itsetehdyistä velleistä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Osaako kukaan auttaa minua, kun olen päättänyt alkaa itse tehdä lapselle vellit ja lopettaa purkkien raahaamisen?

Ensinnäkin tarvitsisin neuvoja siitä, mistä kaikista jauhoista ym. vellejä voisi keittää. Toistaiseksi olen itse keksinyt Nallen minuuttivellijauheen ja näin myös jotain Risentan maissijauhoja. Pirkan luomuohrajauhoissa luki, että niistä voi tehdä puuroa, joten vellinkin luulisi onnistuvan, kun vain tietäisi, miten sitä keitetään... En onneksi ole uusavuton, huoh... :) Mielelläni käyttäisin juuri luomuaineita.

Toiseksi mietin sitä, miten kauan vellit säilyvät jääkaapissa. Jos keittäisi joka toinen päivä, niin silloin ainakin luulisin säilyvän. Tietääkö kukaan, olenko oikeassa? Joka päivä en jaksa kuitenkaan keittää, vaan sorrun takaisin Muksuun ja Semperiin... :(

Kiitos kaikille, jotka viitsivät auttaa!

Kommentit (1)

Vierailija

Elikkäs kaura, ruis, ohra, vehnä, riisi jne. Mannasuurimoista saat mitä maistuvimman vellin, ja yleensä taaperotkin tykkää. Myöskin ohrajauhoista saa hyvän vellin. Laitat vain hiutaleita vajaa puolet vähemmän, kuin mitä on puurojen ohjeessa. Ja jos teet maitovellin, niin seuraavana päivänä voit hyvin sitä vielä antaa lapselle. Katseleppas pakettien kyljestä kaupassa, yleensä niistä löytyy myös mittasuhteet vellin tekoon. Ja Googlesta kun kokeilet hakusanoilla, niin varmasti ohjeita löytyy!

Eikun vain kokeilemaan, pian siitä vellinkeitosta tulee rutiinia! :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat