Oletteko ostaneet paljon jos ette tiedä sukupuolta???

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Oletteko siis laittaneet vauvalle valmiiksi kaikkea jänskää kun ette tiedä tuleeko prinssi vai prinsessa?=) Ois mukava ostaa just oikeen värisiä pieniä vaatteita, mut kun eivät ole ultrassa nähneet sukupuolta enkä kyl luottais vaikka sanoisivatkin kumpi on. Voihan se toki olla suuntaa antava juttu, mut kyllähän ne lääkärit voi erehtyä... Hennezillä kun ois niin suloisia " supermies" bodeja niin pojille kuin tytöillekkin esimerkiksi ja samaan sarjaan viel sukat.Ois ihana näky vastasyntyneellä. Mitä mieltä olette olleet äitiyspakkauksesta, ketkä olette sen jo saaneet?

Kommentit (7)

Vierailija

Saimme hyvin paljon vaatteita sukulaisilta, joten juuri mitään vaatepuolta ei tullut ostettua ennen lapsen syntymää. Kuitenkin valkkasimme noista sukulaisten vaatteista ne mieleisimmät, eli ruskeaa, vihreää, keltaista, kirkkaanpunaista, sinistä... Me emme noista prinssi ja prinsessa jutuista sen kummemmin perusta, meille tuli pikkuneiti eikä mitään prinsessaa. ;) Ja pikkuneidille ei itse hommattu mitään muuta vaaleanpunaista, kuin yhden bodyn taisin ostaa kun se oli ihan hyvänvärinen. Onneksi emme muutenkaan saaneet ihan hirveästi vaaleanpunaisia juttuja, röyhelöistä puhumattakaan. :P

Nytkään emme tiedä, kumpi on tulossa, mutta varmaan aika pitkälti samanlaisiin vaatteisiin hänet puhutaan. Nukkuu esikoisen vanhassa pinnasängyssä, samoilla lakanoilla jotka hommattiin silloin ja saa varmaan viereensä pitkälti ne samat pehmolelut yms. Ei siis siinä mitään vikaa ole, jos haluaa hankkia tyttö/poikajuttuja, mutta ne eivät vain ole meidän heiniämme. Välillä vähän ärsytti, kun esim. anopin työkaverit lepertelivät, että " voi mikä mummin pikku prinsessa" , mutta pidin mölyt mahassani, eiväthän ne puheet lasta vahingoita. ;) Ja mitään prinsessaa emme tytöstämme kasvata, varmasti ne prinsessajututkin varmasti jossain vaiheessa kovasti kiinnostavat, mutta tietoisesti emme siihen suuntaan häntä ohjaa. Neiti tykkääkin kovasti leikkiä isin vanhoilla pikkuautoilla ja räpeltää stereoita, ihan kuin isänsäkin aikoinaan kuulemma tykkäsi. :D Mutta tykkää toki myös pukeutua mekkoon ja vetäistä helmet kaulaansa, että ihan neitimäinen pikkuihminen meillä asuu. ;)

Vierailija

Tykkään vihreistä, keltaisista, beigeistä ja tummansinisestä ja muista puhtaista perusväreistä. Äitiyspakkaus on kokonaisuutena ok, osa kivemman, osa vähemmän kivan näköisiä. Kaikille tulee varmasti kuitenkin käyttöä.

Vierailija

Toisaalta olen ostanut esim. vaaleapuna-raitaisen paidan joka mielestäni sopii pojallekin, eli en pidä noita värijuttuja niin tarkkoina kuin eräät.

Vaaleansinistä ja -punaista on tosi paljon kaupoissa, ja vaaleansininen menee niin tytölle kuin pojallekin mielestäni. Mutta kun mieluiten ostaisin aika kirkkaita värejä, niin vähiin jäävät ostokset...

Vierailija

noin 5 kktta mutta pyrin laittamaan valmiiksi kaiken mitä voin ennen vauvan syntymää. En tiedä kumpi on tulossa enkä aio kysyäkään missään vaiheessa ellei uteliaisuus iske ; ) Laitan kaappiin sitten sellaisia neutraalin värisiä vaatteita. Suosin vlkoista, beigeä, keltaista jne. Sellaisia minulla on jo ennestään kahdesta äitiyspakkauksesta ja vähän lisää haalin kirpparilta ja kaupasta.

Vierailija

lähinnä Ruskovillan villavaatteita, jotka on luononvalkoisia ja käy molemmille. OStan sitten muita, kun saan vauvan syliini ja tiedän kumpi se on. Alkuun uskon pärjääväni aika vähillä vaatteilla.

Vierailija

Minulle tuo oli helppoa jo tuolloin 4 v sitten esikoista odottaessa. Inhoan yli kaiken vaaleanpunaista, joten meille ostettiin pääosin sinistä, koska muita värejä oli vähemmän tarjolla. No tuli sitä vihreitä, keltaisia, valkoisia jne hankittua, mitä vain sai. Tyttö tuli ja olin tyytyväinen vaatteisiin. Sukupuolen tiesin varmaksi täsmälleen synnytyksen jälkeen, sitä ennen ei ollut muuta kuin äidinvaisto, joka osui oikeaan.

Kakkoselle tuli hankittua jotain uutta samalla periaatteella. Ja samoin oli sukupuolesta tietämisen laita: poika tuli ja sitä olin veikkaillut. Vaatteet sopivat minun kriteerieni mukaan.

Nyt kolmannelle on hankittu täsmälleen yksi vaate tähän mennessä: tummansininen H&M:n Snoopy-body ja isommille samanväriset Snoopy-paidat. Taas on ainoa tieto sukupuolesta äidinvaisto, vaan sen oikeellisuutta joudutaan odottamaan vielä liki 3 kk.

Uusi äp tuli viikolla. Pidin kaikesta muusta värityksestä enemmän kuin entisissä, paitsi toppapuvuista, jotka ovat kyllä livenä paremmat kuin kuvissa, mutta .... Vanhoista olen myynyt osan pois tutulle esikoisen odottajalle, joten en toivottavasti huku vaatteisiin.

Vierailija

Kiertelin odotusaikana paljon kirppareita ja sieltä kyllä tarttui mukaan paljon tavaraa. Vielä odottaessa oli varaa olla nirso kun mitään ei tarvinnut just nyt, ostan yleensäkin vaan oikeesti hyvää tavaraa. Melkeinpä koko perus vaatetus ostettiin käytettynä, periaatteella vain lähes käyttämätöntä (=yleensä luultavasti 1 lapsella ollutta, mukavasti pehmennyttä) vaatetta, alle 2e. Ja noilla kriteereillä kyllä kaapit täyttyi nopeasti :)

En muutenkaan tykkää vaaleanpunaisesta enkä röyhelöistä joten sellaisia vaatteita en ostanut. Tytöllä voi kyllä mielestäni käyttää ihan hyvin sinistä, pojallakin harkiten punaista. Lempivärini on vihreä ja vihreitä vaatteita onkin aika paljon. Esikoinen on siis poika ja vaatteita on nyt ihan tarpeeksi. Ongelma vaan on se, että ikäeroa tulee 1v6kk ja ne vaatteet mitkä esikoiselle kävi talvella, on pikkukakkoselle sopivia kesällä. Eli pieniä kesävaatteita tarvii ostaa kuitenkin ainakin. Päässään on vaan tosi hankala miettiä mitä voisi tarvita.

Äitiyspakkausta en ottanut ekalla kertaa enkä ota nytkään, rahalle on enemmän käyttöä, mutta kuvissa pakkauksen vaatteet näyttää kivoille, toppista lukuunottamatta... Mutta eipä esikoisenkaan kanssa ole toppista tullut käytettyä kun viime talvena oli liian iso ja nyt tarvii jo enempi kosteussuojaa

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat