Vierailija

Mulla on yks tuttva pohjoissuomessa, pitkäaikaistyötön ompelija. Aina valittamassa puhelimitse rahapulaansa ja työttömyttään. Sanoin että hanki ensin kunnon koulutus, sitten muutat työn perässä sinne missä elinmahdollisuudet on, siinä se. löi luurin ns. korvaan, syystä?

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

perhesuhteet ovat monesti yhden paikkakunnan ympärillä, lapsilla on koulut yms kesken, voi olla asunnot yms. Uusi paikkakuntakaan ei välttämättä tarjoa sen kummempaa pitkäaikaisempaa työtä, vuokrat yms. voivat olla aika hemmetin paljon enemmän ym ym

Monet asiat vaikuttavat, turha sitä on toisen elämäntilannetta, etenkään jos onolevinaan ystävä alkaa hirveästi kritisoimaan...

Ei nykyään ompelijan koulutuksella pitkälle pötkitä. Olen sitä mieltä, että pitkäaikaistyöttömät haluavatkin olla tekemättä mitään. Ei niitä saa koulutukseen, ovat laiskoja, ovat käyneet vuonna yks ja kaks jonkun amiksen ja sitten vain elellään korvauksilla loppuelämä, nuorilla ihmisillä tälläset tulevaisuuden haaveet!

ja nyt olen jälleen kotipaikkakunnallani ja päätin että riittää.. miehelläni on täällä töitä enkä halua enää matkustaa lapsien kanssa satoja kilometrejä joka viikonloppu päästäkseni mieheni luo. työttömyyttä takana nyt siis 3kk. ensi syksynä lähden vaikka sitten opiskelemaan jossei sopivaa työtä ole löytynyt.

itsellänikin on " vain" amispohja, vaan en ole työttömänä ollut päivääkään. ymmärrän kyllä niitä jotka eivät halua työn vuoksi reissata ympäri maata, perheelliselle se on aika hankalaa. tunnen pariskunnan joista toinen työskentelee toisessa kaupungissa monen sadan km:n päässä, näkevät vain viikonloppuisin. lapsia 3kpl joista 1 kouluikäinen, asuvat isänsä kanssa viikot. en ole ollenkaan kateellinen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat