Te äidit, joilla on PCO..

Vierailija

Mikä teillä on ehkäisynä, siis onko hormonaalinen ehkäisy pco:n oireiden lievittämiseksi? Itsellä pahoina oireina ajoittainen akne ja painonnousu, ajattelin olisiko hormonikierukasta apua? Itse en ehkäisyä tarvitse siis ehkäisymielessä, olisikohan luontaistuotteista tms. apua?

Kommentit (15)

Vierailija

Olen saanut samanlaisia ohjeita kuin 8, eli pillerit ylläpitävät mahdollisuutta

tulla raskaaksi. Munasarjat ja kohtu pysyvät paremmassa kunnossa. Mutta vain tietyt e-pillerit käyvät, ja ennen mitään hormoneja pitäisi diagnoosi varmistaa myös verikokeella. Olen käyttänyt e-pillereita useita vuosia ilman ehkäisyn tarvetta. Molemmat lapset ovat saaneet pillereiden jälkeen alkunsa luomusti. Nyt mulla alkaa kohta olla ikää 40-v. ja harkitsen ehkäisyksi muita vaihtoehtoja.

Vierailija

painonkehitys, jollei pidä tarkasti huolta syömisistään. Gyne mainitsi jotain sokeritasapainosta, mutta käsittääkseni se kuitenkin pitäisi ilmeisesti verikokein selvittää, ennekuin alkaa lääkkeitä syömään? Niin ja siis tuo kolmas vastaus oli minun, eli en voi tulla raskaaksi ilman clomeja, tai siis ihmeitähän tapahtuu, mutta tuskin mulle, mulla olis jo toistakymmentä lasta jos tulisin norm. raskaaksi, en ole käyttänyt ehkäisyä kuin alle 20v. ja heti raskauksien jälkeen jonkun aikaa. Ap kiittää =)

Vierailija

Puhutaan hauskasti periytyvästä lapsettomuudesta. Eli oireet ovat toisilla lievempiä, toisilla vahvoja, mutta jotenkin se kuulemma suvussa kulkee.

Vierailija

sairaus. Miten teillä ap lapsi sai alkunsa? Me " tehtiin" meidän lasta 2, 5 v. sitten yhtäkkiä tärppäsi(kokeiltiin clomeja, teroja) Mutta kun tärppäsi, ei ollut mitään lääkitystä päällä.

Vierailija

Meillä on jo vuosia ollut käytössä niinkin keskiaikainen ehkäisy kuin keskeytetty yhdyntä :) Sen saa kehiteltyä yllättävän nautinnolliseksi tavaksi harrastaa seksiä. Keskeyttämätöntä yhdyntää harrastamme heti kuukautisten jälkeen ja kuukautisten loppuvaiheessa, kun enää tihuuttaa. Ja joskus kondomin kanssa.

Raskaaksi tuloon auttoi, kun laihdutin 20 kg BMI:hin 19,5 juoksemalla ja Painonvartijoiden ruokavaliolla.

Kuulemma diabeetikoiden syömät lääkkeet voivat myös auttaa PCO:ssa laihduttamisessa ja lasten saamisessa. Ajattelin pyytää niitä seuraavalla kerralla, kun käyn gynekologilla.

Vierailija

Kävin gynellä just viime vkolla ja sanoi etten tule raskaaksi ilman clomeja, joten joku luontaistuotekin kävis siis siinä mielessä oireiden ehkäisyyn..

Vierailija

periytyvää, niin minä ainakin oon saanu sen aika kaukaiselta isoäidiltä, sillä kaikki meidän suvun naiset, tiedän vanhempieni isoäiteihin asti, ovat olleet sikiävää sorttia =) ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat