Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¨¨PUOLUKOIDEN VKONLOPPUPINO¨

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (14)

Vierailija

Onpas taas oikein parisuhteen juhlaa -viikonloppu... olin eilen aamusta iltaan töissä, tänään mies on töissä ja illalla vielä pelissä (se on jääkiekkotuomari) ja kun se tulee kotin, mä lähden taas töihin. Elättelin toiveita että olisin eilen töissä ehtinyt vähän surffailla netissäkin, mutta töitä olikin niin paljon että hyvä että ehti syömään. No,katsotaan jatkuuko meno samaa rataa ensi yönä vai saanko vähän nukkuakin...

Meillä ei vauvarintamalla mitään uutta. Paitsi että sanoin miehelle että voisin syödä pillereitä vielä sen 3kk ja sitten jättää pois, ei tullut vastalauseita (mutta luultavasti se vaan salaa on riemuissaan että voitti taas 3kk ja se pilleripainostus alkaa sit uudestaan). Tosin tänä aamuna taas totesin että aika turhaa niitä pillereitä kai on popsia jos ässää on n.kerran kuussa... kyllä sinä saa olla aika sitkeitä kavereita noi siittiöt jos meinaavat mut raskaaksi saada tällä tahdilla! No, ehkä toi ukko alkaa vähitellen lämmetä ajatukselle. Toivon että se saa jonkun äkillisen herätyksen kuten Miitsun mies:-).

Joku mietiskeli kuinka kierron käy kun lopettaa pillerit... mä on pariin otteeseen ollut kuukauden pari ilman pillereitä, ja ihan samanlaista on elämä ollut, kuukautiset tulee silloin kun pitääkin. Taidan kyllä olla muutenkin sellainen ettei muhun pillerit tai muutrenkaan lääkket juuri mitenkään vaikuta, tai sit mä en vaan tajua sitä että raivarit ja muut omituiset vaivat johtuu pillereistä ;-) (vähän niinkun että suutarilla ja sen lapsilla ei oo kenkiä...) Paitsi se migreenijuttu nyt varmaan johtuu osittain pillereistä, mutta ei oo sitäkään vaivaa ollut taas ainakaan kuukauteen. Monet on sanoneet että seksi tuntuu paljon paremmalta ilman pillereitä,mutta sitä en oo itse päässyt moneen vuoteen kokeilemaan. Ehkä talvella sitten ;-).

Taidan mennä vähän päikkäreille, niin jaksan sitten yön kukkua...

Vierailija

[color=green]Saman tien koneelle kun pääsi ovesta sisään! Kertoo jotain tästä palstailun koukuttamisesta...!

Mukava viikonloppu takana, en jaksa kommentoida nyt muiden kirjotuksia, kuhan vaan ilmoitan että hengissä ollaan edelleen. Mulla on neljänä peräkkäisenä päivänä ollut nyt sellasia hetkelliä ällötys-oksetus-tuntemuksia, varmaankin valeraskausoireita... Se saattaa kyllä johtua nälästä, kun syömällä lähtee pois, tosin nälkä ei lähde syömällä millään... Tädin pitäis tulla näinä päivinä. En oikeestaan pysty etes toivomaan mitään kun tiiän ettei se mitään ole, ja kun en uskalla etes kuvitella miten mies reagois. No mutta ajattelin kuitenkin täällä asiasta tärkeänä ilmottaa!

Pitänee lähtä purkaileen laukkua, joten varmaankin huomenna palataan...

Vierailija

[color=red]No kyllä tosiaan hiljaista. itse tässä juuri töistä kotiuduin ja huh mikä aamu. kyllä tulee nyt nää kahden päivän vapaat ihan tarpeeseen =)

NO mun pillerin lopetus tarina:

hitsi en meinaa ees muistaa millo lopetin pillerit, kai joskus toukokuussa...no kuitenkin: alusta asti on ollut hyvin säännölliset menkat ja ei oo ollut mitään tuplakiertoja, hirveita kipuja, välivuotoja tai mitään. Ainut mitä on käynyt, on ett vuodot on hirmu niukkoja ja ett kestää sit vaan max 4 päivää, harvoin sitäkään, yleensä kaks tai kolme. sitä oonkin miettinyt ett mistä se johtuu. onko munasolu niin pieni ettei vuoda enempää vai mitä?

Mulla on ollut kierrot hyvin säännölliset lopettamisen jälkeen. Nyt on tasoittunut siihen 30-33 päivää. Itse oon kyllä tehnyt sen huomion, ett rakastan olla ilman pillereitä ja hormonia, mut toisaalta jos oisin tiennyt nää hormonihirviö vaihtelut, oisin varmaan syönyt pillereitä tasan siihen asti, ett oikeesti ruvetaan tekee vauvaa. Mieskin tossa just yks päivä sano, ett oot ollut kyllä aikamoinen just tasan tarkkaan siitä lähtien kun pillerit lopetin. oikeesti, ei oo varmaan yhtään ainutta ässä kertaa, etten sen jälkeen itkis...kun masentaa toi kumi niin vietävästi tai sit muuten vaan sekava olo, kun äidinvaistot herää ja toivoo niin kovasti ett sais vauvoja...hormonihäiriöitä...=( Mut muista Aqua ett tää on vaan mun tarina, eikä tietenkään kaikille käy samalla tavalla. mut itse kun niin kovasti haluan vauveleita, niin pettymys on karmeeta kun ei saakkaan ässää ilman kumia. En tarkoita, ett kantsis jatkaa pillereiden syöntiä, koska ei sekään oo hyvä juttu. itse söin niitä 8 vuotta, ja sit riitti.

Oon yrittänyt keksiä joitain muita keinoja ehkäistä kuin kumia, mut vaihtoehdot valitettavan vähissä. kapselia ei viitti laittaa kun se kuitenkin vissiin min. 3 vuotta, eli liikaa, eikä se vissiin enää oo ees niin käytössä. yhden tiiän kellä sellainen on/oli. No se rengaskin on hormoni juttuja, eikä kierrukkaa tietenkään kun en oo synnyttänyt. joten ei auta muu kuin olla hormonihirviö ja kiukutella ja pyytä anteeks aina silloin tällöin jos oon mikä oon. Eipä tässä tarvii kauaa enää odotella kun alkaa yritys, jos aikataulut pitää miehen puolelta =)

tänään mulla kans tyttöjen ilta, ravintolaan syömään ja sit katsastaa yks uus baari.

palataan puolukat

G

Vierailija

[color=blue] Nelikiloinen, tummakiharainen... Pääsisipä pian katsomaan! Siniraidallinen maribody odottaa jo kaapissa kun tiesin että poika oli tulossa. Olemme saaneet edelliset lapset samaan aikaan, ikäeroa 2 vkoa - 2 kk. Nyt on tosi hölmö olo, kun en ole edes raskaana ja hän sai sen neljännen. Taisin pudota kelkasta... Hoitaa kuulemma saan :)

Vierailija

Tuolla mammaksi.fi sivuilla alepäivät, eli kaikki testit -20 %. kävin just tilaa muutamat ovis tikut ja kaks raskaustestiä...milloinkohan noita jälkimmäisiä pääsis käyttää, kun ed. kolme tilattua vielä laatikossa... ja lisää oli hankittava. mut ne ovis testit voi olla aika mielenkiintoisia, vaikka oonkin huomannut itelläni selvät ovulaation oireet...

mut kuiteski, ajattelinpa ilmoittaa.

Vierailija

Eipäs me vietettykään rauhallista iltaa kahestaan kotona ku miehen kaveri kutsui istumaan iltaa. No nyt oon sit yksin kotona ku muut lähti baariin ja minä tulin tunnollisesti autolla kotia nukkumaan.. No ei ois ollu kyl ees energiaa lähtee notkumaan mihinkään baariin. Mut itseasiassa halusin tulla hehkuttaan teille et miehen suusta kuulu taas yllättäviä kommentteja ku alkoa veressä vähän.. kommentoi omaehtoisesti jotain et " meetkö kotia lukemaan vähän vauvajuttuja ;)" siis yleensä se ei koskaan kommentoi vähääkään mitään vauvaan liittyvää kavereiden kuullen. Nyt olin iha suu auki ku kuulin sen suusta kaverinsa kuullen vauva-kommenttia.. Eli vähä tääläki aletaan tajuamaan asian todellinen laita..=) mut siis ollaan vielä kaukana siitä et jätettäs pillereitä pois..

Hyvää yötä puolukat!!

Vierailija

Hiljasta tuppaa olemaan... eilinenkään ei ollut kovinkaan aktiivinen. OIsko syysmasennusta puolukkapinossakin?

Mulla ois haluttanu tänään lähtee stokkalle katteleen hullujen päivien hulinaa, mutta mies teki oharit. Lupas aamulla että mennään, mutta nyt lähtikin kaverin kanssa autoremppaan ja tietty samalla törpöttelevät. Hitto, että ärsyttää. Painun tästä ite äitille kylään ja en kyllä vastaa puhelimeen vaikka kuinka soittas. Että voi olla ajattelematon k**ipää tuokin! Nooh, tuntee nahossaan huomenna mitä meni tekemään.

Onneksi tehtiin eilen uunissa paistia, joten tän päivän ruuat on valmiina. Ei oo yhtään kokkausfiiliskään. Ens viikko vielä ja sitten syysloma, ihanaa :) Vauva on tänään ollut oma itsensä eli aktiivinen tömpsyttelijä :) Mukava maata sängyllä ja kuulostella miten päin se tänään köllii :)))

Jeps, nyt painun vielä kutomaan hetkeksi ja sitten nokka kohti äipän asumusta. Mukavaa lauantaita kaikille!

JJ rv 23+4

Vierailija

onpa hiljaista pinossa, pitänee lisätä korsi kekoon.

G: lapsien ikäerosta.. on ollut puhetta et jos tehtäis

ekat kaksi lasta pienellä välillä eli ehkä 1,5-2,5 ja sitten

iltatähti useamman vuoden jälkeen. mutta kattoo nyt, vaikeahan sitä

on päättää näin kun ei ole mitään käsitystä mitä se äitiys on. eikä

tietty oo sanottua et suunnitelmat onnistuiskaan pakosti.

miitsu onks teil oma matkailuauto?

mä on pienen ikäni reissannut semmoisella perheen kanssa ja on se kyl

edullinen ja kätevä tapa kierrella maita ja mantuja.

mahtuisko viel mukaan? :)

Äsh, mulla on kuin onkin vielä yksi levyllinen pillereitä. eli se nyt

ainakin pitää vielä popsia.

kyllä se mies näköjään alkaa innostua. kerroin et äiti oli soittanu

ja kertoi tarjoutuneensa jouluks töihin ettei sit ens vuonna tarvii

ku " sillonhan voi olla jo vaikka lapsenlapsi" .

hih, totesin vaan et tuskin se isoveli nyt just sellasta ku niil on

rakennusprojekti työnalla. ja mies sitten siihen et no voihan meillä

olla kun oot niin hurahtanut vauvoihin.

hihiii. taas lupailua siis keväästä. ja jos oikeen alkaa analysoimaan

nii että sitä nyyttiä vietäs jouluna sukulaisiin nii sen pitäs tulla

oikeestaan jo marraskuun alussa et ois vähän jo oppinu elämää.

eli yks,kaks.. *sormet apuna*.. maaliskuussako se pitäs viimestään

laittaa tilaukseen.

ja voi, yksi mun mahakas kaveri on nyt tuomittu sairaalan tarkkailuun

vauva syntyy, eli max 5 viikkoo. raukkaparka, pitänee mennä kattomaan

sitä ens viikolla. nyt on taas ihan hyvä mieli noista kavereistakin,

pahin kateus on hetkeksi kuopattu.

ONNEA AQUALLE UUDESTA TYÖSTÄ!

jepulis, nyt kokkaamaan. hauskaa viikonloppua kaikille.

luna

Vierailija

Yksinkö olen koneen ääressä minä? Taisikin olla aika moni puolukka reissussa tänä viikonloppuna, joten eipä ihme, että nyt vasta alkaa viikonlopun pino..

Onpas ollut jännä viikko, nimittäin MIITSUN uutinen! Onnea vielä kerran! Mitkä oli miehen fiilikset, oliko isosti yllättynyt, kun tärppäsi näin nopeesti?

Omaa napaa: Olin tällä viikolla työhaastattelussa ja työpaikka siis vaihtuu vuoden lopussa. Vanhasta työpaikasta tulee vaan kova ikävä työkavereita ;( Kuumeilussa on rauhallinen vaihe. Ei oo vieläkään mies kommentoinut tuota ensi kesänä yrityksen aloitusta ja rauhassa oon antanu sen olla. Pillerit loppuu multakin parin kuukauden kuluttua. Kerropa sitten LUMIINA, kuinka (epä)säännölliseksi kierto asettuu. Ja tietenki muidenkin kommentteja pillereiden lopetuksesta ois kiva kuulla!

Mulla suunnitelmissa mennä kaverille viettää tänään tyttöjen iltaa viinipullon kera ;) Hyvää viikonloppua, Puolukat! Palailen myöhemmin, jos joku muukin ois tänne eksynyt..

Vierailija

nimittäin oli sen tyttöjen illan jälkeen tänä aamuna TÖRKEE KRAPULA. Vatsaa siis tuli tyhjennettyä (tämänhän te kaikki halusitte kuulla :) Kiitos Luna (?) työpaikkaonnitteluista!

Juu ja kiitos pillerikertomuksista kaikille, jotka niitä jakoivat. Vähän kyllä jännitää pillereiden lopetuksessa sekä kierron asettuminen että hormoonihirmuilu (jota mulla on muutenkin jo nyt ennen kuukautisia) ja sitten ne petipuuhat kumeilla. Mulla kun on oikeestaan ollu pillerit lähes koko ajan, kun kyseinen harrastus on ajankohtainen ollut. Ja meillä kuitenkin kumeilla mennään ainakin pitkälle ens vuoteen, jos ei mitään ihmeempää mielipiteen muutosta miehellä tapahdu.

Ai niin, piti kommentoida siihen lapset millä ikäerolla- gallupiin. En oo oikeestaan kyseistä asiaa juuri miettinyt. Haluaisin ensin saada sen yhden lapsen ja katella, miten se äitiys luonnistuu. Ja enpä siis ole tarkemmin " päättänyt" , kuinka monta lasta haluaisin, ehkä kaksi tai kolme. Oon ite aika isosta perheestä ja se oli kyllä mukavaa, kun oli monta sisarusta. Ja on toki vieläkin :)

Oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!! Ollaanpas reippaita töissä/opiskeluissa ja kotona!

Vierailija

Me olimme poikien kanssa mökillä viikonlopun ja kuopuksemme oli minun tädin luona. Perjantai päiväkin oli yhtä hulinaa ettei yhtään ehtiny kirjoittaa. Mökillä puhuttiin taas jonku verran vauva-asiasta, kumma juttu kun siitä ei malta olla puhumatta vaikka kuinka aikoo olla hiljaa siitä. No mies vaan tuumas että ei kai siinä mitään huonoa oo vaikka se neljäs tuliskin, mutta kun hänellä voi vuoden vaihteessa vaihtua työt ja sen mukana tulee lisää työreissuja ja kun on tuo iltakoulukin. Sanoin vaan että ei se minun päiviin vaikuta sen enempää että onko niitä lapsia 1,2,3,4 vai 5, yksin minä olen joka tapauksessa. Hirveesti mua on viluttanut viikonlopun aikana ja varsinkin rinnanpäitä nipistelee heti kun menee paitasillaan ulos ja sisälläkin tuntuvat aroille. Kp on nyt 31/29, pitää varmaan viikolla käydä ostamassa apteekista testi jos eivät nyt menkat sitten ala, ainakaan mitään menkkamaisia oireita ei ole. Muistaakseni tässä ja jossakin muussakin pinossa on puhuttu " tädin" tulosta. Ilmeisesti tarkoittaa menkkoja? Mistä semmoinen nimi niille on tullut? Rakkaalla lapsella on monta nimeä. =) Huomiseen! Hyvää yötä!

Vierailija

Vähän laiskasti olen kirjoitellut tällä viikolla. On väsyttänyt niin kamalasti ja väsyttää edelleen. Ensi viikolla on onneksi tiedossa muutaman päivän syysloma.

Minäkin odottelen vähän Miitsulta tarinaa siitä, miten mies on ottanut tämän raskauden. Onko yhtään innostumista ollut näkyvissä? Itseänikin ärsyttää usein se, miten tyynesti miehet suhtautuvat kaikkiin asioihin.

Aqualle voisin kertoa, miten minulle kävi, kun lopetin pillerit vuoden alussa. Ensimmäinen kierto oli aika kamala, koska koko ajan oli raskausoireita, vaikka tiesinkin, ettei raskauden mahdollisuutta ole. Ajattelinkin jo, että pilleritön elämä on sitten tälalista, että joka kuukausi joutuu kärsimään kaikenlaisista oireita. Seuraavat kierrot ovat kuitenkin olleet helpompia. Ensimmäinen kierto ja muutama seuraava oli kuitenkin säännöllinen. Pituus taisi olla noin 26 päivää. Muutaman kuukauden kuluttua kierto alkoi kuitenkin lyhentyä, ja esim. viime kesänä kierto oli joka kerta vain 22 päivää. Nyt kierrot ovat taas pidentyneet jo 27 päivään. Kuukautiset ovat olleet paljon niukemmat kuin ennen pillereitä (yleensä vain kaksi päivää) mutta ihan yhtä kivuliaat. Kipujen vuoksi olenkin miettinyt, että alkaisin vielä uudelleen syödä pillereitä, koska tuplaus ei ole toiveista huoimatta alkanut. En ole kuitenkaan tehnyt vielä mitään päätöstä enkä ole käynyt lääkärissä.

Vierailija

Aika hiljasta tuntuu tosiaan olevan täälä Puolukoiden keskuudessa, kaikilla tuntuu olevan joku matka tänä viikonloppuna. Me täälä vaan ollaan miehen kanssa kotona eikä olla illallakaan mihinkään lähössä.. Kävin hulluilla päivillä ja oisin ostanu vauvalle valmiiksi jo bodyn mut ei ollu ku sellasia selkeesti tyttöjen tai poikien vaatteita enkä sit halunnu ku ois kuitenki ollu vääränlainen sit ku joskus hamassa tulevaisuudessa sen saan vauvallemme pukee.. Mut ostin tosi sulosen potkupuvun H&M:lta samalla ku ostin 3v kummipojalleni synttärilahjaksi farkut ja neuleen. Näytin miehelle potkupukua ja ilme oli näkemisen arvonen.. Mut toisaalta oli tosi yllättävää ku halus kattoa pukua tarkemmin..=) eli kyl silläki jotaki korvien välissä aina hetkittäin liikkuu.. ;)

Nyt taidan lähtee vähän lepäileen ku taitaa pukata edelleen kuumetta.. antibioottikuuri on jo päällä mut voi olla et ens viikolla haetaan uutta ku olo vaan pahenee.. No onneksi ei olla raskaana niin ei huolta lääkkeiden syömisestä.. mut siihen ne hyvät puolet jäiki, ennemmin oisin kyl raskaana..;)

Mukavaa viikonloppua!!

p.s käyn välillä katteleen onko muut koneella kirjottelemassa..

Vierailija

Kylläpäs vaan onkin hiljainen viikonloppu Puolukoiden keskuudessa täälä pinossa..

Oon unohtanu vastata galluppiin ja vastaampa nyt aikani kuluksi.. eli haluaisin kolme lasta ja noin kahden vuoden ikäerolla.. Mutta niin täälä kuin monen muunkin puolukan taloudessa mies haluis vaan kaks lasta. Mut ikäero toive on meillä molemmilla onneksi suunnilleen sama. Mut kolmannesta lapsesta käydään siis vielä kovaa kinaa.. :(

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!

Uusimmat

Suosituimmat