Kysymys plussanneille endottarille

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mulla epäillään endometrioomaa oik. munasarjassa ja yleensä kierron viimeisellä viikolla ennen kuukautisten alkamista epämääräisiä kipuja alavatsalla, vähän kuin nopeasti ohi meneviä kuukautiskipuja. Olen yhdistänyt nämä kivut endometrioomaan. Onko teillä ollut tällaisia kipuja plussakierroilla vai voinko heittää kirveen kaivoon jo kipujen alkaessa?

Kommentit (3)

Vierailija

on ollut endokipuilua aika pitkäänkin alkuraskaudessa, minulla tuo vasen munasarja kipuilee pahoin silloin kun en ole raskaana, oikeastaan läpi kierron on jotain tuntemusta. Kestää varmaan hetken ennenkuin endo alkaa " kuivumaan" raskausaikana. Vieläkin tulee sellaisia inhottavia kramppeja vasemmalle puolelle, kuin suonenvetoa. Johtunee lääkärin mukaan siitä kun munasarja on liimautunut suoleen tms.

Lahja

Vierailija

Mulla oli poistettu iso endometriooma skopiassa just paria kuukautta aiemmin ja ajattelin, että nytkö se endo sitten rehahti niin nopeasti. Menkkakivut sitten häipyi vähitellen ja testauksen aikoihin olo alkoi olla " normaali" ; kuin olisi menkat ollu ja mennyt vaikka verta ei tullut. SIlloin olin raskaana.

Nyt piinailen ekan IVF:n toista PAS-siirtoa. Tuoresiirrosta tuli tuulimunaraskaus ja sillonkin mulla oli yöllä kovaa menkkamaista puristusta. Nyt olen saanut testillä haamun ja olo oli todella mankkamainen noin viikko ennen oletettua menkkojen alkua, Siis menkkakipuja yms. Nyt alkaa olla jo normaali olo ja kivut hävinneet. Nyt mulla on koko ajan tosi kylmä, vaikka lämmöt ei oo koholla. Ihmettelen, ku näissä lääkkeellisissä jutuissa ( tai pelkät lugethan mulla on), mulla ei oo lämpö koholla, vaikka on siis noi luget. Sitten ilman lugeja mulla on lämmöt koholla aina, joten luulisi että olisivat reilusti koholla kun on lugetkin ( vaikka ilman raskauttakin). NÄin oli tuulimunaraskaudessakin, eli lämmöt ei ollut koholla. Nyt mulla ovis tapahtui kyllä luomustikin, joten jotenkin noi hormonit sekottaa lämmötkin...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat