onko teille kaikille tehty painoarvio tai synnytystapa-arvio?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

itselleni ei vielä ole tehty kumpaakaan missään vaiheessa raskautta ja jotenkin alkaa tuntumaan että turha ees kuvitella et sais painoarvioo vauvasta tai synnytystapa-arvioo vaikka yläkäyrillä mennään..hieman siis hirvittää..

neitoperhonen ja Toukka 34+3

Kommentit (10)

Vierailija

Toisessa raskaudessa tehtiin vain vauvan painoarvio ja tässä kolmannessa ei olla painoarvioita tehty vaikka sf-mitta oli rv 37 huimat 38cm. Ihme ettei edes tuolla mitalla mitään arviota tehdä. Neuvolan terkkakaan ei osaa käsikopelolla mitään arviota tehdä.

Muska rv 38+0

Vierailija

eikä minulle ole vielä selvinnyt milloin sellainen päätetään tehdä; minun kaksi eka raskautta olivat sf-mitalla mitattuna siellä yläkäyrillä ja kolmas keskikäyrällä. mielestäni syntyneet lapset ovat minun kokoiselle(161cm, 57kg) kuitenkin ihan reippaan kokoisia:

40+3-> 3690g 50cm

40+3-> 3970g 50cm

40+2-> 3490g 50cm

mutta synnytykset ovat sujuneet ongelmitta, joten kait siihen synnytystapa-arvioitiin ei ole ollutkaan tarvetta?

Vierailija

Painoarviota tehdäänki joka toinen viikko, tai viikottain. Uhkana suurehko vauva, sekä insuliinihoito.

Synnytystapa-arviosta kyselin itse, lääkäri sanoi että voidaan tehdä ihan perusteellinen tutkimus, ultra, käsitunnustelu ja röntgenkuvaukset.

Todennäköisesti arvio olisi kohdallani tehty joka tapauksessa, tai sitten ei.

Kannattaa vaatia, jos pelottaa vauvan suuri koko!

Vierailija

Neuvolatäti arvioi, että lapsi olisi täysiaikaisena yli 4kg (esikoinen oli 3,6kg). Sf-mitta on 40 (viime käynnillä, jolloin viikkoja tasan 36) eli käyrät eivät edes riitä vauvelille... Olen ihmetellyt, ettei mitään ultraa ole ehdotettu, missä arvioitais vauvan koko.. Ja yleensäkin selvitettäis miten normaalisynnytys onnistuisi. Varsinkin kun pelottaa aivan sairaasti tuo iso koko:(

Kuunsäde

Vierailija

38 viikon painoennuste oli 2700-2900 seuraavana päivänä syntyi 2475g pieni poika!

Synnytystapa-arvio oli sellainen " käsikopelo" + ultra, ja sanoivat vaan, että ihan hyvältä lantio tuntuu. On varmaan vielä olemassa joku virallisempi ja tarkempikin tutkimus..Mutta niin se poika sieltä sitten suht helposti tulikin!

Vierailija

Neuvolalääkäri arvioi käsikopelolla rv 39 3,8kg. rv 41+3 ultrassa painoarvioksi tuli 4,1-4,2kg. Vauva syntyi rv 42+3 painaen 4,990kg...

Vierailija

että nuo arviot tehdään vain, kuten sanottua, jos epäillään ongelmia tai jos synnyttäjä on erittäin pienikokoinen tai kapealanteinen.

Vierailija

Käytännöt taita riipua sairanhoitopiirin resursseista. Tällä kaikki käy ultrassa jota synnytystapa-arvioksi tai synnytyksen suunitteluksi kutsutaan, synnytyssairaalassaan viikolla 36. Käytänössä kyllä olin 3. kertalaisena siihen pettyny, nopea vauvan koon mittaus, ei edes näytetty kuvaa vauvasta. (Mitä tuleva isosisko oli vartavasten tullu kattomaan, kun pikkuveljellä oli istukkakontollissa oikein mukava juttuhetki lääkärin kanssa, lääkäri vastaili ja näytti vauvaa pojalle) Mitä synnytyksen suunitteluun tulee, annettiin ymmärtää etä 3. kerralla ei sellasta tarvita ja toiveet voi esittää synnyttämän tullessa kätilölle...Juu, mutta kun mä tiedän vasta nyt 3. kerralla mitä mä haluan (mistä mä ekalla kerralla olisin tienny!!!) ja nopeana synnyttäjänä (alle 4,5 tuntia aiemmat synnytykset) en ole varma ehdinkö/jaksanko sairalaan mennesä rupatella kätilön kanssa...

No joo, toi oli vähän turha valitusta, kun täällä sentään päse kerran kuussa neuvolaan ja lopuaikoina joka viikko ja saa 3 ultraa (suurin osa määrätään useampaankin, mäkin olen ollu 5 kertaa, vaikka raskaus menny ihan ok) ni ei pitäs valitta jos kerran osuu kohdalle epämukava läkäri!

Vierailija

esikoisesta vaikka oltiinkin keskikäyrän yläpuolella, synty helposti alakautta ja oli 3325/49 cm laskettuna päivänä, kätilöt vaikkas synnytyksesstä et olis varmasti yli 4 kg..ja totesivat pojan synnytttyä et oli harteikas pikkupoika :)

synnytyskin oli suht nopee, kohdunkaulan puudutteella puol tuntii ennen syntymää pärjäsin ja kaikinpuolin oli mukava kokemus..

toista oottelen nyt (esikoinen 1 v 7 kk) ja ihan peloitta :) kunhan vaan toi istukka siirtyisi pois kohdunsuulta..sillä mä en missään nimessä halua mitään sektiota,hyi olkoon , alakautta niin paljon helpompaa varmaan (kokemusta sektiosta ei oo ja siis toivottavasti ei tuukkaan..)

t.anni rv 13+

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat