Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuinka paljon ulkoilette 2-vuotiaan kanssa päivittäin, jos

Vierailija

a) olette kotona lapsen kanssa

b) käytte töissä

Kommentit (12)

Vierailija

Jos olen kotona, ulkoilemme lähes päivittäin. Ihan surkealla ilmalla ollaan enemmän sisällä ja kyläillään.

Työpäivän jälkeen en yleensä ehdi/jaksa ulkoilla, mutta lapsi onneksi tarhassa paljon ulkona. Joskus käydään pikku lenkki kävelemässä.

Vierailija

Työpäivinä ei yleensä ulkoilla sillä ei siinä oikeastaan kerkiä. Vapaapäivinä tehdään vaan kaikkea kivaa yhdessä, käydään mummoloissa, lenkkeillään, leivotaan, siivotaan, laitetaan ruokaa, käydään kirjastossa jne. Eli meidän lapsi-raukka ei ulkoile ihan joka päivä..

Vierailija

Ulkoilemme aamupäivällä 1-3 tuntia ilmasta ja tekemisestä riippuen, sateella emme ulkoile.

Jos illalla ei ole mitään erityistä ohjelmaa, ulkoilemme toisen kerran. Tämä on harvinaisempaa, koska yleensä illat kuluvat muussa puuhastelussa.

Vierailija

En todellakaan ole ikinä ajatellut, miten kauan olemme kerrallaan ulkona... Onko se nyt sitten hyvän äitiyden mitta, jos on useita tunteja ulkona...tällä palstalla varmaan on! Yleensä ollaan sen verran kuin huvittaa, ja keksitään kivaa tekemistä.. Ei ole morkkista, vaikka oltais koko päivä sisällä! Joskus vaan on niin paljon touhuamista ihan sisätiloissakin. Pääasia että lapsi voi hyvin, ja saa virikkeitä. =)

Vierailija

Kunhan piruilin, siis ulkoilemme kyllä tuon mainitsemani määrän, mutta jos nyt tunnin jaksan aamuin illoin olla, olen tyytyväinen, kaikki ylimenevä on sitten ekstraa. Kelloa katson lähinnä sen verran, ettei nyt ihan 20 min kuluttua ulos lähdöstä tule palattua sisään, kun itse en ole mikään ulkoilmaihminen ja joskus puolikin tuntia hiekkiksen laidalla tuntuu pitkältä ajalta. :) Joskus ulkoilut jää väkisin vähemmälle jos esim. iltaulkoiluaikaan on käytävä kaupassa tai ollaan kyläilemässä tms.

Vierailija

Olen kotona ja ulkoilemme kaksi kertaa päivässä, 1-2 h kerrallaan, keskimäärin kolmisen tuntia päivässä. Välillä morkkis kun ei ehdi/jaksa enempää.

Uusimmat

Suosituimmat