Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa! Olen raskausviikolla 8 + ja

Vierailija

vaihteeksi huolissani, että kaikki on kunnossa. Minulla on melkein koko raskauden ajan ollut silloin tällöin rusehtavaa/veriviiruista vuotoa. Määrät ovat todella pieniä ja vain pyyhkiessä. Lähinnä siis runsaan valkovuodon seassa.

Pari viikkoa sitten mahakivut olivat kovia (ei vuotoa), ultrassa kaikki ok : ): pikkuinen on oikeassa paikassa ja sykekin jo näkyi.

Vauvaa on yritetty pitkään ja lääketieteen avulla saatu lopulta alkuun. Suuri ilo peittyy tähän huoleen...

Kommentit (5)

Vierailija

Älä nyt enää siitä stressiä ota, ettet osaa nauttia. Kyllä odottaa saa ilman sen kummempia euforioita. Niitä tuntemuksia kun ei voi etukäteen tilata. Minustakin olisi ollut kiva nauttia raskaudestani, sillä olin jo yli kolmekymppinen ensimmäistä odottaessani. Mutta veljenpoikani kuoli alkuraskauden aikana, ja sen jälkeen ei yhtään päivää mennyt itkemättä. Sellaista se vain on, että ne tunteet on otettava vastaan, mitkä annetaan.

Vierailija

että sellaista, mitä nyt tunnet, elämä tulee tästä hetkestä eteenpäin olemaankin, eli ei se huoli ja murhe siihen pääty, kun lapsi syntyy, ihan päinvastoin. =) Muuttaa ehkä muotoaan, mutta vanhemmuuteen kuuluu vastuu ja se painaa! Eli kuten joku fiksusti edellä totesi, älä stressaa siitä, että raskaudesta pitäisi jotenkin erityisesti nauttia. Odotukseen ja vanhemmuuteen liittyy huimasti myös negatiivisia tunteita, jotka on vaan pakko jaksaa kantaa. Voimia!

Vierailija

Nyt vielä alavatsaa ja selkää nipistelee kunnolla... alkaa jo pelottaa... mutta täytyy vaan toivoo että se pikkuinen pysyy menossa mukana. Ja jos ei pysy, niin ei sillekään mitää voi.

Vierailija

Vuotoa tuli vielä 23+ viikollakin ja silti terve poika syntyi reilusti yli lasketun ajan. Koita ottaa rauhallisesti, se on sikiöllekin parhaaksi ettet kovasti stressaile! Onnea odotukseen!

Uusimmat

Suosituimmat