Vapaana ulkoilevien kissojen omistajat! Tuoko kissat saaliita pihalle?

Vierailija

muutettiin omakotitaloon ja kissa on päässyt kauan odottamaansa vapauteen.

On tuonut jo kaksi päästäistä ja yhden myyrän tuohon meidän takapihalle.

Mä inhoan ja pelkään kaikkia hiiriä tms. ihan kamalasti ja saan melkeen paniikkokohtauksen, kun kohtaan niitä tossa pihalla. Ja varsinkin kuolleita...

Ei taida olla olemassa keinoa, jolla estää kissaan tuomasta näytille noita ällötyksiä? Auttaako kulkunen kaulassa? siis kissa ei saisi kiinni hiiriä niin helposti?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Kyllähän ne tuo saaliita kotiin näytille, ja varmasti odottavat saavansa niistä kehuja myös:) Ennen kun mulla kissa sai olla ulkona vapaana, niin joskus oli aamulla kynnysmatolla nätissä rivissä monta päästäistä, kaikki samoin päin nätisti aseteltuna. Kerran oli ulko-ovi auki, niin kissa toi suussaan sisälle elävän hiiren jonka pisti suihin mun olohuoneen lattialla. Mä vain seisoin tuolilla ja huusin kauhuissani!

Vierailija

kissan antaa olla pihalla, niin tosiaan on vaan otettava härkää sarvista tai tässä tapauksessa hiirtä hännästä ja päättää, että tulet niiden kanssa toimeen. Päivä kerrallaan vaan yrität "siedättää" itseäsi, niin kohta huomaat, että nakkelet itse niitä urheasti roskikseen... :D Ja mitä se kuollut hiiri nyt enää voi tehdä?? Pelkkä "turkillinen lihakasahan" se on hengettömänä. Ja mä kuule voin vannoa, että enemmän se eläväkin hiiri pelkää sua, kun sä sitä. ;) Suurempi uhka sinä sille olet kun se sulle, jonka sä pystyt tappamaan vaikka kengän kärjellä, mutta hiiiri ei ota sulta henkeä millään ( jos ei tauteja lasketa )... ;)

Kyllä se siitä...

Lainaus:

päästä tästä hiirikammosta eroon! pelkään ja inhoan ihan hysteeristesti hiiriä, rottia ja päästäisiä.

pienenä mulla on ollut hamstereita ja niistä tykkäsin... mistähän tuo hiirikammo sitten johtuu?

ap

Vierailija

Tai miksi kukaan menisi pihalle kesällä jos inhoaa hämähäkkejä ja pelkää ampiaisia, siis mitä järkeä...? Pysyköön kaapissa piilossa.

Vierailija

Yksi kissoista muuten toi minulle eläviä hiiriä kun olin siinä iässä, että osasin kontata..=) Ajatteli, että on tytön aika oppia itse ruokansa pyydystämään, äitini oli jostain syystä eri mieltä. Toinenkin kissa toi eläviä hiiriä kotiin näytille, mutta äitini sai opetettua, että tuo vain kuolleita ja syö ne omasta kiposta.

Vierailija

mitä nyt olen nopeasti niitä vilkaissut. Eli ei kissa niitä ainankaan syö. Ilmeisesti toisi ne meille ruokapöytään :/

Myyrän pyydystämisesti kissa sai mieheltä isot kehut, itse olin kauhuissani.

ap

Vierailija

päästä tästä hiirikammosta eroon! pelkään ja inhoan ihan hysteeristesti hiiriä, rottia ja päästäisiä.

pienenä mulla on ollut hamstereita ja niistä tykkäsin... mistähän tuo hiirikammo sitten johtuu?

ap

Vierailija

josta sinulla ei ole edes kokemusta, saatika vastausta ap: kysymykseen?

Lainaus:

No mitä ihmettä sitten maalla tekee ihmiset jotka ei kestä hiiriä ja myyriä?

Vierailija

oikein polleana kollina hemmetin ison rotan näytille , yäk ! ja mulle se kanteli jos jonkin moista elukkaa aina elävänä nokan eteen ja sit mentiin minä ja kissa peräkanaa kun ajoin sitä luudalla takaa et pudottas sen (en kyl ymmärrä et miks luudalla ajoin ,kun en olisi ikinä kuuna päivänä kissaa sillä lyöny,siis jos oisin ees saanu sen kiinni ) . sit meijän koira aina tyytyväisenä rouskutti niitä jyrsijöitä mitä kissalta se sai napattua . . .yök ,kumpikin sai olla tovin ulkona kun mua niin ällötti . kerran oltiin oltu yö pois kotoa niin kissamme oli kulkenut avoimesta ikkunasta sisälle ja sängyssä oli kuollu lintu.nykyinen kissa onkin sitten sisäkissa .

Vierailija

iso kollikissamme.

Mitäs siihen sanotte, että meillä on pakastimessa laatikollinen hiiriä, joita sulatan ja syötän käärmeelle. Ihan paljain käsin kosken kuolleeseen hiireen. Ja hämähäkkikin meillä on ollut, iso ja karvainen, joka söi toukkia...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat