Ohut kohdun limakalvo?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Apua kaivataan! Lapsettomuustutkimukset menossa ja lääkäri totesi kohdun limakalvon olevan kerron vaiheeseen nähden liian ohut eli saataa olla että hedelmöittynyt munasolu ei voisikaan kiinnittyä. En tiennyt että tällainenkin syy voisi lapsettomuuteen löytyä, joten en älynnyt kysyä onko asialle mitään tehtävissä. Löytyisikö täältä keltään tietoa, ettei tarvitsisi kärvistellä seuraavaan lääkärissä käyntiin asti?!

Kommentit (7)

Vierailija

24wannabe: käytössä on femoston 2/20 sekä välillä oli myös estradot. Estradotista aluksi 50ug sitten 75, mutta tuli päänsärkyä ja palattiin takaisin 50. Vuodot saatiin alkamaan 4kk lääkityksen jälkeen, limis on edelleen vain 4-6mm kierron puolessa välissä (10 kk kaavinnoista). Varsinaista estrogeenivajetta minulla ei ole todettu.

Vilma-Onni: Muistankin sut aikaisemmista jutuista=) kiitos tsempeistä! ensimmäinen ivf odottelee vuoroaan helmikuussa

Lahja on ennenkin mainostellut e-vitamiinia ja koitin vähän aikaa ottaa rypsiöljyä mutta se on kertakaikkiaan niin pahaa etten pysty sitä ottamaan=( harmi kun halpa ja hyvä mutta mitähän sitä seuraavaksi kokeilisi???

Vierailija

Rypsiöljystä saa hyvää salaattikastiketta. Itse olen käyttänyt kaupan valmiita salaattikastikkeen mausteseoksia (valkosipuli ainakin on hyvä).

Siitä saa myös omatekoista margariiniä suhteella 1 osa voita, 1 osa rypsiöljyä ja 1 osa vettä. Mausteita suht reilusti, sillä rypsiöljy maistuu muuten läpi. Ohje on peräisin Paula Heinosen ja Satu Silvon kirjasta. Säilymisaika on noin viikko.

Vierailija

hei Betty-75

Limakalvoa voidaan yrittää kasvattaa mm estrogeenivalmisteilla. Minulla on ollut käytössä tabletit ja laastarit. Riippuu tietenkin syystä miksi limakalvo on ohut, jos kyseessä on estrogeenivaje saattaa auttaakin, minulla kyseessä on kaavinnan jälkeinen ongelma ja limakalvo ei tahdo kasvaa.

Vierailija

Hei ihan mielenkiinnosta oisin kysynyt, millaisia tabletteja olet estrogeenivajeeseen saanut? Ollaan tätä estrogeenivajetta pohdittu toisessa ketjussa, mutta oisin kysellyt sinulta kuitenkin, että millaisiin ratkaisuihin lääkärit sinun kohdalla ovat päätyneet?:) Kun minulle ei ole annettu mitään varsinaisia estrogeenivalmisteita...

Vierailija

Waimo:

[quote]

hei Betty-75

Limakalvoa voidaan yrittää kasvattaa mm estrogeenivalmisteilla. Minulla on ollut käytössä tabletit ja laastarit. Riippuu tietenkin syystä miksi limakalvo on ohut, jos kyseessä on estrogeenivaje saattaa auttaakin, minulla kyseessä on kaavinnan jälkeinen ongelma ja limakalvo ei tahdo kasvaa.

oli sama juttu, kaavinnasta johtuva syy liian ohueen limikseen. Mulla hoidettiin samoin. Mulla hoidettiin vuosi limistä. Toinen ovulaation induktio toi sitten kauan kaivatun plussan. Limis oli edelleen ohut, mutta onneksi riittävä!

Onnea teille matkaan!!

Mulla oli siis lääkkeinä Primolut ja Estradot-laastarit käytössä.

-Vilma ja Onni 1v2kk-

Vierailija

Minulle on suositeltu soijaa, siis syömään kaikkea missä on soijaa, siinä on luonnon omaa estrogeeniä mikä on hyväksi hormonitasapainolle ja sitä kautta parantaa myös kohdun limakalvoa.(hormonitasapainoni oli silloin ihan sekaisin e-pillereiden jälkeen)

E-vitamiini myös on hyväksi kohdun limakalvolle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat