Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko jo alkuraskaudessa olla supisteluja?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ehkä vähän hölmö kysymys, mutta minua mietityttää nämä tuntemukset vatsalla, jotka mielestäni muistuttavat esikoisen aikaisia supisteluja. Olen vasta viikolla 7 eli onko se mitenkään mahdollista? Ja jos on, niin pitäisikö huolestua??

Toivottavasti joku viitsii vastata!

Kommentit (9)

Vierailija

Viikolla 16 huomattiin kohdun sisäsuun alkaneen avautua ja loppuajan vietinkin sitten vuodelevossa kotona ja sairaalassa ennenaikaisen synnytyksen pelossa. Onneksi täydellinen vuodelepo auttoi ja pääsin viikolle 38 asti. Esikoinen syntyi viikolla 36 neljän viikon vuodelevon jälkeen samasta syystä.

Vierailija

Mulla on kahdeksas viikko menossa ja kohtu supistelee tarmokkaasti varsinkin iltaisin. Sen lisäksi alavatsan lihakset kramppaavat esimerkiksi yskiessä - auts! Johtuukohan tuo huonoista lihaksista vai raskaudesta, en tiedä.

Meen keskiviikkona lääkäriin, ehkä osaa kertoa.

Vierailija

kolmosta odottaessa melko alkumetreiltä eli viikolla 8 tunsin ekoja kertoja kun se silloin vielä pikkuruinen kohtu meni kovaksi.

osasin hiukan odotellakin ennenaikaisia supistuksia kun kakkosta odottaessa niitä oli mutta ei todellakaan noin aikaisin. Minulla on fyysisesti raskas työ mutta suppareihin oli syynsä myös streptokokilla jolta pahin selkä taittui penisiliinikuurilla.

Kyllä supisteluihin aina kannattaa suhtautua vakavasti mutta niin kauan kun ne eivät satu niin ovat kai aikalailla vaarattomia harjoitussuppareita.

kannattaa noista ainakin mainita kun neuvolaan menet, siinä ei menetä mitään.

Lahja rv 31+1

Vierailija

jo ihan raskauden alusta asti. Se on vähän pelottanut, kun aiemissa raskauksissa niitä oli vasta jostain viikosta 25 lähtien. Luin myös, että se voi johtua keltarauhashormonin alhaisesta määrästä, mutta tiedä sitten. Enemmän on kuitenkin pelottanut selkäkivut, joita on ollut myös raskauden alusta asti, nyt rv 11. Kunpa joku osaisi kertoa voivatko supistelut (ja selkäkivut) kuulua normaaliin raskauteen!

Vierailija

Minulla oli heti raskauden alusta lähtien tuntemuksia vatsassa ja vasta synnärillä huomasin, että nehän olivat pieniä suppareita.

Myös, kun neuvolassa tuosta heti silloin puhuin, sanoivat myös siellä että kohtu saattaa harjoitella tulevaa tapahtumaa varten heti alusta asti.

Hauskaa viikonlopun jatkoa!

Nalle ja poika 7,5kk

Vierailija

Ajattelin minäkin ainakin soittaa neuvolaan ja asiasta kysäistä. Minulla alkoi kyllä ekassakin raskaudessa suht ajoissa olemaan supisteluja (ei tosin ollenkaan näin aikaisin), mutta silloin en tiennyt mitä ne olivat. Vasta myöhemmin tajusin mikä se tuntemus oli ollut. En pystynyt silloin neljänneltä kuulta eteenpäin paljonkaan kävelemään, koska heti alkoi supistella reilusti. Kaikki meni kuitenkin ihan hyvin ja vauva syntyi rv 42! Toivottavasti tämä ei nytkään ole mitään sen vaarallisempaa...

Vierailija

Mulla on menossa 11+2 ja jo usean viikon ajan on maha kovettunut jos on vähänkin kovempaa kävellyt ja yksi päivä kovettui ostoksillakin, kun olin kierrellyt aika kauan, mutta koko ajan ihan hitaasti. Olen kanssa miettinyt, pitäisikö niistä huolestua. Mulla on ollut pahoinvoinnin suhteen hirveä alkuraskaus ja lääkäri mainitsi, että alkuraskauden kova pahoinvointi voi jatkua ennenaikaisina supisteluina. En kyllä olettanut, että ihan näin ennenaikaisina.

Vierailija

...ja supistukset alkoin rv 5 ja olivat todella kovia. Ikinä aikaisemmin ei edes kuukautiskivut ole olleet noin kovia. Vuotoakin on ollut rv 5 ja nyt alkoi taas tänään uudestaan. Soitin kyllä neuvolaan ja ne sanoi että kivut ovat ihan normaaleja ja vuotokin jos ei ole punasta. Mulla on aika tiistaina neuvolaan niin tiedän sitten paremmin. Taidan kyllä mainita vuodosta ja kivuista.Pelottaa vähän että onko kaikki kunnossa, mutta pitää nyt ottaa vaan iisisti.

Uusimmat

Suosituimmat