Onko kenenkään perheessä useampia erityislapsia? Kuinka te jaksatte ja selviätte kaikesta?

Vierailija

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Meillä ainakin F83 lapset on sellaisia että varmasti toisen kohdalla vaikuttaa diagnoosi myöhempään työnsaantiin ym., tulee esim. koko kouluaikansa käymään erityiskoulua. Toisen kohdalla taas vammat ovat enemmän näkyvää kuin henkistä laatua eli kaikkiin kouluihin ja töihin ei varmasti voi hakea, mutta voi hyvin vaikka käydä yliopiston niin halutessaan.

Vierailija

Eipä näytä perhe jaksavan :(

Lapset pihalla tunnista toiseen likaisissa vaatteissa koulun jälkeen ja viikonloppuisin :(

Perheessä myös kaksi koiraa, jotka pääsevät ulos 2 x päivässä viideksi minuutiksi :(

Äiti ja isä haukkuvat idiooteiksi jne.. :(

Ei tietoakaan kuntoutuksesta ja tehtävien tekemisestä kotosalla..

Itsellä yksi erityislapsi, joka on kuntoutunut ja tällä hetkellä ei mitään terapioita tms.. Katsotaan nyt miten koulu alkaa sujumaan. Ainakin on jo jonkin verran oppinut lukemaan ja kirjoittamaan ja laskeminen sujuu keskinkertaisesti.. Kyllä aikanaan tuli panostettua tehtävien tekemiseen ja puheterapeutin vinkkeihin ja se kannatti vaikka vaatikin paljon resursseja ja tekemistä.

Vierailija

Oletteko itse tai onko miehenne myös jotenkin " erityinen" eli onko erityisyys periytynyt vai ovatko lapsenne esim. kärsineet hapenpuutteesta synnytyksessä tmv.?

Vierailija

Viestistäsi päätellen sinulla ei äly paljoa paina eikä muutenkaan kaikki ole kotona. Olet mahtanut olla todellinen taakka normaalien koulutovereittesi opintojen tiellä.

Vierailija:

Lainaus:

vievät liikaa rsursseja kouluist ja valtioin varoilla kustannetaan terapiat,minun lasteni luokalle en hyväksy yhtäkään erityistä joka vie minun normaalin lapseni opetuksesta aikaa

Vierailija

Molempien diagnoosi f83, monimuotoinen kehityshäiriö, mutta ovat täysin erilaisia ' ' tapauksia' ' . Toisella diagnoosi häilyy lievän kehitysvamman rajamailla, lisäksi on tarkkaavaisuushäiriö ja kromosomivirhe, toisella on synnynnäien sydänvika, kasvuhäiriö ja kehityshäiriö joka painottuu motoriikkaan. Toinen on erityiskoulussa ja toinen päiväkodissa osa-aikaisena, itse en tällähetkellä ole töissä, en voisi kuvitellakkaan että terapia, lääkäri, osastojakso jne. rumban lisäksi vielä kävisin töissä, lisäksi on kolemannen lapsen ' ' normaalit' ' harrastukset ym. Taustalla on myös toisen erityislapsen pitkiä sairaalajaksoja ja letkuruokintaa jotka ovat myös verottaneet jaksamista vaikka nyt ollaankin jo ' ' hyvässä tilanteessa' ' .

Vierailija

Ja on kuntoutuksen vuoksi päiväkodissa puolipäiväisenä. Ei varsinaista diagnoosia. Toisella on ihan diagnoosi ja 11-vuotinen oppivelvollisuus.

Vierailija

Meillä ei suvussa ole kummallakaan puolella mitään lapsiimme verrattavaa lukuunottamatta paria aikuisiällä diagnostisoitua tarkkaavaisuushäiriötä. Kuka vain voi saada erityislapsen , jopa useampia : )

Vierailija

vievät liikaa rsursseja kouluist ja valtioin varoilla kustannetaan terapiat,minun lasteni luokalle en hyväksy yhtäkään erityistä joka vie minun normaalin lapseni opetuksesta aikaa

Vierailija

tää oma jaksaminen,meillä 3 erityislasta ja minua ihan ahdistaa terapeuteilta tulevat ohjeet voisitteko tehdä tälläisii harjoituksia ja jne. tuntuu ettei muuta ehdikkää tekee,sit sairaala suosittaa kuntouttavaa päiväkotia yhdelle,vanhin koulussa oleva ei pärjää kuiteskaan yksin aamulla ja päivällä kotona -mihin hoitoon ja erityislapsi vielä? Sit terapiat keskelläpäivää-kuka vie ??ja hakee , sit on jumppaharjoituksia ,puheharjoituksia,ym. ei erityislapsi jaksa niitä tehdä kun minä tulen töistä klo 17,00 jälkeen,onko kuka velvollinen tekee noi harjoitukset-päiväkodissa ei kuulemma riitä resursseja???????Kuka neuvoo ja opastaa-sairaalan sosiaalihoitaja levittelee käsiään-omaishoidontuki rahat on loppu kunnassa-----niin pieni tuki että kukaan vieras ei tekisi noita harjoituksia tuolla rahalla------oman auton käyttöä kela ei hyväksy---en kohta jaksa taidanpa mennä töihin

Vierailija

mistään ei löydy syytä,epäilys onko geneettinen vai kenties raskauden aikana tai synnytyksen aikainen hapenpuute? arvelua ei varmaa tietoa

Vierailija

se taas kätkee sisälleen tuhat ja yksi asiaa,onkohan tuota diagnoosia koskaan purettu kenekään kohdalla+ tarviiko siitä ilmoittaa aikuisiällä töitä hakiessa tai kouluun pyrkiessä jos ei vaik sit enää ulospäin näkyisi esim. puhevaikeutena

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat