Ootteko koskaan jäänyt lukkojen taakse?

Vierailija

Mulle kävi aamulla niin, että lähdettiin lasten kanssa tuohon läheiseen puistoon. Luulin ottaneeni avaimet mukaan, mutta ne olivatkin tippuneet vahingossa eteiseen, kun kuopus sai taas karmean uhmakohtauksen. Huomasin asian vasta sisälle tullessa. Mies on kahden viikon työmatkalla, joten hänestä ei ollut ollenkaan apua ja oma kännykkäni oli sisällä latautumassa. No eikös sitten soittelemaan naapureiden ovikelloja. Hitto soikoon, soitin kaikkien meidän rapun ovien ovikelloja (yhteensä 24 kpl, jos ei meidän omaa ovea lasketa mukaan). Ainoastaan " viimeinen" naapuri sitten avasi oven ja sain lainata puhelinta, että sain soitettua huoltomiehen avaamaan oven. Meidän rapussa asuu paljon vanhuksia (tosi kyyliä!), jotka eivät sitten näköjään uskalla avata ovea kenellekkään. 4-6 naapuria olivat varmaankin töissä. Ja sitten jouduttiin odottamaan pari tuntia, että päästiin sisälle ja jouduin pulittamaan huoltomiehelle 20 euroa siitä hyvästä. Ollaan asuttu samassa asunnossa jo 5 vuotta ja tämä oli eka kerta, kun näin kävi.

Kommentit (8)

Vierailija

Rivitalossa asuessani lähdin kerran pyykkitupaan, ja ulkona huomasin jättäneeni avaimet sisään. Onnellinen sattuma oli, että makuuhuoneen pieni tuuletusluukku, jossa ei ollut hyttysverkkoa, oli auki ja avaimet ikkunan edessä olevalla pöydällä. En yltänyt avaimiin tuuletusluukusta kurottelemalla, mutta pöydällä oli myös sakset, joilla sain sohittua avaimia lähemmäs ja pääsin sisään.

Viisivuotiaana jäin omakotitalomme yläkertaan makuuhuoneeseen lukkojen taakse. Vanhan omakotitalon ovissa oli ollut lukot, mutta eivät olleet enää käytössä. Jostain syystä ovi oli silti lukkiutunut. Äiti joutui soittamaan lukkosepän hätiin. Muistan vieläkin, kun lukkoseppää odotellessa äiti kiipesi palotikkaita pitkin tuomaan minulle potan, hätä kun yllätti...

Pottaan ei ollut tarvetta kerran, kun italialaisella leirintäalueella joku kakara lukitsi minut huussiin, laittoi hakasen kiinni ulkopuolelta ilmeisesti ajattelemattomuuttaan. Tunnin siellä istuin ennen kuin pääsin pälkähästä erään naisen tultua asioilleen - en näet kehdannut huutaa apua. Oven avanneen saksalaisnaisen ilme oli näkemisen arvoinen...

Vierailija

Olen jäänyt lukkojen taakse myös omaan kotiini. Kun asuin edellisessä asunnossamme, ovessa oli takalukko eli sitä ei saanut sisältäkään auki ilman avaimia. Olin lähdössä ulos eikä avaimia löytynyt mistään, kun olin aikana hakenut ja todennut että ei löydy heräsi epäilys josko ovat ovessa ulkopuolella. Niinpä tungin peilin postiluukusta ja näin sen avulla että ovessa ovat. Siinä sitten postiluukusta kurkin ja odotin että joku menee ohi. Kun naapuri oli tulossa kotiin huutelin postiluukusta että voitka avata oven kun en muuten pääse ulos. Noloa...

Vierailija

Menimme tk:seen kävellen, koska minulla ei ole ajokorttia. Kotiin tullessani huomasin että ei ole avaimia. Onneksi siskoni oli hoitovapaallaa ja käytti minua autolla miehen työpaikalla että sain kotiavaimen.

Olen myös muutaman kerran tullut kotiin ja huomannut että asunnon avaimet roikkuvat ovessa. Olen ollut lähdössä lasten kanssa ja huomannut että jotain jäi mennyt hakemaan sisältä ja unohtanut avaimet oveen. Onneksi ei ole koskaan mitään varastettu :)

Vierailija

ja rappukäytävässä huomasin että jäi sytkäri sisälle. Saman tien tajusin, että eipä tulleet avaimetkaan mukaan :) Onneksi mies tuli kotiin puolen tunnin päästä, joten en kauan joutunut odottelemaan rappukäytävässä..

Vierailija

Oltiin miehen siskolla kylässä ja minä menin hädissäni vessaan kakille, tietenkin lukitsin oven.

Lukko oli jotenkin viallinen, eikä auennutkaan sisäpuolelta. En kehdannut heti huutaa apua, koska olin saanut aikaiseksi mielettömän hajun. Mies tuli jonkin ajan kuluttua kysymään oven taakse että jäinkö sinne asumaan.

Vähän nolotti kun jouduin sanomaan että voisiko avata oven, ja tietenkin oven takana oli muitakin. Kamala haju levisi melkein koko kämppään.

Vierailija

Olimme pesutuvassa pyykillä ja lukko oli vähän rikki, kun piti päästä kotiin en saanutkaan ovea auki. Piti ruveta soittelemaan naapureille että saan huollon numeron ja jonkun avaamaan meille oven jotta pääsemme pois. Pahinta oli että kello oli jo 19.30 ja valot sammuvat automaattisesti klo 20. Onneksi huoltomies tuli ajoissa ettei tarvinnut lapsen kanssa pimeässä odotella. Ja onneksi oli kännykkä mukana!!!

Vierailija

Ja mulla on taipumus jäädä myös sellaisten ovien taakse, joissa ei tarvita avainta, paristakin vessasta on ovi jouduttu mun takia irrottamaan, muutamaan muuten vain tarvittu ulkopuolista apua, että oven sai auki. Kaiken kaikkiaan vihaan lukkoja ja aina pelkään, jos yksin olen ja täytyy mennä jollakin tavalla lukollisten ovien taakse. Puhelin on mukana AINA, jos menen pyykkitupaan tai kellariin varastokoppeihin tms. Kerran siitä vain ei ollut apua, kun jäin pommisuojaan, siellä ei ollut kenttää. Onneksi mies oli tulossa melkein heti perässä samaan paikkaan...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat