Mikä olisi IMUKYKYISIN ja kivoin kestovaippasysteemi paljon pissaavalle neljäkuukautisille pojalle?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Harsoista + imse vimseistä pitäisi siirtyä seuraavalle imuasteelle. Mitä vaippasysteemiä suosittelisitte? Olen netissä selaillessani ihastunut iguleen valikoimiin ja pastillisävyisiin tot botseihin, mutta mikä igulee olisi imukykyisin ja paras? Vai suositteletteko jotain aivan muuta?

Ja paljonko niitä uusia vaippoja pitäisi olla? Harsoja meillä on ollut 24 (pesemme joka toinen tai kolmas päivä) + pari imse vimse -kuorta.

Kiitos etukäteen kokeneista neuvoista!

Kommentit (14)

Vierailija

Meillä on käytetty Bumpyn vaippahousuja ja pötköksi taiteltuja imuja (esim. taiteltava bambu tai harsot) ilman ongelmaa. Tuo napakka Bumpy pitää sen imun paikallaan. Jos sinulla on aivan liian iso Bumpy, voi tulla se ongelma, että imu liukuu ja vinksahtaa poskelleen. On nuo taiteltavat imut paljon halvempia kuin tarralliset sisävaipat. Maitokkavauvalla se voi olla hankalaa, kun löysä kakka sotkee pötkön lisäksi aina Bumpyn.

Vierailija

Ruskovillan harsoilla ja nauhavaipoilla pärjätään hyvin. Kuorena hahtuvavillikset tai Bumbyt. Kannattaisiko kiinittää huomiota vaipanvaihtoväliin? Meillä on sama määrä vaippoja ja on pestä vaippapyykkiä päivittäin, muuten vaipat loppuvat auttamatta kesken. Tai laittaa vaikka jotain lisäimua harson sisään, jos tuntuu siltä ettei imukyky yksistään riitä. Villahousuja minäkin suosittelen lämpimästi kuoreksi. Hahtuvat ovat ehdoton suosikkini. Muotoon ommelluista vaipoista Ronjat istuvat hyvin meidän hoikalle pojalle. Niitä olen hankkinut muutaman kokeeksi. Jos haluat siirtyä muotoon ommeltuihin vaippoihin, niin hanki ihmeessä esim. sisätäyttiksiä tai taskuvaippoja, niin voit hyödyntää harsot imuina.

Vierailija

Meillä harsot on käytössä vieläkin 1,5-vuotiaan vaippojen osana. Pötköksi taitellun harson väliin vaan muotoiltu lisäimu, esim. hamppu, flanelli tai frotee. Harva vaippa mukautuu niin moneksi kuin vanha kunnon harso! Niin ja kuoreksi voit ottaa tietysti minkä vaan, mutta meillä Bumpyt toimineet edelleen, on vaihdettu vaan isompaan kokoon noin puolen vuoden välein. Ja harsot tosiaan toimivat myös mainiosti täyttövaippojen sisällä.

Vierailija

ja parasta tässä on että ei väliä minkä kokoinen harso on koska aina saat samankokoisen pötkön. ELI:

taita harson kaikki kulmat keskelle (joku enemmän, joku vähemmän riippuen harson koosta ja siitä kuinka leveän ja pitkän pötkön haluat)

Viimeinen kulma (vaikkapa oikea) taitetaan melkein yli asti yleensä

Sitten taitat alareunan keskelle

Sitten kolmeen osaan eli ensin vasen reuna ja sitten oikea.

Näin on pötkö valmis, mut jos ei tää auennut vielä niin selitän kyllä uudestaankin.

Ja tää käy siis loistavasti taskuvaippaan, Bumpyyn, nauhavaipan sisälle minne vaan pojan vaippaan =)))

Vierailija

meillä 6 kk pojalla käytössä monenlaisia vaippoja, mutta suosikkeja ehdottomasti on muotoonommelluista vaipoista Igu*Hamppu ja *Läppä, Tirsokas (se tasku on ihana, saa mukavasti lisäimua) sekä yöllä TotsBots tarroilla ja Minki Huggle...

Ja harsoja käytän origamitaitoksella ja väliin rv:n villainen välivaippa tai taittoflanelli...Menee 2 h vaihtovälillä...

Ja nuo yövaipat on pitkän metsästyksen tuloksena todettu hyviksi, tuo Huggle on aivan ihana ja imukykyinen.

Vierailija

Ennen kuin tilaan esim. Iguja kovin montaa, niin kannattaa testata muutamalla. Mä tilasin pari Igu-läppää ja ne ei vain meille sopineet, vaikka muuten kivoja, nättejä ja hyvin tehtyjä ovatkin. Ehkä ne oli vain liian isoja.

Mutta jos on kuivausrumpu, niin parhaan imun saa hamppufleecevaippaan. Meillä on parhaat olleet Hilivinksis oma-sarjasta. Mutta vaatii ehdottomasti kuivausrummun, muuten menee ikä ja terveys kuivumista odotellessa.

Eli suosittelen, että ostat vaikka babyidean kirppikselta erilaisia, hyvässä imussa olevia sisävaippoja ja villakuoren ja kokeilet. Jos joku vaikuttaa hyvältä, voit vaikka tilata uusia. Tai noilta sivuilta saa monesti ihan uuden veroisiakin vaippoja.

Vierailija

Meidän tuplat ovat myös aina pissaanneet ihan kamalia määriä, mutta harsoista ei olla luovuttu vieläkään (lapset 1,5-vuotiaita). Käytössä on Popolinin harsoja ja yleensä noin 8 kerrosta hamppufleeceä. Välillä ollaan pidetty muotoonommeltuja vaippoja, lähinnä itse tehtyjä kylläkin. Hamppu on mielestäni tosi hyvää, eli sitä kannattaa hankkia. Läppävaipat ovat nopeampia kuivumaan kuin muut, eli jos on vähän tilaa tai muuten vaan heikot kuivatusmahdollisuudet niin mieluummin niitä (tai sitten kokonaan irrallisia imuja taskuun tai vaipan päälle).

Vierailija

Kiitos tähänastisista vastauksista. Leikataanko ne harsot jotenkin lisäimuksi vai miten ne saadaan mahtumaan vaippaan jatkossa? Voinko yhdistää harsoja johonkin iguvaippaan?

Vaihtovälit meillä on noin kaksituntia. Pitäisikö teidän mielestänne vaihtaa useammin?

Entä onko teillä nettikauppasuosituksia? Missä nettikaupassa on paras hinta/laatusuhde?

Vierailija

Harson voi taittaa ihan pötköksi ja laittaa täyttövaipan sisään. Ei tarvitse alkaa leikkelemään. Vähän paksu paketista kyllä tulee, mutta erittäin pitävä. Kahden tunnin vaihtoväli kuulostaa ihan hyvältä. Teillä taitaa olla kuivausrumpu, kun noin harvoin pystyt pesemään. Meillä vaihdetaan vaippaa n. 12 kertaa päivässä ja vaippapyykki pyörii joka aamu. Vuorokausi menee kuivuessa. 24 vaippaa siis tarvitaan, kun päivittäin pestään.

Vierailija

anteeksi, tämä ei varmaankaan auta alkuperäistä, mutta ajattelin, että tämän samaan jonoon voi laittaa kestovaippajuttuihin liittyvää juttua..

itse olen ihan keltanokka kestovaippojen kanssa ja siksi tuntuukin, että olis miljoona kysyttävää. Itse olen ostanut kokeilumielessä just tuolta babyidean kirppispalstalta Kushies Classic:a ja yhden Ultrankin. Toistaiseksi olen ollut tyytyväinen, mutta nyt täytyy siirtyä isompaan kokoon. Tässä vaiheessa haluaisin muuttaa systeemiä, mutta siihen ois pari vinkkiä paikallaan.

Jos minä nyt hommaan esim. noita taiteltavia bambuvaippoja muutaman, niin tarvin niihin vaippahousut esim. Bumbyn, eikö? Pysyykö tuo taiteltu bambuvaippa (tai harso tmv.) siellä sisällä paikallaan, vai tarviiko sitä jotenkin erikseen kiinnitellä? Noissa nykyissä kun on se tasku mihin lisäimun on voinut sujauttaa.

Kuinkahan paljon yöksi tarttee imua laittaa - nykyisin olen yöksi laittanut kertakäyttösen, kerran kokeilin kestovaippaa ja aamulla punoitti vaippa-alue (liian vähän imua???).

Vierailija

Olemme käyttäneet niitä nyt viikon verran, enkä voi muuta kuin suositella. Ne imevät aivan mielettömästi. Meillä tuli paha väsähtäminen kestoilussa tänä syksynä, pissamäärät ovat tyrmääviä eikä enää ollut kivaa, että koko elämä pyörii vaipanvaihdon ympärillä. No ei pyöri enää, ja nyt on sydäntä tännekin purettu :D Ja pompolinhan löydätte www.pompoli.net

Vierailija

..jolle olen metsästäny tosissani imukykyistä vaippaa:Hilivinksis K-vaippa hampputerästyksellä eli läppä ja sisäpinta hamppua + lisäimuna pätkis-lisäimu 1 päivällä ja yöllä KOLME!ja villikset!Toi vaippa vaan näpsykiinnitteinen joten kaikki ei tykkää!(käy hilivinksis sivuilla!)

Toinen toimiva on ollut Tirsokas-sisävaippa ja taskuun hempit-boosteri!(käy tirsokas sivuilla)

Igu-läppä meillä ei toiminu edes 3kk:n iässä vaikka moni sen nimeen hehkuttaa ja siihen vaikea laitella lisäimuja!!

Vierailija

Igun läppävaippa on paras mitä kolmen lapsen kohdalla olen huomannut. Siihen saa tilatessa vielä lisäimua pari kerrosta ja kun valitsee kankaaksi talvifroteen niin sekin imee. Päällä villahousut.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat