Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhyyy - tänään se sitten tapahtuu...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

pojan siirtäminen omaan huoneeseen...

Ollaan jo jokin aika mietitty asiaa ja eilen illalla sitten päädyttiin siihen, että ensi yön poika nukkuu omassa huoneessa. Nimittäin monena iltana on käynyt niin, että kun me mennään miehen kanssa nukkumaan, poika havahtuu siihen ja alkaa ähräämään sängyssään ja eilen illalla siitä seurasi melkoinen huutokonsertti ja uni ei meinannut tulla millään... ja yölläkin poika nukkuu aika levottomasti ja olenkin ajatellut, että hän varmaan häiriintyy miehen kuorsauksesta ja siitä, kun me käännellään kylkeä yms...

Nyt siis ainakin kokeilemme, miten yö menee omassa huoneessa ja kuinka monta kertaa pitää sinne mennä häntä rauhoittelemaan ja tuttia laittamaan suuhun... vähän kyllä jänskättää...

Esikoinen siirtyi aikoinaan 2kk iässä omaan huoneeseen ja se kävi todella helposti. Nyt on kuopuksella enemmän ikää ja hän saattaa jopa huomata, että nukkuukin yksin - vai voiko?

Jep, huomen aamulla ollaan viisaampia ja toivon kyllä, että tämä järjestely toisi meille kaikille paremmat unet. Minä kun itse olen todella huono nukkuja ja unensaaja, niin yöt ovat välillä melkoista kukkumista...

Onkos muuten kokemuksia, että tällainen ratkaisu on tuonut parannusta öihin? Kuulisin niitä mielelläni.

Kiitos jo etukäteen!

sarpsa ja eeli 8kk ja risat

Kommentit (2)

Vierailija

poika siirtyi omaan huoneeseen 3pv laitokselta tulon jälkeen... Vauvelimme kun pitää nukkuessaan niin kauheaa ähinää, kähinää, tuhinaa ja puhinaa, ettei vanhempien nukkumisesta tullut yhtään mitään. Nukkuu omassa huoneessaan ihan hyvin ja äiti ei kuule kuin suurimmat puhinat ja ilmoituksen, kun on aika mennä antamaan sapuskaa. Isä ei herää edes näihin ääniin enää... :)

Vierailija

mutta yöimetyksistä vierottaminen tehtiin niin, että miehen kanssa nukuttiin olkkarin lattialla viikon verran ja lapsi makkarissa suljetun oven takana. Joka päivä siis raahattiin patjoja ees taas, mutta kyllä kannatti: lapsi ei enää heräillyt meidän nukkumaanmenoon/ mun maidonhajuun ja itse emme heränneet pikkukitinöihin. Meidän poika on jo vuoden ikäinen ja hän osaa kyllä herätessään kurkistaa, olenko sängyssä, joten jos en ole siinä hän jatkaa itsekseen unia (" ei kannata kitistä, kun ei äiti ole saatavilla" ). Pikkuisen raa' alta tuntui vierottaa, mutta kyllä tuntui ihanalta, kun vihdoinkiin sai itse nukkua hyvin! Vauvakin nukkuu nyt jo täydet yöt. Olisimme siirtäneet hänte jo aiemmin omaan huoneeseen, jos sellainen olisi.

Uusimmat

Suosituimmat