koska tässä ketjussa pohditaan nimenomaan islamia ja sen oppeja, niin pyydän kristittyjä miettimään, eikö Raamatussa todellakaan ole teidän mielestänne sellaisia kohtia, jotka ainakin yksittäisinä puhuvat suoraan toisiaan vastaan? Nimittäin jos Raamatusta ottaa vain yksittäisiä lauseita tai jakeita sieltä tai täältä, niin sillä voidaan ihan yksiselitteisesti ja selkeästi perustella esim. se, että Jeesus on Jahven poika, mutta ei Jahve, eli kolmiyhteistä jumalaa ei ole...

Vierailija

Lukisit välillä jotakin muutakin, vaikka kevyempää kirjallisuutta. Mehän voitais avata tänne vaikka kirjallisuuspiiri. Kuvitelkaa, mitä saisimme irti kaunokirjallisuudesta, jos suuntaisimme tämän tarmon ja kriittisyyden siihen. Joko aloitetaan? Ruoditaanko kotimainen kirjallisuus ensin? :)

Oikein mukavaa lauantaita kaikille!

Vierailija

ja on näyttänyt mitä on halunnut. Ehkäpä tuosta hadithista on hyväksi varoitukseksi meille naisille jotka ikävän harvoin vartioimme sitä mitä kieli puhuu.

Vierailija

eikös kaikki hadithit pitäisi olla yhtä tärkeitä, kun niitä niin mainostetaan

ja nyt tuntuu että ei oliskaa tärkeää, vain yksi sinnetänne...

Huomioisin että se on vain yksi hadith monien joukossa.

Vierailija

tuhve:

Lainaus:

It was narrated that ¿Abd-Allaah ibn ¿Abbaas said: The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: ¿I was shown Hell and I have never seen anything more terrifying than it. And I saw that the majority of its people are women.¿ They said, ¿Why, O Messenger of Allaah?¿ He said, ¿Because of their ingratitude (kufr).¿ It was said, ¿Are they ungrateful to Allaah?¿ He said, ¿They are ungrateful to their companions (husbands) and ungrateful for good treatment. If you are kind to one of them for a lifetime then she sees one (undesirable) thing in you, she will say, ¿I have never had anything good from you.¿¿ (Narrated by al-Bukhaari, 1052)

Eli naiset pääsevät paremmin paratiisiin, kun tottelevat miestään.

Ei tässä mitään tuomita. No niin eli naiset ovat enemmistönä Helvetissä. Ok. Ja miksi? Koska he ovat kiittämättömiä miehilleen vaikka nämä olisivat kohdelleet heitä hyvin. Ja jos joku mies on kohdellut naista koko elämän hyvin ja sitten nainen näkee yhden epämiellyttävän asian hänessä ja hän sanoo että " en ole koskaan saanut sinulta mitään hyvää" . Niin eikö se nainen silloin ole aika kohtuuton ja valheellinen?

Ja kyllä nainen pääsee paremmin Paratiisiin kun tottelee miestään HYVÄSSÄ. Jos mies on paha voi aina erota. Jos mies ei tottele Allahia voi aina erota.

En tiedä teidän elämästänne mutta meillä mies yrittää parhaansa mukaan huolehtia meistä ja antaa meille oikeutemme perheenä.

Hän hoitaa asiat jotka on sovittu ja minä hoidan asiat jotka on sovittu. Minulla on omat ajatukset ja vapaus valita mutta aivan varmasti jos mieheni toivoo jotain minulta teen niin kuin hän toivoo jos se on sallittu niissä rajoissa jotka Allah on minulle antanut eikä vahingoita ketään jne.

Miksi en tekisi niin elämänkumppanini toivoessa? Aivan samoin jos minä pyydän mieheltä jotain hän tekee parhaansa tehdäkseen sen.

Keskinäistä huolenpitoa ja huomaavaisuutta. Pieniä tekoja ja yhdessä arjen tekemistä paremmaksi.

Ei minulla ainakaan tässä iässä (murrosikäkin on jo ohi)ole tarvetta vääntää hammastahnatuubia yläpäästä ihan vaan siksi että " MINÄHÄN SAAN TEHDÄ NIIN!!!!!!!!" kun mies toivoo että sitä puristettaisiin alapäästä (esimerkki vaikka ei meillä olla asiasta koskaan keskusteltu...) ja vielä perustelee että niin on lopussa helpompi saada tahnat sieltä ulos.

Niinpä niin.

Vierailija

kallirhoe:

Lainaus:

Ainakin niille muslimeille jotka ovat avoimesti selitelleet että kristinusko on sitä ja tätä, Raamatussa sanotaan näin ja näin ja kyllä se on niiiiin vääristelty ja huono kirja. Asiaa kun vielä todistellaan muslimien nettisivuilta, niin on aika tekopyhää syytellä josefiinaa jos hän on hakenut teidän mielestänne vääriltä sivuilta tietoa. Yhtä asiatonta on kyllä kristitylle etsiä soopaa netistä kuin muslimillekin, eikö niin?

Erona on vain se että esim kaikki tämän palstan muslimikirjoittelijat taitavat olleet jotenkin henkilökohtaisesti kosketuksissa kristinuskoon (vaikkapa vain uskontotunnit tms), sen sijaan josefiina ei ole koskaan ollut muslimi. Ero on aika suuri, olla osa jotakin kuin vain tarkkailla sivusta.

Lainaus:

Mistä muuten tuo " kun me naiset nyt vaan olemme tällaisia että pölpötämme turhia emmekä tottele miehiämme" asenne on oikein tullut?

ihan tottahan tuo on. :)

[/quote]

islamopas.com ei mielestäni ole asiallinen sivu. Vai onko siellä vielä se kauhea keskustelupalsta jossa haukutaan shiioja ja deletoidaan vaikeat aiheet pois? Eli edustaako se vielä täysin epädemokraattista ja kehittymätöntä keskustelupalstaa?

[/quote]

islamopas on täysin asiallinen sivusto. shiioja siellä ei haukuta eipä taida edes olla mainintaa heistä (en ainakaan koskaan ole sellaiseen siellä törmännyt) Mitä tulee keskustelupalstalla käytyyn sanailuun niin eivätpä shiiat, imaaminsa etunenässä kakkoseksi jääneet!

Vierailija

Tiedonlähteemme ovat siis Koraani, hadithit sekä oppineiden ijma eli yksimielisyys - viimeinen etenkin silloin jos selkeää vastausta ei löydy Koraanista tai haditheista johonkin tiettyyn asiaan, jolloin oppineet, joilla on enemmän tietoa kuin muilla voivat sen tietonsa pohjalta antaa vastauksen.

Vierailija

tuhve:

Lainaus:

Jos kerran se on teidän mielestänne väärin, niin silloin siihen voi kertoa korjauksia. Kyllä tänne ennenkin on tullut kymmenien viestien ketjuja. Eli pala palalta voitte korjata linkin tietoja. Nyt tämä teidän käytöksenne vahvistaa sitä, että linkin tiedot ovat oikein. Te vain vahvistatte siis sitä, että linkki on oikeassa: tuollainen pilkkaaminen johtuu siitä, että tietää toisen olevan oikeassa, eikä pysty enää puolustamaan itseään oikeilla sanoilla.

Hieno Josefiina, sillä kirjoituksesi on koskettanut.

eikös tämä ole se samainen jonkun tuntemattoman (ei siis kerrota kuka on sivuston takana) väsäämä mustamaalaamist sivusto. Kyllähän sille voi nauraa kun naurettavia väitteitä ei edes perustella yhtään millään (esimerkiksi nuo josefiinan viestistä kopsaamani kohdat aikaisemmassa viestissäni). Niihin ei annettu mitään perustetta mistään lähteistä. Se on islamissa ilmoitettu asia että enemmistö Helvetin asukkaista on naisia ja en ihan suoraan sanottuna ihmettele sitä lainkaan...

Ihana anonyymi sivusto joka perustelematta levittää valheellisia väitteitä. En missään nimessä halua uskoa että todellinen kristinusko on tällaista.

Vierailija

Kyllä minäkin tältä palstalta olen lukenut, että täytyy uskoa koraanin lisäksi hadditheihin. Eli koraani ei olekaan yksikäsitteinen kirja, vaan on vielä hadditheja, jotka selittävät, miten koraanin teksti pitää lukea. Nyt minulle tarjottiin yksi haddithi, jota sitten ei saanutkaan ottaa tosissaan.

Miksi te sitten koko ajan kiertelette ja kaartelette vastaustenne kanssa? Miksi te ette osaa vastata mihinkään kysymykseen, mitä teille esittää? Tai siis tulee vastaus, joka ei sitten olekaan vastaus, vaan se vastaus löytyykin jostain muualta.

Vierailija

tuhve:

Lainaus:

Kun kerran se hadith, mikä minulle annettiin onkin vähempiarvoinen eikä sen tekstiä saa ottaa tosissaan?

se on OSA KOKONAISUUTTA, mutta ihan tunnustettu hadith.

Pitää varmaan aloittaa hadith-ketju erikseen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat