G: mitä ihmettä teette lastenne kanssa ulkona?

Vierailija

Siis seisotteko vaan hiekkalaatikon laidalla, oletteko mukana lasten leikeissä jollain tavalla tms.? Tuli mieleen tuosta, kun tosi moni ilmoitti olevansa ulkona jopa 2 x 1 - 2 h päivittäin. Miten saatte aikanne siellä kulumaan??

Kommentit (10)

Vierailija

työntelee kuormuriaan eestaas vaikka kuinka kauan ja sitten potkitaan tai heitellään palloa. Tai sitten kuljeskellaan ympäri pihaa ja silitellään kissaa. Aika yksitoikkoista ja hitaanpuoleista on, tosiaan. KÄydään myös rattaiden kanssa lenkillä.

Joskus, jos viitsitään lähteä kauemmaksi leikkipuistoon, niin siellähän aika hujahtaa tosi nopeaan. Kotipihalla pyritään olemaan vähintään tunti. Mies on lapsen kanssa iltaisin paljon ulkona, tekevät pitkiä kävelylenkkejä.

Vierailija

tosin meillä on oma piha missä temmeltää...ja kovin on mieltynyt traktorintapaisiin ja autoihin joiden kanssa kuluu aika mainiosti pihalla, lisäksi peräkärri ja hiekkaa tms. niin leikit sujuu. Itse voi puuhaila omia juttuja, tosin nyt kylmenevillä tuulilla ei ole kovin viihtyisäänököttää pihalla seuraamassa muksun puuhia, joten olen siirtynyt seurailemaan pihanpuoleisesta ikkunasta, kun pihalla olo kyllästyttää...meillä suojaisa piha...

Vierailija

silloin kun ollaan pihalla, poika ajelee mopoillaan, välillä touhuaa hiekkalaatikolla. Minä hoidan kukkia ja lakaisen tai haravoin. Välillä laitan pojan (2v) töihin kuljettamaan lehtiä kuorma-autollaan tai traktorin peräkärryllä. Nauttii kovasti.

Vierailija

leikkipuistossa ja seuraan perässä kun puolitoistavuotias vipeltää. Jos tekeminen näyttää loppuvan kesken, niin ehdotan jotain toimintaa. Muuten en kauheasti leikitä lasta leikkipuistossa. Toisinaan käydään puiston sijaan esim jossain metsikössä kulkemassa.

Vierailija

Ei pihamme on iso ja aidattu. Yleensä teen normaaleja pihatöitä eli siistin kukkapenkkejä tai mitä puuhaa siellä nyt on tarjolla. Esikoinen on nyt reilu 2v ja on jo pitkään nauttinut äidin auttamisesta eli " kitkee mukana rikkaruohoja" ja lapio tai haravoi omilla välineillään. Välillä tehdään yhdessä hiekkakakkuja ja keinutaan, mutta enemmän se on taaperon mukana olemista aikuisten hommissa.

Vierailija

Meillä 14kk tyttö ja ulkoillaan tuo ihmettelemäsi määrä. Kyllähän se on semmoista vieressä seisoskelua ja katsomista, ettei satuta itseään. kuljetaan ympäri pihaa ja ihmetellään kukkia ja lintuja ja autoja jne. Muksu leikkii laatikolla niin välillä teen hiekkakakkuja yhdessä yms. Sitten kiikutaan, jolloin olen tietysti vauhdinantaja...

Musta olis se aika huomattavasti hankalampaa olla neljän seinän sisällä.

Vierailija

Puistossa saatan jopa löhötä penkillä. Toisinaan taas teemme metsäretkiä ym., jolloin on tietenkin enemmän vahtimista ja auttamista. Ulkoilemme 1-2 kertaa päivässä noin tunnin kerrallaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat