Vauvan ihottuma?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mikähän meidän toista kaksoispoikaa oikein vaivaa? Toisella pojista outoa ihottumaa taipeissa (vähän käsien ja jalkojen taipeissa) sekä naamassa isompi läntti poskessa. Neuvolalääkärillekin olen sitä näyttänyt, mutta sanoo, että ihan normaalia? Onko normaalia???Onko kenelläkään kokemusta? Onko mahdollista, että ihottuma pahenee, jos asialle ei tehdä mitään? Olen käyttänyt välillä kortisoonivoidetta ja sillä näyttää iho aina vähäksi aikaa paranevan. Onko mitään muuta millä olette ihoa hoitaneet, luontaisesti?

Kommentit (3)

Vierailija

Meillä on ollut samantapaista pojalla. Taipeissa ihottumaa ja rintakehällä myös (josta levisi vatsalle ja kylkeen). Syitä voi olla monia. Kävimme lastenlääkärillä (allergologi), joka sanoi että taustalla voi olla ruoka-aineallergiaa tai herkistymistä tai sitten vain osalle pieniä tulee atooppista ihottumaa johon ei välttämättä löydy yhtä selvää syytä. Ihottumalänttien hoitoon saimme Duocort- kortisonivoidetta, jota käytettiin max 10 päivää aamuin illoin kunnes läntit hävisivät. Muttoin joka päivä suihkuttelua/kylpy ja paljon perusvoidetta. Kortisonikuurin jälkeen noita länttejä kannattaa rasvata useasti päivän aikana perusvoiteella esim. ceralan, Aqualan... Meillä myös 99,4% Aloe vera-geelistä on ollut apua. Ei kannata päästää ihottumaa pahaksi vaan heti kuuri kortisoni voidetta että saa ihottuman pois ja sitten jatkaa perusvoiteella. Jos ihottuma vaan jatkuu niin voisiko olla ruokavaliossa jokin mikä ärsyttää...

Me odotamme nyt pääsyä allergiatestiin ja pois on maitotuotteet ja koivunsiitepöly allergian kanssa ristiin reagoivat ruuat. Pidetään myös ruokapäiväkirjaa, jotta huomataan jos jokin ruoka-aine tuntuu pahentavan ihottumaa....

Vierailija

parantuneet huomattavasti verrattuna edellisen vuosikymmenen tilanteeseen, joten oireita vähätellään harvoin.Ota yhetyttä terveyskeskuksen ylilääkäriin.

Syynä iho-oireisiin on todennäköisesti allergia, joten varaapa aika terveyskeskuksesta.

Vierailija

Varsin tuttua, meillä tytöllämme alkoi 3kk iässä poskiin tulla punaiset " läntit" , jotka välillä äityivät todella pahaksi. Todettiin atooppinen iho. Kortisoni auttoi. Pikkuhiljaa läntit ovat levinneet käsivarsiin ja jalkoihin (nyt 5½ kk).

Olemme käyneet yksityisellä lääkärillä, jolloin aloitettiin eri maitovalmisteiden kokeileminen (peptidi tutteli ja nutri-junior) ja ruokavaliomme supistettiin koko ajan (viimeksi nutri-junior, riisihiutale, mustikka). Ei ole ollut apua. Tytöltämme otettiin verikoe ja juuri tänään lääkäri soitti ja kertoi, että kananmunan valkuainen ja vehnä ovat allergisoivia aineita. Näitähän hän ei ole saanut kuin äidinmaidon kautta 3 kk asti. Hän sanoi myös, että tyttömme iho on vain niin herkkä, että reagoi kovasti.

Kortisoni on se joka tepsii, rasvaamme perusvoiteilla aamuin, illoin, päivin. Suihkutamme joka ilta. Annan ruoan mukana rypsiöljyä, käytössä on maitohappovalmiste.

Olen itse pettynyt neuvolan toimintaan, joten menin yksityispuolelle. Pyytäessäni kortisonireseptiä, aikansa mietittyään terveydenhoitaja pyysi kääntymään tämän yksityisen lääkärin puoleen, jonka kanssa olin asioinut. Minusta se oli uskomatonta. Eikä tämä ollut ensimmäinen kerta. Joten suosittelen yksityistä puolta. Siellä palvellaan ja pidetään asiakkaista huolta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat