Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmisillä on varaa asumiseen???

Vierailija

Olen yhden lapsen yh-äiti, käteen jää kuussa kaikkinensa 2000 e. Asun Helsingissä, suhteilla saadussa suht edullisessa kaksiossa. Katselin just netistä, et esim. vvo:n kämpät maksaa tällä alueella kaksiot n. 800 e ja kolmiot liki 1000 e. Kenellä noihon on varaa? Jollain joka saa asumistukea? Pariskunnilla sit kai, kun on kaksi maksamassa.

Omaakaan en uskalla ostaa, kun säästöjä ei ole eikä huvita yksin ottaa jättivelkaa. Mietin jopa, et ostaisinko yksiön ja sulloutuisin siihen lapseni kanssa n. 5 vuodeksi, sit vois olla varaa vaihtaa kaksioon...

Kommentit (10)

Vierailija

Meillä vain mies tienaa, minä olen melkein tuloton. Silti me asutaan omassa kodissamme, tai siis pankin :) Meillä siis tulonsaajia on tasan yksi, mutta kuluttajia enemmän. Mieheni elättää itsensä lisäksi minut ja lapsemme. Mieheni palkka ei ole päätä huimaava.

Eli, pienituloisia ollaan kovastikin, ja silti tullaan toimeen. Ei meillä levennellä eikä juhlita, mutta vielä on ruokaa riittänyt.

En edes viitsi kertoa, kuinka monta henkeä meillä elätetään noin 2800 eurolla (todellinen netto/kk) kuussa. Siitä tonni hurahtaa asumiseen. Miehelläni pyyhkisi taloudellisesti paremmin, jos olisi yksinhuoltaja ;) Ei olisi toista aikuista elätettävänään.

Vierailija

tehdä lapset 30-vuotiaana ja koko ajan säästää kuin eläin. tälleen me on maksettu oma nykyinen 120-neliön luukku hesasta. oli mun neljäs asuntokauppa. mielummin sitä kuitenkin maksaa omaa kuin jonkun toisen

Uusimmat

Suosituimmat