Siis ulkoileeko kaikki lapset kahdesti päivässä? Missä?

Vierailija

Luin tuota toista ketjua ja jouduin morkkiksen valtaan: minä olen ulkoiluttanut 1,5 -vuotiasta vain kerran päivässä!!! Aamupäivällä olemme tunnin - puolitoista puistossa, illalla ehkä käydään kaupassa, mutta harvemmin silloin puistossa tms, eli ei oikein voi sanoa ulkoiluksi? Onkohan tämä sitten " liian" vähän?

Sitten jatkokysymys: onko teidän läheiset leikkipuistot sitten valaistu, kun meillä ainakin mahdollinen iltaulkoilu ajoittuisi noin kuuden aikaan, jolloin on pimeää, eikä puistossa ole valoja.

Kommentit (11)

Vierailija

onhan useimmilla ihmisillä muutakin tekemistä kuin ulkoilla lapsen kanssa. Itse tykkään ulkoilla ja jos ehdittäisiin, niin oltaisiin vaikka monta tuntia päivässä ulkona. Joskus ollaankin, mutta joskus pitää myös siivoilla, tehdä ruokaa, käydä asioilla jne. joten käytännössä ulkoilu jää usein kertaan päivässä, silloin ollaan pari tuntia. Näillä leveysasteilla ei ole vielä kuudelta pimeä, mutta pian sekin aika koittaa, joten saa nähdä, jääkö ulkoilu silloin meilläkin vain aamupäivään.

En tiedä virallisista suosituksista, mutta uskon, että ihan terveenä pysyy lapsi, jos saa vipeltää ulkona edes tuon 1,5 tuntia päivässä.

Vierailija

Millon sä laitat ruoat ja teet kotihommat, kun oot aamu- ja iltapäivät ulkona? Ei kai uuniruokiakaan aina viitsi tehdä. Itse oon aamupäivät lasten kanssa pihalla. Iltapäivällä keskityn ruoanlaittoon ja kotihommiin.

t. Kyselijä

Vierailija

Me ulkoillaan silloin kun huvittaa, ei edes joka päivä. Se EI ole äitiyden mitta, vaikka joku niin haluaisikin ajatella. Tuollaisten kyselyiden tarkoitus on juuri syyllistää niitä jotka ulkoilevat vähemmän. Ne, jotka ulkoilevat paljon, uskovat olevansa siitä syystä kelvollisia äitejä. Voi tätä nykyaikaa ja äitien epävarmuutta omista kyvyistään.. :(

Vierailija

Kesällä mentiin vielä klo 18 jälkeenkin ulos, mutta näin syksyllä emme enää illalla ulkoile. Meillä on kyllä vieressä leikkipuisto, joka on valaistu, oman kerrostalomme piha huonommin valaistu ja syksyiltaisin pilkkopimeä. Illalla on kiva olla kotona lämpimässä, sytyttää kynttilät ja nauttia lasten kanssa tästäkin tunnelmasta :-)

Vierailija

joskus käy että yksi kunnon ulkoilu päivässä, mutta riippuu tosiaan päivästä. Yleensä kotosalla lapset ramppaa ulos, sisälle, ulos, sisälle, (siis isommat, 5v ja 8v) ja pienimmän 1,5kk ulkoillaan, no juu 2krt päivässä, kesällä vietellään enemmän aikaa pihalla. Tätä tosin helpottaa varmaan se että asumme pienellä paikkakunnalla, omakotitalossa, melkein metsän keskellä ja lapsille on virikkeitä paljon tässä ihan lähellä. Ei siitäkään kannata hei stressiä ottaa..!

Vierailija

Silloin kun käydään päiväkylässä mummolassa, niin lapset ovat käytännössä koko ajan ulkona. Niitä omakotitalon etuja, sen kun pukee lapsille vaatteet päälle ja tuuppaa pihalle :)

Kotona ollessamme ollaan ulkona kerran päivässä. Kerrostalon ylimmässä kerroksessa asumisen iloja. Siihen kun lisätään vielä surkea hiekkalaatikko talon pihalla, niin eipä auta kuin läheä merta edemmäs kalaan eli sinne puistoon...

Vierailija

sinä ole ap sinun lapsesi äiti, sinä tiedät parhaiten mikä sopii teidän elämäntilanteeseenne ja teidän lapselllenne. Älä ota stressiä muitten tekemisistä, muuten elämä käy raskaaksi.

Vierailija

Toinen kysymys on vähän hassu. Tossa pihalla, peltotiellä, omalla tiellä, jne. ulkoillaan. Ei oo paljon tarvinnu miettiä missä vois ulkoilla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat