BMW, Mersu, Audi, Volvo yms. mollaajille

Vierailija

Tällä pastalla mollataan toistuvasti esim. em. merkeillä ajavia ja yhdistetään heihin erilaisia " faktoja" ja piirteitä.

Kuinkahan moni mollaajista on ajanut em. autoilla, esim. hhyvällä uudehkolla bemarilla tai muulla laadukkaalla autolla? Voisiko mitenkään olla niin, että laatuautoilla on niin paljon parempi ja miellyttävämpi ajaa kuin ns. keskiluokan merkeillä, että jos vaan varaa on, niin mielellään kyseisiä laatuautoja tai vastaavia suosii ILMAN että on mitään näyttämisen halua tai uhoa mukana.

Kyllähän jokainen tietää, että on mukavampaa käyttää laadukkaita ja teknisesti hyviä laitteita ja asioita, oli sitten kyseessä vaikka lastenvaunut, tietokone, kännykkä tai vaikka lasten haalari, vaipat, syöttölappu - tai vaikka auto. Kyllähän näilläkin palstoilla haetaan tietoa ja vertaillaan vaikka vaunumerkkejä, mikäli olisi paras ja mikä on huonoa. Ihan samasta asiastahan on kyse. Miksei saisi ajaa laadukkaalla autolla jos siihen on varaa?? Miksi heti kuvitellaan, että haluaa isotella, jos on alla laatuauto? Samalla logiikalla voisi ajatella, että jokainen uusilla laatuvaunuilla vauvaansa lykkivä haluaa vaan uhota ja leveillä.

Sivut

Kommentit (71)

Vierailija

Liikenteessä ei koskaan ole turvallista(etenkään nykyisellä juppityylillä), liika turvallisuudentunne voi olla petollinen.

Kumma sekin on kun ihmiset ajattelee vain omaa turvallisuuttaan, järkevämpää olisi ajatella myös muiden tielläliikkujien turvallisuutta ja liikkua sen mukaisesti.

Vierailija

Olemme juuri koeajaneet erinäisen määrän autoja - eri merkkejä - ja täytyy sanoa, että hyviä löytyy muistakin kuin noista mainitsemistasi merkeistä - ihan keskivertoautoista.

Oletko itse ajanut esim. Ford Mondeolla taikka Opel Vectralla - niiden paremmin varustetuilla versioilla?

Ja oletko käynyt uuden hienon mersusi kanssa öljynvaihdossa " laatuhuollossa" , 500¿/öljynvaihto. Ei sellaisilla mollattavien merkkien huoltoihin tavalliset 4000¿/kk tienaavilla ole edes varaa. Meillä vielä tuo mersu-mies oli itse öljynvaihdossa mukana eli todellakin näki, mistä tuo 500¿ laskutettiin!

Meillä itsellä on onneksi sellainen auto, vaikka nyt ihka uusi onkin, että öljyt pystyy vaihtamaan itse!

Vierailija

Kyllä kyllästyttiin korjauskuluihin!!!!!!!!!!!! Merkki vaihtui ja tyytyväisiä ollaan, en kyllä kerro mikä ettei mollaajat iske niskaan. Mutta edellisiin verraten tuttu korjaa ja pystyy varaosat halvalla hankkimaan.

Vierailija

Monta vuotta oltiin ilman ja kuljettiin lasten kanssa pyörällä. Meillä on -96 Fiesta ja elämä hymyilee. Elämä on opettanut tyytymään vähään ja näin se on tullut minulle ainakin rikkaammaksi. Vaikeuksien kautta voittoon, eikä siihen Audia tarvita.

Vierailija

Nykyään tekniikkahan on erittäin hyvää ja moni ns. halvempi merkki peittoaa ns. kalliimman merkin. Lisäksi osat ovat erittäin halpoja.

Ei se merkki, vaan se ajaja.

Vierailija

No mitäs huolitte pikkuisen rellun!! Minä varasin eilen korjauksen meidän S80-Volvolle. Pyysin sijaisautoksi saman kokoluokan automaattia. Ei ollut talossa tarjolla, mutta huollon mies soitti Herzille, ja niin saan uuden V70-automaatin viikoksi alleni kun oma on pajalla. Kiva ajaa 5-henkisen perheen kanssa kunnollisen kokoisella, turvallisella autolla. Korjauskulut ja sijaisauto menee korjauksen kohteena olevan vahingon aiheuttajan vakuutuksen piikkiin, joten sitäkään ei tarvinnut ajatella. Mutta oon kyllä saanut ihan merkkihuollonkin ajaksi kunnollisen sijaisauton. Täytyy vaan osata pyytää. Ja tehdä kauppaa saman liikkeen kansa; oppivat tuntemaan ja palvelemaan kun tullaan mukavasti tutuksi.

Musta muuten hassua, että tässäkin ketjussa toyota -ym -kuskit alkoivat hyvin pian vinkua että " miks aina mollataan toyotaa jne" . Eipä ainakaan tässä ketjussa mollattu! Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Se oli muuten vanha auto josta se vauva putosi bussin alle...

Vierailija:

[quote]

Onhan se helvetin hyvä auto ajaa, mutta kyllä se on meille kalliiksi tullut. Vaihdelaatikko (automaatti) pamahti ennen takuukilsojen täyttymistä, meni onneksi takuuseen,mutta auto oli pajalla viikon. Hankaloitti hiukan elämää, kun auto piti rahdata 80 km päähän valtuutettuun liikkeeseen ja sen jälkeen sulloa perhe sijaisautoon, joka oli pikkuinen rellu.

Vierailija

tietää että ei varmaan ihan köyhä kirkonrotta ole ja varmaan tykkää autoilusta

Jokuhan voi ajatella, että jos ei joku aja turvallisella autolla, niin ei välitä kyydissä olevien turvallisuudesta

Millä itse ajat? Oletko kade? Myönnä edes reilusti.

Vierailija

En minä Mersua siksi ostanut että haluan näyttää, vaan siksi että itse en ole kuullut kyseisestä merkistä mitään pahaa (siis muuta kuin kateellisten panettelua). Mutta ne joilla kyseinen auto on, aina sitä myös kehuvat eli tunnen paljon vannoutuneita mersumiehiä. Yksi syy myös se, että yleensä se korkeampi hinta kertoo myös korkeammasta laadusta.

Kauppakassina mulla pikku bemari, laadukas sekin. T: Mersumamma

Vierailija

Väitän kuitenkin, että minulla on kokemusta keskimääräistä enemmän ja todellakin olen ajanut autoilla enemmän, enkä vain kokeajanut.

Hyvin varustellut autot ovat hyvinkin tuttuja automaattivaihteet, luistonestot, ilmastoinnit, sportit, ajotietokoneet ym. Erikokoiset autot, kelit, niin suomessa, kuin euroopassa. Eri ikäisiä autoja ihan museoautoista tämänpäivän autoihin ja kun listaan lisätään eri merkkiset kuorma-autot... Autolla ajon olen aloittanut jo hyvin nuorena, kotona oli rekkoja, traktoreita tietenkin henkilöautoja.

Ennakkoasenteita en myönnä omaavani, suhtaudun hyvin avoimesti kaikkeen uuteen.

Hyvin varusteltu auto ei ole välttämättä kaikille se paras. Onneksi on vaihtoehtoja, niin hinta, kuin varusteluissa, jotta jokaiselle halukkaalle löytyy se juuri itselle sopiva.

Vierailija:

Lainaus:

tarkoita sitä, että asiasta tietäisi jotain. On hiukan eri asia katsos ajaa jotain " perusautoa" tai hyvin varusteltua autoa, oli merkki mikä tahansa. Myös se onko autossa automaattivaihteet, vaikuttaa paljon ajo-ominaisuuksiin. Lisäksi noihin asioihin vaikuttaa keli, omat ennakkoasenteet, oma mieliala ja miljoona muuta asiaa. Että ehkä sinä et kuitenkaan mikään asiantuntija ole, sori vaan...

Vierailija

Omaa kokemustani: kyllä oli Opel Vectralla ajaminen mukavaa, aina siihen asti kun sai bemarin alleen. Kieltämättä välillä kiusaa ihmisten kyttääminen, tuntuu, että monet pitävät bemarityyppejä jotenkin " snobeina," oiskohan tuolle sanalle joku uudempikin vastine. No kuitenkin, jos ymmärrätte?

Täytyy sanoa, että kyllä sitä itselläkin on tiettyjä mielikuvia aika tiukassa sekä automerkeistä, että muutenkin, oli kyseessä sitten vaate tai kodinkone. Volvo tuo mulle mieleen laatuauton, jonka hankkii hyvin toimeentuleva, mutta järkevä rahakäyttäjä, sellainen, joka pohtii tarkkaan tarpeensa. Mersuilla mielikuvani mukaan ajelee ökyherrat tai näiden vaimot, bemari on ehkä trendikkäin näistä, siis minun mielestäni. Mutta myös negatiivisessa mielessä. Tulee mieleen iskän rahoilla elävät, tai vauhdikasta elämää viettävät sinkkuhenkilöt=)

Ei siis sovi tällaiseen suurperheelliseen.

Loistava auto ajaa, toivottavasti turvallisuus on kuitenkin tämän auton tärkein ominaisuus, ihan oikeasti.

T: Eräs, joka katseita kerää...en tiedä katsooko miehet autoa, ajajaa vai molempia=)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat