Käynnistyksestä...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Eli mulla olisi näillä näkymin huomenna edessä käynnistys ja vähän pelottaa ja jännittää! Esikoinen syntyi itsestään ja synnytys oli helppo!

Kertokaahan te, joilla on käynnistetty, että onko se paljon kivuliaampaa ja onko supistukset paljon voimakkaampia ja onko synnytys mahdollisesti pidempikestoinen näin? On tietysti ihan tapauskohtaista, mutta kuitenkin kyselen... kun mieltä askarruttaa!

Olin tänään käymässä polilla ja lääkäri teki vähän rajumman sisätutkimuksen tarkoituksella että jotain alkaisi tapahtumaan! Olisi ottanut jo samantien osastolle tarkkailuun, mut pyysin josko pääsisin yöksi kuitenkin kotiin, aamulla mennään takaisin jos ei ennen lähde syntymään. Lääkäri sanoi että on aika supistusherkkä kohtu. Kotiintullessa huomasin että oli tullut ruskehtavaa vuotoa, liekö limatulppaa...?!

Nipsu rv 39+2

Kommentit (2)

Vierailija

mulla käynnistettiin mun eka synnytys enkä voi verrata sitä muuhun synnytykseen kun se on ollut mun ainoa synnytys..mutta se kesti 9,5h joten ei mikään mahdoton ekasta ja epiduraali auttoi mulla hyvin.kaikenkaikkiaan ei ollut mikään hirmu kokemus!

en tosiaan tiedä sit minkälainen ois ollu jos ei ois käynnistetty mutta tuo meni kyllä ok. saattaahan se tietysti ollakin sulla limatulppaa..mutta sehän tulee sitten kokonaisena lönttinä ulos loppujen lopuksi! onnea synnytykseen!

Vierailija

Toinen synnytykseni käynnistettiin ison vauvan vuoksi, viikkoja oli 41+4 ja paikat tosissaan kypsät, ei kohdunkaulaa, auki neljälle sormelle. Eka puhkaistiin kalvot, tuli yksi supistus kahdessa tunnissa ja sitten laitettiin tippa.. Sen jälkeen se olikin menoa!

En ne supistukset olleet sen kovempia kun ekassa spontaanisti käynnistyneessä mutta niitä tulee tipan kanssa koko ajan ja ne tulevat heti kovina eli niihin ei ennätä " totutella" kuten itekseen alkaneessa jossa voimistuvat pikkuhiljaa.

Mutta käynnistetyt ovat usein nopeita, siis siinä tapauksessa, että viikkoja on jo koossa täysi määrä ja paikat on kypsät. Omani kesti 4h 18min kun ensimmäinen oli 10h45min.

Ei minulle ainakaan jäänyt traumoja tai pelkoa, voisin antaa käynnistää uudelleenkin. Vaikka touhu olikin rajua niin koska kesti noinkin vähän aikaa niin ihan hyvin jaksoin, paljon paremmin kuin esikoisen syntymän.

Jos ensimmäinen synnytyksesi on ollut nopea ja helppo niin käynnistettykin menee varmaan joutuisasti.

Tsemppiä, voipihan olla, että yöllä tulee lähtö, monestihan pelkkä " uhkaus" käynnistyksestä riittää käynnistämään...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat