Ei sydänääniä?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kävin juuri alkuraskauden ultrassa. Rv on 8+6. Ultran mukaan 7+5 ja sydänääniä ei kuulunut. Lääkäri totesi sikiön menehtyneen ja käski yrittää uudelleen myöhemmin. Sairaalasta soitetaan ensi viikolla ja ne katsoo sitten uudelleen.

Näinkö tämä menee? Onko näillä viikoilla jo ihan varma, jos sydänäänet ei kuulu?

Surullinen Jumppis

Kommentit (8)

Vierailija

Eli mieli aika maassa..

Jatkotutkimuksiin odottelen aikaa (soittelin vihaisena sairaalaan tänään ja vaadin ajanvarausta, mutta Mehiläisen lähete ei ollut tullut vielä perille,sitten uudelleen vihaisena Mehiläiseen soitto, nyt lähete on ainakin tämän päivän aikana faksattu sairaalaan..).

Kaikki raskausoireet loppuivat kuin seinään sunnuntaina, kun lauantaina ei sydänääniä löytynyt. Todennäköisesti sikiö kuollut ke-to, koska torstaina rinnat eivät olleet enää kipeät. Neuvolassa kävin keskiviikkona:(

Nyt vaan odotellaan. Ei mahakipuja, ei mitään. Sairaalasta sanoivat, että saan ajan " viikon sisään" ..Siis mitä??!! Kuljenko siis kuollut vauvani kohdussa ympäri kaupunkia? Onneksi työterveydessä ymmärtäväinen lääkäri antoi sairaslomaa, koska piti työtäni liian raskaana tässä vaiheessa (olen aerobic-ohjaaja, enkä halua leikkiä yli-pirteätä, yli-energistä 60 ihmisen edessä)...

Kaikkein omituisinta on oireiden nopea poistuminen. Välillä en edes muista, millaista oli olla raskaana, vaikka siitä on vain 4 päivää. Ihan kuin kaikki olisi ollut ihmeellistä unta...Toisaalta tunnen vanhentuneeni vuosia kyseisten neljän päivän aikana. Suru ja kaipaus hellittää ja elämä voittaa, mutta unohtaa ei voi..

Uutta vauvaa varmasti yritetään lähikuukausina. Ensin vain täytyy saada itsensä hyvään fyysiseen ja psyykkiseen kuntoon. Kiitos lohduttaneista viesteistänne ja toivon mukaan olen ensi kevääseen mennessä jälleen plussanneiden lapsettomien-palstalla hyvien uutisten kera..

Jumppis

Vierailija

... mutta käsittääkseni sydänäänten pitäisi kuulua viikolla 6, viimeistään viikolla 7... mun lääkäri (ollut 15 v. alalla, proffa) väitti, että hän on koko uransa aikana törmännyt yhteen ainoaan tapaukseen, että sydänäänet olisivat kuulluneet viikon myöhemmin, kuin olisi pitänyt (siis viikolla 7)...

Olen pahoillani menetyksestäsi....

Eemeli

Vierailija

Olen pahoillani myös, kyllä vauvan sydänäänten pitäis näkyä ultrassa jo silloin 7+ viikoilla...

Mulla näkyi mutta enää sitten 21+ viikoilla ei enää kuulunut... Tiedän mitä on menetyksesi...

Mutta niin kauan on toivoa kun on... Voimia!!

Vierailija

Voimia sulle nyt kovasti, niinkuin edelliset sano, kyl niiden pitäis jo kuulua...se on se ikuinen jännitysmomentti mullakin aina ku niitä kuunnellaan.paljon lämpöisiä ajatuksia ja valoa pimeään syksyyn, kyllä sinuakin vielä onnistaa

Vierailija

... onpa inhottava tilanne, että joudut odottelemaan noin kauan... mulla todettiin aikoinaan tuulimuna - kävin ultrassa kolmeen kertaan, joissa aina " vihjailtiin" , että ei ole asiat hyvin... sitten kun asia selvisi, niin sanottiin, että voin tulla koska vaan suoraan ensiapuun, kun käy liian raskaaksi... toista viikkoa muistaakseni odottelin, mutta kun alkoi tulla pahoinvointia ja muuta raskausoiretta hyvin voimakkaana, niin pinna ei enää vaan kestänyt... joten sen suhteen ymmärrän, että ei jaksaisi odotella... tuulimuna on vaan sikäli erilainen tilannne, että sillonhan ei ole kuin sikiöpussi ja istukka... Jaksut sulle odotteluun, toimenpiteeseen ja toipumiseen - siihen menee fyysiselläkin puolella muutama viikko ja henkisellä puolella on hyvin yksilöllistä, kuinka " luonnollisena" nämä jutut ottaa... toivottavasti tärppää pian ihan kunnolla!

Eemeli

Vierailija

Hei Jumppis, en yleensä käy tuolla plussanneiden puolella, mutta nyt piipahdin, ja viestisi pysäytti.

Minulla todettiin juuri juhannuksen alla rv 8+4 sikiön kuolleen kohtuun. Olin jo tokassa ultrassa, eli rv 7+3 vielä sydänäänet kuuluivat ja kaikki oli hyvin. Olen yksityisellä hoidossa Helsingissä ja sieltä meidät passitettiin HETI saman tien Kätilöopistolla, jossa asia varmistui.

Samaan hengenvetoon tarjosivat vaihtoehdoiksi (vaikka hyvin hienotunteisia ja surullisia olivatkin) joko kaavintaa tai lääkkeellistä keskenmenoa. Valitsin lääkkeellisen keskenmenon, koska siihen pääsi nopeammin (4 vrk vs kaavinta 8 vrk) - minulla ei siis ollut vuotoa eikä mitään, eikä sitä jääty odottamaankaan.

Tiedän että tämä on tosi rankka asia, mutta sikäli kun olet samassa tilanteessa kuin minä juhannuksena, koita hankkiutua lääkäriin nopeammin. Ja mieti tarkkaan JOS siis tarpeen on, kumpaan haluat.

Olen tosi pahoillani puolestasi, minulla ainakin pahin oli vasta lääkkeellisen keskenmenon jälkeen edessä :-( Se on ehkä hyvä tietää.. Enkä tarkoita nyt maalailla pirua seinille, mutta otan kyllä täysin sydämin osaa suruusi!

Olen tuolla lapsettomuus-puolella piinailemassa, eli kyllä tässä taas eteenpäin mennään..

Voimia sinulle!

Nasulta

Vierailija

että onkohan täällä nyt sekoitettu asioita? Olen lukemattomista keskusteluista lukenut, että sydänäänet NÄKYVÄT yleensä viikosta 6 eteenpäin, mutta KUULUVAT kyllä paljon paljon myöhemmin. Toisilla kuulumaan saadaan vasta viikoilla 12 tai 13...

Toivottavasti sinulla on kaikki hyvin ja pelko olisi turhaa!

Vierailija

toivottavasti kaikki kääntyy vielä parempaan. Itse juuri koin tänä aamuna varhaisen keskenmenon. Tai todennäköisesti tapahtunut viime vkolla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat