Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te maalaiset!

Vierailija

Missä asutte, millaista siellä on asua, minkälaista porukkaa? Miten suhtaudutaan sinne muuttajiin? Onko rasismia tai muuten ennakkoluuloista? Haaveilemme muuttavamme Helsingistä maalle.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Me asutaan mun perheen kanssa (2 aikuista ja 3 lasta) 130 m2 omakotitalossa maalla Itä- Suomessa. Täällä en ainakaan ole havainnut rasismia minkäänlaisena massa ilmiönä. Täällä on ihanan rauhallista asua, mutta silti palvelut on lähellä ja toisin kuin joku väitti tuossa meillä on ihan samat internet-yhteys mahdollisuudet kuin kaupungissa(on adsl liittymä) Ja aikaa riittää muuhunkin kuin pihatöiden tekemiseen :) vaikka onkin suurehko pihamaa. Ainut huono puoli täällä on se, jottei noita työpaikkoja ole tarjolla " pilvin pimein" . Mutta silti asun mieluummin maalla kuin jotta muuttaisin asumaan suur kaupunkiin.

Vierailija

Mies on opiskellut Haapavedellä ja sanoi että meininki oli sellaista että hakattiin vähänkin erilaisia tyyppejä tyyliin tapetaan nuo homot... Siis miehiä joilla tukka vähän pidempi, hip hoppareita jne. Minun suku on kyllä sekä isän että äidin puolelta ruotsinkieliseltä pohjanmaalta mutta niin kaukaa ettei enää tunneta sieltä ketään.

Vierailija

Lapset tosin saavat ikäistään seuraa lähinnä tarhassa ja koulussa, sillä naapurin lapsiperhe muutti juuri pois :(

Mutta ihana rauha, paljon tilaa, kaunista... Tervetuloa

Vierailija

Kyllähän joka paikkakunnalla tapellaan, mutta ei täällä päin sentään noin villimeininki ole kuin joku kuvaili.

t. Ei Haapavetinen, mutta suht likeltä

Vierailija

ja omasta lähestymistavasta kiinni, miten " kaupunkilaisiin" täällä suhtaudutaan... ;) Mut mä en ainakaan ole ketään vielä kuonoon lyöny, koska meille tarvittais ihan oikeesti paljon lapsiperheitä, jotta tämä meidänkin " kylä" ( asukasluku reilu 8000 ) saatais vähän vilkkaammaksi. Mä ainakin toivon kaikki Helsinkiläisetkin tervetulleiksi, joten jos tänne tuutte, niin on ainakin yksi ystävällinen ja vastaanottavainen ihminen teitä vastassa... ;) Mulle saa soitella, jos tarviitte " opasta" ... =0DDD

Vierailija:

Lainaus:

keskusta, kuin postikortista. Onko siellä uusien helppo saada kavereita?

Vierailija

Meidän perhe asuu myös maalla, tai siis kirkonkylässä jossa on n. 3000 asukasta.

Muutimme tänne suht isosta kaupungista kolmisen vuotta sitten ja täytyy sanoa että meidät on otettu todella lämpimästi vastaan. Riippuu paljon itsestä miten helposti tutustuu ihmisiin, mutta kavereita ja ystäviä on löytynyt mukavasti.

Yllätykseksi täällä on paremmat ja useampia harrastusvaihtoehtoja ja kaikki ihanan lähellä. Puhdas ilma ja suuri vesistö lähellä, kuin paratiisi tuon kaupungion keskustassa asutun kerrostaloelämän jälkeen.

Omakotitalosta tai omasta pihasta en enää luopuisi, lasten on niin mukava leikkiä ja kyllähän tuo lehtien haravointi ja lumen kolaaminen omasta pihasta on aika jees - Piha kun on OMA. =)

Muuttakaa rohkeasti, varmasti pidätte asumisesta rauhallisemmassa ympäristössä. Ja jos ei jostain syystä näin ole niin pääseehän kaupunkiin takaisin.

Mukavaa syksyä, täältä Savosta siis. =)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat