Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kohtalotovereita? Apua jaksamiseen?

Vierailija

Parisuhteessa menee huonosti. Meillä pieni poika ja toinen vauva tulossa. Päätti tulla ehkäisystä huolimatta.

Miehellä ehkä nettiriippuvuus. Mutta ei halua siihen apua, ei haittaa häntä itseään. Netissä pelaaminen on niin kivaa, ettei siitä halua edes eroon.

Miehellä liukuva työaika, joten menee töihin joskus puolilta päivin ja lähtee kotiin kun muut on lähteneet. Tekee siis alle 6 tuntista päivää. Tulee töistä klo 18. Noin kaksi tuntia ehtii oleen kotona (ja siitä puolet netissä) ennenkuin poika menee nukkumaan ja minä perässä. En vaan jaksa kattella miehen pelaamista joten meen nukkuun ettei tulis riitaa. Yöllä pelataan neljään viiteen.

Joskus toivoisin kahdeneskistä aikaa miehen kanssa, mutta eihän sitä ole. Paitsi silloin kun mies krapulassa haluaa seksiä.. Minä käyn töissä, klo 8-16 (liukuva olis munkin työaika, samalla alalla ollaan), vien lapsen hoitoon ja haen lapsen hoidosta. Teen ruoan, siivoan, hoidan lapsen. Vaikka mies on sitä mieltä että hän kyllä osallistuu lapsen hoitoon ihan yhtä paljon kuin minä. Ei huomaa sitä että minä hoidan silloinkin kun hän ei oo kotona. Minä herään yöllä lohduttamaan jos lapsi herää yöllä (vaikka mies olisi hereillä). Jos koitan jutella aiheesta, mies suuttuu ja alkaa haukkumaan minua. Ei vastaa kysymyksiin, korkeintaan vastakysymyksellä. Minä koitan ottaa miehenkin mielipiteet huomioon mutta tuntuu ettei mies ota minun. Asioita luvataan, mutta lupaukset rikotaan tuosta noin vaan.

Käydän pariterapiassa mutta sielä vaan sanotaan että jos miehellä on riippuvuus ongelma, eikä hän halua siitä eroon, mä en voi mitään. Pitää vaan sopeutua. Mutta entä kun minä en jaksa?

Kommentit (3)

Vierailija

Ala vähitellen irtautua hänestä henkisesti. Sitten kun aikaa on kulunut ja olet siihen, valmis, jätät hänet ja hän saa rauhassa pelata elämänsä loppuun asti. Sinä ja lapset olette ansainneet parempaa.

Muista, ettei sun tarvitse TÄNÄÄN tehdä mitään asian eteen, asia kypsyy mielessäsi vähitellen ja jonain päivänä todellakin olet valmis siihen.

VOIN LUVATA SINULLE, että olet ansainnut parempaa ja myös saat sitä!

Vierailija

Musta tuntuu etten jaksa enää. Tekee mieli vaan itkeä ja itkeämutta pitää yrittää jaksaa tuon lapsen takia. Mutta mitä sitten kun voimat ihan oikeasti menee? Tai musta tuntuu että ne on mennyt jo. Korotin tuossa ääntä miehelle ihan tyhjästä. Jotenkin vaan on niin väsynyt olo ja oon koittanut niellä kiukkuni taas pitkään.

No, mieshän suuttu, niinkuin aina kun ääneni kohoaa. Lähti sitten tupakalle ulos, puoli tuntia sitten. Saa nähdä koska tulee, tänään vai huomenna vai tuleeko koskaan. Ankeaa tämä epätoivoisuus.

Mulla ei oo ketään ystävää jolle puhua, eikä sukulaisia. Olo on toivoton.

Uusimmat

Suosituimmat