Alapään kipu rv 28...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onko muita joilla on alapää, ikäänkuin ulkosynnyttimet kipeenä??? Itselläni on raskausviikko 28 menossa ja etenkin töissä kun joutuu paljon istumaan tai pidemillä automatkoilla alapää kipeytyy todella ja myös pissaaminen sattuu. Mistään virtsatietulehduksesta ei ole kyse, se on tutkittu. Tätä kipua on ehkä vaikea selittää, mutta voisko se johtua siitä että vauva jotenkin painaa tonne alas...(?) Ens viikon alussa ois lääkärille aika tän jutun takia... Rianna...

Kommentit (11)

Vierailija

ja se kuuluu niihin asioihin mitkä olin jo autuaasti unohtanut. Ajattelinkin sen johtuvan huonosta verenkierrosta ja aineenvaihdunnasta ym. eli kaikki nesteenkierto on niin tukossa että römppä vain " turpoaa" ja kipeää siksi.

Vierailija

Myös pitkään seisominen rasittaa ja iltaisin en oikein voi muuta kuin maata sohvalla. Aloin käyttää tukivyötä, joka nostaa hieman masua ylöspäin, ja tämä tuntuu hyvälle, enkä ole nyt havainnut nyt niin nopeaa kipeytymistä...

Mypuh rv.28+5

Vierailija

Onpä kiva tietää et joku muukin " kärsii" samaisesta vaivasta, mulla tätä on jatkunut nyt n. 2 viikkoa, ja se tuntuu siltä niinku paikat ois turvonnu ja tosi tosi hellänä, semmonen tosi kumma juttu, vaikka ei siis oo ulkoisin puolin mitään nähtävissä.oon yrittäny katsoo et onko paikat turvonnu mut kun ei. Ja ite tosi vaikee tehdä mitään diagnoosia kun en ole lääkäri. Kyllä tää itteeni jo rassaa kun kauemmin on istunu niin sit ku yrittää käveleen lähtä niin auts...:(

Vierailija

jos äsken soittaa synnärille ,kun neuvolantäti tulee vasta ke töihin.Mulla on ilmennyt tänään vielä uutta edellisen lisäksi,eli häpyluusta hieman vasemmalle tuntuu sellanen viiltäväkipu,vallankin pissatessa.Soitin synnärille niin kätilö sanoi ettei ollenkaan kuulosta " vaaralliselta" voinut kuulemma vaavai painaa virtsarakkoa tai sitten ovat vaan jotain venymiskipuja.Harmittaa kun kokoajan j0ku paikkaa sakkaa,ei saa rauhassa naatiskella..Onneksi on to lääkärineuvola josko siellä olis jotain neuvoja tarjolla.

Lettis73 28+3

Vierailija

aiemmin oli liitoskipuja, mutta nyt on nimenomaan niin, että alapää on turvoksissa ja nivusesta lähtenyt suonikohju on kuin onkin levinnyt. Ja itseasiassa niitä suonikohjuja on molemmin puolin - ja kyllä, ovat tosi kipeitä, oon ihan kypsä tähän tilanteeseen. Mulla on pienempää söheröä (siis verisuonet näkyy) myös nilkoissa ja tänään niitäkin + pohkeita pakottaa. Odotan kovasti saavani tämän ison mahan ja ylimääräisen painon alaraajoilta pois.

Hippomama 32+2

Vierailija

Just tollasta ihme kipua ja turvotusta on tuntunut jo parisen viikkoa..välillä vähemmän välillä enemmän...kait se vaan on jotain " venymis" kipua.Toissa viikolla kävin gynekossa ja kerroin asiasta synnytysten erikoislääkärille niin tuumas vaan et ihan normaalia....kait se on pakko sitten herra tohtoria uskoa.

Lettis73 28+2

Vierailija

Eli ihan samanlaisista kivuista kärsin minäkin. Eikä aavistustakaan, että mistä vois johtua. Mulla on seuraava neuvolakin vasta parin viikon päästä; mietiskelin just tänään, että pitää varmaankin soitella sinne jo aiemmin jos pian ei helpota. On sen verran inha olo...

Joku kyllä jo meinas, että kyse on vaan lantion löystymisestä ja kuuluu asiaan, mutta enpä oikein tiedä luottaako siihen.

Jos jollakulla on tarkempaa tietoa, mielelläni kuulisin minäkin, mitä ihmettä tää tällainen kipu voi olla.

SolAngel, rv25+2

Vierailija

Kävin ihan lääkärissä ton vaivan takia ja nyt se selvis et johtuu vain siitä että kun maha painaa jo niin paljon niin alkaa veri kertyä aina välillä alapäähän ja myös neste. On täysin vaaratonta. Lääkäri sanoi että toisille voi tulla " juuri sinne" suonikohjuja:( Ois kyllä aika epämukavaa, kun mitä olen kuullut niin suonikohjut yleensäkään ei ole kovin mieluisia. Siitä turvavyön alentamisesta...En ole käyttänyt. Vielä en ainakaan koe tarvitsevan, koska yleensäkään en huomaa koko turvavyötä kun se on jo niin alhaalla, mutta ei varmaankaan ole mikään huono keksintö.

Vierailija

että käyttääkö teistä kipuilijoista muut autossa turvavyön alenninta (vai ohjainko sen nimi on)?

Mulla on sellainen käytössä joka arkipäivä n. 1½h, ja rupesin sitä miettimään, että jospa tää kipu johtuu siitä, että se hankaa jotenkin (vaikkakaan ei tuntuvasti). Kun se nyt kumminkin tulee tuolta haarojen välistä, joten se aika loogisesti sopis ainakin mun tunteman kivun aiheuttajaksi.

Kommentoikaahan!

SolAngel, tänään rv 25+4

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat