Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni kutsui minua vitun ämmäksi

Vierailija

ja ei ole eka kerta. Mä olen ihan rikki tuollaisesta koska kukaan ei mielestäni ansaitse tuollaista

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

on sanottu puolin ja toisin mitä kamalimpia asioita mutta myös ymmärretty että suuttuessaan sanoo pahasti, ei sitä välttämättä tarkoita, purkaa vain pahaa oloaan.

Anteeksianto tuossa tilanteessa on ensiarvoisen tärkeätä, se luo sitä läheisyyttä kun huomaa että voi myös olla "paha" ilman että toinen olisi heti ottamassa eroa.

Anteeksiantoa ja keskustelua!

Vierailija

Minä en missään tapauksessa hyväksyisi sitä mieheltä, itseltä, lapsiltamme tai keneltäkään muulta! Miten ihmeessä teidät on kasvatettu?!

Jos rupeaa kiehumaan yli, niin kannattaa laittaa lenkkarit jalkaan ja lähteä pitkälle juoksulenkille. Sen aikana mieli tasaantuu ja asiat saavat järkevät mittasuhteet. Toki myös toinen osapuoli voi sen jälkeen lähteä vastaavalle lenkille/kuntosalille tai kuka mihinkin (ei kuitenkaan baariin, sillä siitä ei seuraa mitään hyvää).

Vierailija

ja kyllä meillä on tapeltu useampikin kerta, mutta ei meillä kyllä tuollalailla toisillemme puhuta??

Onko toi teidän mielestä ihan normaalia puhetta aikuisten ihmisten välillä??

Ei mun mielestä edes TOSI suuttuneena sanota toiselle että oot vitun ämmä!

Vierailija

Mutta muuten mä kyllä ihmettelen kun tuntuu että tuo on ihan hyväksyttävää? Ei mulla ole mitään tarvetta edes riidellessä alistaa sitä ihmistä jonka kuuluisi olla se rakkain.

Vierailija

Mutta meillä sitä tekee molemmat. Ja molemmat tietää ettei toinen sitä tosissaan tarkoita, kunhan suutuspäissään päästelee suustaan mitä sattuu, sitä se on avioelämä. Tule maantasalle pilvilinnoistasi.

Vierailija

Että mies on turhautunu kun sanoo pahasti?

Oma mies ei hauku. Eli ei auta yleistää..

Musta teijän kannattaa miettiä itse riitaa, ei sitä että mies sua nimittelee.

Itse ainakin mietin missä tilanteessa mua haukutaan, turhautumisesta sanallinen ilkeys kertoo. Toinen vaihtoehto sanojen loppumiselle on väkivalta. Henkinen ja fyysinen väkivalta on väärin.

Teijän tarttee opetella puhumaan -ja kuuntelemaan.

Vierailija

Jos on ollut riitatilanne, ei siis varmaan lauo tuollaista ihan kesken tv:n katselun tai muuten yllättäen? Mekin molemmat saatetaan joskus riidellessä rumasti sanoa. Hui. Molemmat kuitenkin pyytävät anteeksi ja sitten jatketaan. Jollei olisi kykyä antaa anteeeksi (ei siis tietenkään ihan mitä tahansa!) niin kuinka voi pitkässä parisuhteessa menestyksekkäästi elääkään.

Ja jos (?) sä olet oikeasti aina määräilemässä toista etkä anna miehellesi tilaa, niin kai sen hermot saattaa palaakin! Eikö se toisen määräily joka asiassa ole oikeastaan aika ikävää ja alistavaa?

Vierailija

Miten on ap:n laita?

Sinun näköjään pitää oppia pitämään puolensa ja ottamaan se oma tilasi. Ja myös kertomaan miehellesi mitä sinä haluat ja miten haluat sinua kohdeltavan ja pitämään myös siitä kiinni.

Ja jos miehesi on alistava, oppia myös antamaan anteeksi hänelle, mutta myös suostumatta hänen ovimatokseen!

20v aviossa

Vierailija

parhaillaan, mutta mun mielestä "vitun ämmittely" ei todellakaan ole osa hyvää parisuhdetta.

Anteeksipyyntö on ihan turhaa, jos heti seuraavan riidan aikana purkaa pahaa oloaan samalla tavalla.

Lainaus:

on sanottu puolin ja toisin mitä kamalimpia asioita mutta myös ymmärretty että suuttuessaan sanoo pahasti, ei sitä välttämättä tarkoita, purkaa vain pahaa oloaan.

Anteeksianto tuossa tilanteessa on ensiarvoisen tärkeätä, se luo sitä läheisyyttä kun huomaa että voi myös olla "paha" ilman että toinen olisi heti ottamassa eroa.

Anteeksiantoa ja keskustelua!

Vierailija

Tuli jo olo et olen tosi kummallinen ja toiselle saa sanoa mitä vain.. Jokatapauksessa asia nyt täällä kotona käsitelty ja rauha maassa! Ap

Vierailija

Miehet ja naiset ovat oikeasti erilaisia. Joo, nainen ajattelee ettei satuta rakastamaansa ihmistä edes sanoilla vaikka olisi kuinka vihainen. Mutta miehillähän on ne putkiaivot, ei ne ajattele kuin yhtä asiaa kerrallaan..

Vierailija

Tiskaa tuolla niin kolisten että vauva ei saa unta. Olen itkenyt, raivonnut, keskustellut- mutta ei. Mies ei vaan osaa käsitellä pahaa oloaan, juoksee sitä karkuun näin ja käyttäytyy kuin idiootti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat